default-header

De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

Home Forums Angina pectoris De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 239)
  • Auteur
    Berichten
  • #89730 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hoi,

    Gistermiddag de uitslag gekregen van de Longarts. Maandag had ik een slaaponderzoek voor slaap apneu en gistermiddag een longfunctietest met een of ander spul hystamine?? weet het even niet meer.
    Maar goed …. ik heb een lichte slaapapneu en ik reageerde gistermiddag heftig op dat spul wat ik moest inademen.
    Conclusie?…. Zeer overgevoelige luchtwegen.
    Ik heb medicijnen gekregen , 1x per een puf en nog iets anders daar mag ik 4x per dag zo nodig.
    Of de pijn op mijn borst en kortademigheid daar vandaan komen weet hij niet.
    Dusss hebben we gelijk bij hem ook op tafel gelegd dat we naar een cardioloog willen in het LUMC en wat hij daar van zou vinden… Prima idee moeten we zeker doen , het kan nooit kwaad als er nog een arts meekijkt.
    Ik zit nu te wachten op een telefoontje van de huisarts dat hij mij door kan verwijzen dus een verwijzing kan sturen naar het LUMC.
    Anders kon ik pas volgende week vrijdag pas bij de huisarts terecht.

    Hij heeft mij gistermiddag even gezien in het voorbij lopen nadat ik bij de diabete verpl.kundige was geweest , hij keek naar me en zei direct het gaat niet goed met je He?
    Nee idd.
    Mijn diabete verpl.k. schrok toen ze me zag ze zei sorry hoor Lyd maar je ziet er echt jaren ouder uit….. en bedankt he!
    Maar ja het schijnt dus idd zo te zijn.
    En zelf probeer ik er verzorgd uit te zien vooral als ik weg moet , en dan hoor je deze dingen.
    Effe slikken , maar ik hoop van harte dat er een tijd komt dat ik er jaren jonger uit zal zien…. ja toch?

    Warme groet en heel fijn weekend
    Lydia

    #89731 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    begint er op te lijken dat je overal iets van meegekregen hebt.
    Dat alles bij elkaar kan je natuurlijk behoorlijk ziek maken.

    #89732 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Ja Jacob dat zei de verpleegkundige die de longfunctie test deed gisteren ook al.
    Er is eigenlijk heel veel met u aan de hand, en dan weten de artsen het niet meer.
    Maar ja zo kan ik toch ook niet meer verder?

    groetjes Lydia

    #89733 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ja bij mij blijft dus ook de vraag spelen wat is er cardiologisch gezien aan de hand.
    Tja en meerdere kwalen door elkaar heen kan ik over mee praten, en dat hakt er goed in.

    #89734 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Mijn man zegt net ook alles is begonnen na het dotteren, toen ik een stukje ging lopen in de gang van het ZH.
    Dus wij denken echt ondanks de goede hartecho
    dat het met mijn hart te maken heeft. Die hartchirurg die mij dotterde vertelde dat ik heel veel kalk in mijn slagaderen had en dat dit wel eens voor meer problemen kon gaan zorgen.
    Tja….
    Misschien zit er een stukje verkalking ergens te spoken?

    #89735 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Ik bedoel kransslagaderen!

    #89736 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Corrie,

    Eindelijk toch iets meer duidelijkheid. Waarschijnlijk is het pufje dat je 1x per dag moet gebruiken een ontstekingsremmer en de inhalator die je 4x daags mag gebruiken een luchtwegverwijderaar. De laatste helpt bij acute benauwdheid. Denk aan het spoelen van je mond na gebruik!
    Ik weet niet of je bètablokkers slikt maar er zijn er die beter niet gebruikt kunnen worden door mensen met een longprobleem.

    Heel veel sterkte.

    Groet,
    Annemarie

    #89737 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Metropolol 200 mg en 3 pufjes zoals spiriva en seretide gaan prima samen.

    #89738 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Klopt als een helemaal, Alvesco en Atrovent.
    De apotheek heeft alles nagekeken en ik kan het gewoon bij mijn andere medicijnen gebruiken.

    Verder gaan we afwachten.
    De LA zei , misschien zijn deze dingen nu bij toeval ontdekt.
    Nou ja dan is het toch ergens goed voor geweest.
    Zoooooooo wat moest ik hoesten zeg mijn man dacht dat ik stikte en die zat in de gang te wachten.
    Ik heb nu nog een naar gevoel in mijn keel hoor, of dat het van die pufjes komt?
    Of door gistermiddag!

    Warme hartengroet

    #89739 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Als je niet goed spoelt wordt je hees van die pufjes.
    Heb net gelezen dat je van die 2de ook kriebelhoest kunt krijgen.

    #89740 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Corrie, fijn dat er nu misschien wat duidelijkheid is over je longen.
    Heb je misschien Symbicort gekregen ? Heb ik ook voor de lichte astma maar het helpt prima. Hopenlijk nu nog voor je hart snel naar het LUMC toe ! Afgelopen week was ik op vakantie, lekker rustig dus maar toch weer af en toe een pufje, ik kan niet zonder en daar baal ik van.
    Hou je rustig Corrie, hartelijke groet en fijne Pinksterdagen allemaal, Jany

    #89741 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Oke dank je wel Vandaar dat ik een beetje hees ben.
    De HA heeft net gebeld en hij dinsdag gaat een verwijzing en een brief sturen naar het LUMC/Cardiologie om mij uit te nodigen voor een gesprek en voor verder onderzoek. PFFFFFFFFFFFFFF Nu word alles eindelijk in werking gezet.

    Goh zal er dan eindelijk verbetering in zicht zijn????? :laugh:

    #89742 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Van die Atrovent? Jacob?

    #89743 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik gebruik ook Alvesco en Atrovent. Het bevalt me prima. Ik vind wel dat Atrovent korter werkt dan Ventolin maar aangezien ik van Ventolin een onrustige hartslag krijg is Atrovent een goed alternatief.

    #89744 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Voor mijn hart mocht ik geen Ventolin!
    Ik ben benieuwd wanneer ik iets ga merken!

    Fijne pinksterdagen

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 239)
Reageer op: De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!
Je informatie: