default-header

Geen sinusritme

Home Forums Ritmestoornissen Geen sinusritme

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #88545 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Tsjerk,

    het zit jou duidelijk ook niet mee. Vrijdag dus weer een ritje in de ambu richting ziekenhuis gehad. Hoe is het op dit moment? Hoezo krijg je morgen pas te horen dat je een ablatie krijgt? Bedoel je op dezelfde dag dús morgen? Ook al heb je geen klachten, die wekken ze tijdens zo’n ablatie wel op. In jouw geval denk ik geen probleem, gezien je voorgeschiedenis. In ieder geval heel veel sterkte. Weet dat er aan je gedacht wordt! Trouwens, ik denk dat je Selokeen bedoelt wat gebruikt wordt bij een chemische cardioversie.

    Sterkte en een hartegroet van Annemarie

    #88547 Reageer

    Selokeen (Metoprolol) werkt niet als chemische cardioversie. Amiodarone (cordarone), Tambocor en Sotalol wel.

    #88548 Reageer

    Onderschat Atriumfibrilleren en Tachicardieën niet. Ik heb er hartfalen door gehad. Je hart heeft het daar heel zwaar mee. Je moet dat koste wat koste moet laten behandelen.

    Ik wens je veel succes Tsjerk. Je bent net als ik te jong om hartfalen te krijgen!

    Succes!!

    Zomaar

    #88549 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Nou hartendief, das juist het grote probleem bij me. Het is juist niet op te wekken! hebben dit al 3x geprobeerd tijdens ablatie/evo. laatste keren had ik last dat ik op tafel lag, dan kunnen ze nog iets zien waar het vandaan komt. Dus voorwaarde is dat ik last moet hebben en de andere voorwaarde is dat er plek moet zijn in het ziekenhuis. Heb met het ziekenhuis en cardioloog zo afgesproken dat als ik last heb dat ik bel en dan bekijken ze of ik die dag nog geholpen kan worden.

    Maar sinds vrijdag al rustig hier binnen. ook wel eens lekker, 3 dagen rust. Maar zal er vanavond mss wel weer invliegen, totaal niet te voorspellen jammer genoeg. Laatst was ik aan het persen en toenvloog juist mn rs erin , normaal gesproken is het een trukje om het te laten stoppen whahahahha.
    Maar het idee dat er aan me gedacht wordt sterkt me wel heel erg hoor, niet alleen op het forum maar gelukkig ook familie en vrienden etc. Ik zie er als een berg tegen de komende ablatie op maar het de steum die ik krijg, gaat het wel lukken!

    TSjerk

    #88550 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Zomaar,

    ik ben er toch zeker van dat men bij mij geprobeerd heeft om de hartritmestoornis intraveneus met Selokeen op te heffen. Misschien hebben ze dit bij mij gebruikt omdat er sprake was van rs vanuit de rechterhartkamer en dat het geen boezemfibrilleren was.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #88551 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ze gebruiken selokeen niet als cardioverse, ze gebruiken het om je frequentie om laag te brengen, zeker bij kamer tachie willen ze zeker niet dat de freq te hoog wordt. Door selokeen in te spuiten ( 5-10Mg) hopen ze dat je totale frequentie zo zal zakken dat de rs verdwijnt. Hebben ze vrijdag ook bij mij gedaan, zakte van 230 naar 150 ongeveer. Maar rs bleef, alleen niet met zo een hoog freq.
    Tsjerk

    #88552 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit heb gehad. Ik geloof dat het vrij snel na mijn 1e ablatie was.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #88553 Reageer

    Hoi Annemarie,

    Dan snap ik het. Ik had gewoon Atiumfibrilleren. En een slechte linker ventrikel (nu niet meer!). Dat lost Selokeen niet op. Maar nogmaals, geen hart is hetzelfde.

    Groetjes,

    Zomaar

    #88554 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi zomaar

    ik heb ook “gewoon atriumfibrilleren”, heb alle medicatie al gehad, ook via infuus tambocor en amiodaron. helpt met infuus ook niet bij een ritmest
    sotalol was het 1e medicijn wat ik gebruikt heb, en ik kon er absolut niet tegen!
    enorm overgeven, op het laatst tot bloedens toe!
    maar toch goed dat je het hier vermeldt, iemand anders kan er wel weer baat bij hebben
    stjerk; veel succes met de ablatie, hoop voor je dat het voorspoedig zal verlopen

    #88555 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi zomaar

    ik heb ook “gewoon atriumfibrilleren”, heb alle medicatie al gehad, ook via infuus tambocor en amiodaron. helpt met infuus ook niet bij een ritmest
    sotalol was het 1e medicijn wat ik gebruikt heb, en ik kon er absolut niet tegen!
    enorm overgeven, op het laatst tot bloedens toe!
    maar toch goed dat je het hier vermeldt, iemand anders kan er wel weer baat bij hebben
    stjerk; veel succes met de ablatie, hoop voor je dat het voorspoedig zal verlopen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
Reageer op: Geen sinusritme
Je informatie: