default-header

enquête over harttransplantaties voor mijn profielwerkstuk

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes enquête over harttransplantaties voor mijn profielwerkstuk

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79743 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Denise en ik ben al een tijd bezig met het maken van mijn profielwerkstuk over de psychische gevolgen van een harttransplantatie. Aangezien ik de informatie moet onderbouwen met harde bewijzen heb ik besloten een enquête af te nemen. Ik zou het enorm op prijs stellen als u de kleine moeite neemt om deze vragen te beantwoorden:

    1. Was het een moeilijke om voor een harttransplantatie in aanmerking te komen?

    2. Wat waren de voordelen die u op dat moment zag aan een harttransplantatie?

    3. Wat waren de nadelen die er misschien voor zouden kunnen zorgen dat u niet voor een harttransplantatie gekozen zou hebben?

    4. Hoe lang heeft u op een donorhart moeten wachten?

    5. Hoe heeft u uw revalidatie ervaren? Was deze zwaar of viel het enorm mee?

    6. Wat waren de lichamelijke gevolgen waarmee u te maken kreeg?

    7. Wat waren de psychische gevolgen waarmee u te maken kreeg?

    8. Heeft u een psychische verandering waargenomen? Interesseert u zich bijvoorbeeld meer in andere dingen dan voor de transplantatie?

    9. Heeft u nog ooit gedacht aan de donor van uw hart? Heeft u daar bijvoorbeeld nog contact mee gehad?

    Alvast hartelijk bedankt!

    Mvgr,

    Denise

    #88301 Reageer
    kirstenhart
    Deelnemer

    Hallo Denise,

    Ik ben net pas jouw enquete tegen gekomen. Het is al 2 maanden geleden dus waarschijnlijk heb je je profielwerkstuk al klaar. Maar ik wou toch nog even reageren op je laatste vraag. Ik heb 2 /15 jaar geleden zelf een harttransplantatie gehad. Ik denk nog elke dag aan mijn donor. Maar contact hebben met mijn donor is lastig want die leeft dus niet meer. Je kan wel contact leggen met de nabestaanden van de donor d.m.v. een anonieme brief. Deze kan je via het ziekenhuis waar je getransplanteerd bent versturen. Want wie de donor is krijg je nooit te horen dat is geheim. In het ziekenhuis wordt de brief dan ook doorgenomen om te zien of er geen gegevens in de brief vermeld zijn waardoor de nabestaanden achter mijn identitiet kunnen komen. Dit is de enige manier van contact. Maar dan wel met de nabestaanden.
    Dit wou ik toch nog even kwijt.

    Groeten Kirsten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: enquête over harttransplantaties voor mijn profielwerkstuk
Je informatie: