default-header

Echo hart

Home Forums Ritmestoornissen Echo hart

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #80442 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    .

    #92077 Reageer
    Tsjerk
    Gast

    Goeie avond,
    Iemand die de echo uitvoert mag ook ook niks zeggen of goed of niet goed is. Alleen artsen mogen conclusies trekken uit een echo.
    Een van de redenen van de echo kan zijn om te zien of je bloedstolsels hebt in je zgn hartoortje. Bij boezemfibrileren is de kans aanwezig dat daar bloed blijft stilstaan en daardoor kunnen er stolsels ontstaan. Deze stolsels kunnen je bloedsomloop in en vaten afsluiten. In je arm, been, hoofd enzo.
    Tevens zullen ze je klepfuncties ook bekijken.
    Maar dit onderzoek hoeft niet lang te duren. Zeker niet door geoefende mensen. Dus 10 minuten is niet kort ofzo hoor.
    De cardioloog zal de echo beoordelen en kijken of er actie nodig is. Dit zal hij nodig hebben bij je volgende afspraak. Je kan aan hem vragen hoe de echo was.
    Meer weten? Stel gewoon je vraag hoor. Onzekerheid en piekeren zal je geen goed doen voor rikketikje
    Groetjes
    Tsjerk

    #92078 Reageer
    brandy
    Gast

    Hoi pijltje,
    een ecg,echo,nucleaire scan heb ik allemaal gehad,maar zij mogen je niks vertellen
    bij een echo krijg je volgens mij geen electrodes op de borst hoor
    de echo zal wel door je cardioloog goed bekeken worden,en als er iets mis is,wat onmiddelijk actie vereist,zul je echt wel gebeld worden
    ik heb zelf al 10 jaar hartritmestoornissen gehad(boezemfibr.en flutters)en altijd was mijn echo goed.
    sinds de laatste ablatie wel last van extra systoles,net als jij,dus overslagen,hier kan weinig aan gedaan worden,tenzij het heel veel voorkomt
    zodra ik een onregelmatige hartslag voel (bij mij altijd bij inspanning)doe ik het even rustig aan,dan trekt het weer weg
    @tjserk,bij ook alles nog rustig?..

    #92080 Reageer
    pijltje180
    Gast

    .

    #92081 Reageer
    pijltje180
    Gast

    .

    #92082 Reageer
    Tsjerk
    Gast

    dag Pijltje,
    Ik had net een heel verhaal neer gezet, heeft hij het niet geplaatst grrrr.

    Maar wel bekende symptomen van dat wegvallen. Had ik ook
    Ik had last van vlutters waarbij mn hartslag soms op 280 kwam maar omdat ik dit al van jongs af aan heb ben ik er mee opgegroeid en nooit last van gehad. Waar ik wel last van had is de duizeligheid. Ik heb wel holters gehad maar nooit geregistreerd natuurlijk, nooit daarvan last als ik een holter had. Ik had het wel dat ik zwarte vlekken voor mn ogen kreeg en mn moest vast houden om niet te vallen. wel een keer gehad op de eerste harthulp waarbij mn hartslag opeens 5-10 seconde stopte.
    De dr hebben me nooit een verklaring kunnen geven hoe dit kon.
    Zelf denk ik het volgende en de cardiologen geloven dit ook wel. Als je een heel hoog ritme heb waarbij je bloed relatief weinig zuurstof op neemt vanwege inefficiënte en te snelle bloedsnelheid is dit nog voldoende voor de hersenen. wanneer je hartslag opeens weer “normaal” gaat lopen heb je een moment dat je hersenen net te weinig zuurstof opneemt waardoor je duizelig enzo wordt.
    Op zich niet erg als je flauw valt, want dan herstelt je hartslag zich ook weer en kom je weer bij. maar de gevolgen zijn natuurlijk vervelend en soms gevaarlijk.

    zelf ben ik nooit bang geweest omdat ik mn lichaam vertrouwde en voelde zelf wel dat het goed was. Maar ik ben waarschijnlijk ook geen goed voorbeeld hoor, ik ga er misschien ook wel iets te makkelijk mee om. Maar ik vertikte het om mn leven er door te laten lijden. Heb een jong gezin en wil daarom ook niet dat zij er last van zouden krijgen.
    Maar ik hoop dat je wel je cardioloog gelooft dat hij zegt dat het ongevaarlijk is. je krijgt namelijk niet zo maar een hartstilstand, bepaald aantal soorten waarbij dit kan gebeuren met name de kamerfibrilatties. Maar dan zou je al heel anders behandeld worden.

    Wij zijn hier dan geen dokters maar wel degene met de ritmestoornis ervaring. Dus als je/jullie dinge willen weten moet je ze gewoon vragen, ik geef er graag antwoord op.


    @brandy
    , hier is er weinig veranderd, misschien wat langzame verslechtering maar niet meer wat ik had hoor. ben er nog steeds erg gelukkig mee. Eerst ff de hooikoorst periode afwachten en misschien dan weer eens een afspraak maken. In principe heb ik geen afspraken meer staan en is het afgesloten maar ik mocht nog wel altijd contact opnemen. dus ik wacht het nog ff af. Gelukkig heb ik nog vooraadje blockers 😛 dan zakt het na een uurtje wel weer af. en bij jouw? hoe gaat het met jouw?

    #92083 Reageer
    brandy
    Gast

    Ik heb vanmorgen een nucleaire hartscan gehad,de 2e,de 1e was met inspanning,dmv een medicijn,moet hier dus nog een uitslag van krijgen
    pas een half jaar hartrevalidatie,ivm plaatsen 2e pm,dit omdat ik nasst boezemfibr,een 2e hartprobleem heb,nl sick sinus,hsl loopt niet op bij inspanning(heb ik de afgelopen 10 jaar mee rondgelopen!)
    nu met nwe pm nog geen optimaal resultaat helaas,hsl loopt niet op bij fietsen fysio,wel bij lopen,maar ook niet altijd.. (kun je het nog volgen?)
    In rust alles ok,bij inspanning systolen,en soms pijn tussen schouderbladen,vandaar hartscan
    dus tja,ben blij dat ik nu een diagnose heb,ss,wat mijn inspanningsintolerantie en moeheid kan verklaren,dus nu verder met gewone fysio om toch nog wat procentjes te verbeteren
    Fijn dat jij van het vele boezemfibr verlost ben,bij mij heeft ookde laatste ablatie nog steeds geholpen

    #92093 Reageer
    pijltje180
    Gast

    .

    #92094 Reageer
    Pijltje180
    Gast

    ik heb zelf ook wel eens een lange pauze ervaren ,paar keer zelfs op een gegeven moment duizelen .Dat moet jij wel gevoeld hebben dan ook zeker ?interresante theorie over die zuurstof zelf had ik daar nog niet zo over nagedacht :p Maar ben zelf ook niet indirekt bang voor een hartstilstand ,maar de aanvallen kwamen echt helemaal uit het niets dus in die zin geen vertrouwen meer omdat je steeds wel gaat denken wanneer slaat het weer toe. 😉

    #92095 Reageer
    Tsjerk
    Gast

    Pijltje,
    Die runners zijn bekend ja. Ik heb ze nu nog wel vanuit sinusritme zo naar 180bpm dan blijft het ff aanhouden zakt dan weer terug om weer omhoog te gaan.
    Zoals je al zei je weet niet van te voren wanneer ze komen.
    Vanmorgen ook weer hier, paar mislagen en mn hartslag zit in rust nu op 100, beetje inspanning en zit op 150. Waarschijnlijk komt dit door de extra slagen (extrasystolen). Heb nu 100mg metoprolol genomen en hoop dat het straks weer in sinus zit.
    Of ze al een ablatie willen doen is aan de cardioloog, de ene doet dit eerder dan de ander.
    Als ik jouw was zou ik even bijhouden wanneer je ze hebt en hoelang. Dan is het voor hem ook duidelijk hoe groot de noodzaak is.
    Wel eens metoprolol gehad? Eigenschap is niet alleen dat het een betablocker is maar ook zorgt het voor een betere geleiding wat misschien weer helpt bij bradery maar dat moet de cardioloog maar bepalen want misschien kan het juist niet.
    Welk ziekenhuis zit je?
    In ieder geval goeie en vooral rustige kerst.

    #92096 Reageer
    pijltje180
    Gast

    .

    #92098 Reageer
    pijltje180
    Gast

    .

    #92100 Reageer
    Tsjerk
    Gast

    Das een best lage dosis. En dan toch al last van. Das balen. Maar iedereen reageert anders op medicatie. Ik zat dagelijks op 200mg en als ik last had nam ik nog wel eens 300mg erbij. Maar het stopte mn rs niet, het drukte wel de frequentie. Maar 500mg is ook enorm veel hoor normale kunnen er niet eens van lopen hahaha.

    #92102 Reageer
    pijltje180
    Gast

    .

    #92103 Reageer
    Tsjerk
    Gast

    Haha nee beter van niet.
    Voor de meelezers niet doen zonder overleg met de cardioloog. Dit kan namelijk voor sommige mensen echt gevaarlijk zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
Reageer op: Echo hart
Je informatie: