default-header

De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

Home Forums Angina pectoris De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 239)
  • Auteur
    Berichten
  • #90016 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Lydia, voor is het dan maar weer het beste ervan hopen. Hoe is het met je benauwdheid, heb je daar nog zo veel last van en als het zo warm is ? Ik moet gewoon niks doen met dat warme weer, bij ons is het binnen koeler dus ik hang binnen maar wat rond, tour de france kijken wat lezen af en toe klein wandelingetje met de honden.
    Wat die benen betreft, ik had restless leggs, heb ik medicijnen voor, en vroeger alles geprobeerd, ook zeep onder het laken, vijl en andere spullen. Maar met de medicijnen gaat dat wel.
    Maar ik heb nu atorvastatine 80 en nu heb ik weer last van echte spierkrampen. maakt n iket uit overdag en s’nachts, ben ik voor naar de internist geweest en heb pillen gehad, nou ik was zo suf als wat dus die hoef ik niet. Maar ik kreeg als advies van hem om dan maar weer
    Tramadol te nemen dus dat doe ik maar, anders slaap ik pas om 2 uur s’nachts en dat gaat redelijk. Vermoeidheid en krampen zijn de bijwerkingen van die atorvastatine en dan nog de vermoeidheid van het hartinfarct erbij dus tel uit je winst.
    Maar het valt me niet mee om daar mee te leven, ik (jij ook denk ik) wil nog zoveel !
    Maar goed, gewoon doorgaan wij allebei ! Dan komen we er wel,
    groetjes van Jany

    #90017 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi, die zeep en andere ijzerspullen hielpen niet. maar het is nu anders, RLS waren net mieren in mijn benen en nu zijn het echte spierkrampen. overdag en s’nachts. Horen bij die cholesterolremmer atorvastatine, moet over 3 weken weer laten prikken , als het dan goed is bel ik naar de cardioloog over een vervanger, wie weet, maar statines staan bekend om hun bijwerkingen. Ik slik ook nog de pillen voor de rusteloze benen erbij, in het Erasmus trouwens dachten ze dat die RLS van mijn hart waren, maar was niet zo en het zou van de Lyme kunnen zijn maar helaas pindakaas, Lyme is ws over maar de kriebelbenen niet.
    Is ws erfelijk net als dat hoge cholesterol.
    Nu weer Tramadol, helpt ook nog tegen de artrose in mijn handen dus dat scheelt.
    Groetjes allemaal Jany.

    #90018 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Jacob, heb jij ook COPD dan ? Ik ben licht astmatisch, ws door de medicijnen en heb nu dagelijks 2 puffen Symbicort nodig. We zijn wel allemaal veelziekters hoor.
    groetjes Jany

    #90019 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ik zit net in de Gold III klasse, dagelijks 3 pufjes, Spiriva, Seretide en daar komt dan een 4de pufje bij de Ventolin indien nodig.
    En dan je dagelijkse portie pillen nog, zijn er ook 10, ben je al weer aan koffiedrinken toe voordat je alles gepufd en geslikt hebt.

    #90020 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja Jacob, is zowat een tas vol als ik eens wegga, had een kleine hoop dat ik na de longfunctietest vorige week die Symbicort puf en Salbutamol puf niet meer nodig had maar nee, viel wel tegen, ben een half uur bezig als ik mijn medicijnbox vul.
    Tot 2 en eenhalf jaar terug had ik alleen wat voor de RLS en 1 pilletje voor de bloeddruk, nou ik heb die schade allang ingehaald.
    Ben straks benieuwd hoe het met de cholesterol is, nog een week of 2 dan laat ik weer prikken.
    Voor straks welterusten, is weer tijd voor mij. p.s. hoe is het met koken ?
    Groetjes Jany.

    #90021 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Koken lukt aardig, geen ingewikkelde gerechten hoor en mijn vrouw is er blij mij als ze thuis komt van het werk hoeft ze dat niet meer te doen.
    Vandaag lekker nieuwe aardappeltjes gehad uit eigen tuin met bloemkool en een lekker doorgebakken karbonaadje. Iedereen was weer tevreden. 🙂

    Ja ik weet het hoort hier niet maar is een antwoord op een hier gestelde vraag :laugh:

    #90053 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hallo.
    De laatste stand van zaken.
    Dinsdag een stuk uit mijn bovenbeen gehaald omdat er daar weer een nnieuwe had gevestigd.
    Over 2 weken gaan de hechtingen er uit en krijg ik de uitslagen.
    Er is ook weer uitgbereidt bloedonderzoek gedaan.
    Heb een mantouxprik gekregen en er is een keelkweekje gemaakt.
    De mantoux prik was dus gisteren al positief.
    er was een rode bult in gekomen in die ring die de verpleegkundige had getekend op mijn arm.
    Vandaag is hij weer groter geworden.
    Het is ook een vervelende pijnlijke plek.
    Morgen naar het LUMC om het te laten aflezen.
    Maar gistermiddag heb ik al gebeld naar het LUMC om te vragen want ik maakte mij hier toch wel zorgen over.
    Ja het blijkt nu dus ook al dat het TBC is.

    Warme groet
    Lydia

    #90054 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Lydia,

    Het houdt niet op! Probeer de moed erin te houden.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #90059 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Lydia, tjeetje, TBC, geen wonder dat je al zo lang loopt te kwakkelen !
    Nu maar hopen dat ze verder wat vinden !
    Je benen moesten ingezwachteld, hoe is het daarmee nu het zo warm is ?
    warme zonnige groet vanaf de dijk waar het erreg warm is, Jany

    #90082 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Zo even klagen.

    Gistermiddag belde de dermatoloog dat de mantoux duidelijk positief is. Ja dat hadden wij ook al gezien.
    En vrijdag was het nagekeken , en zijn met een naar gevoel uit het ziekenhuis gegaan omdat niemand iets kon zeggen er was geen dokter althans die hebben ze er niet bijgehaald. Wel werd er direct gezegd moet ik nu diect een melding er van doen??/ Ja nu gelijk.
    Oke later denk je melding maken ? bij wie melding maken en waarom zo,n haast als ze er verder niets mee doen?
    Is het TBC? Nee dat denk ik niet want u bent ingeent….. nee ik ben niet ingeent maar wel heb wel meerdere keren een mantoux gehad die dan gewoon negatief was, en nu positief.
    Tsja we weten het niet maandag belt de dokter u wel.
    Oke de arts gisteren weet het ook niet dus ging ze gelijk een arts van de afdeling infectie inschakelen. Ze gisteren terug bellen maar zeker vandaag , er is dus nog steeds niet gebeld , en ik zit onwijs in spanning.
    Ben er gewoon misselijk van.
    Als er om 15.15 uur niet is gebeld ga ik zelf bellen.

    Cardioloog heeft ook gebeld gisteren en ik krijg een hartcatheterisatie , want hij heeft iets gezien op de film/foto,s , en dat zou dus een scheurtje in de hartkransslagader kunnen zijn . De stent was goed maar daarnaast is iets wat er niet hoort.

    Wachttijd? 2 a 3 maanden.

    Deze dagen heel veel last.

    Warme groet,
    Lydia

    #90083 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Dermatoloog heeft gebeld.
    De arts van de afdeling heeft gezegd omdat de heftigheid van de mantoux zo groot was ik aan de medicijnen moet.
    Ook krijg ik een afspraak met de arts op die afdeling.
    Het is iig geen open TBC.
    Moet ook nog bloed laten prikken .
    kan zijn dat ik het heb gehad of dat het er nog is.
    Maar het is niet besmettelijk

    #90084 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Lydia,

    je moet van je hart ook geen moordkuil maken, is niet goed.
    Gelukkig is het geen open TBC. Toch vind ik het raar dat ze je steeds naar huis hebben gestuurd. Stel dat het wél open TBC geweest zou zijn??
    Waarschijnlijk krijg je verschillende soorten antibiotica. Heeft mijn man ook gehad. Ik ben geen arts, ik snap dat je niet blij bent met een wachttijd van 2-3 maanden voor de hartcatheterisatie maar het lijkt me niet verstandig om in jouw situatie een catheterisatie te ondergaan. Hoe denkt de cardioloog hier over? Eerst de TBC uit je lichaam, of niet?

    Heel veel sterkte, probeer de moed erin te houden. En als het je te veel wordt, schrijf het van je af zodat hartgenoten jou even een hart onder de riem kunnen steken.

    Groet,
    Annemarie

    #90085 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Corrie, je hebt toch echt alles bij elkaar zeg, en hoe is het met je in deze hitte ? je hebt toch ook de zwachtels nog ? Dat is zeker lang voor je gecatheteriseerd wordt ! maar wat Annemarie zegt eerst anti-biotica zal zeker beter zijn, je hebt alles al zolang dus dan duurt het ook een tijd voor je ergens weer vanaf bent.
    Ik vind het alleen wel overal lang duren, wat de artsen betreft dan, er is echt veel mis gegaan bij jou !
    Maar Corrie volhouden, het zal echt beter gaan al duurt het even, echt de moed erin houden hoor ! Heel veel sterkte en warme groetjes van Jany.

    #84743 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hallo
    Ik heb deze dagen heel veel last van mijn hart.
    Voel me soms ook erg beroerd.
    En heb ook weer veel meer dat ik moeite heb om te praten.

    Nee ik heb geen zwachtels om ,ik zou het weer proberen met mijn steunkousen.
    Ik heb ze idd 4 dagen aan gehad, maar sorry met deze warme dagen trek ik dit even niet.
    Ik heb het vanmiddag eerlijk verteld tegen de dermatoloog en dit begreep ze erg goed.

    Ik ben niet steeds weggestuurd uit het ziekenhuis ik ben alleen vrijdag geweest en gisteren en vandaag was het alleen telefonisch.
    Ik ben niet anders gewend als lange wachttijden dus dit valt dan nog mee, vooral als je 7 maanden zo loopt als ik, met al die rotklachten.
    Soms probeer ik echt mijn boosheid in te slikken hoor ook voor mijn man, want die heeft het al moeilijk genoeg met mij.
    Slaap lekker allemaal
    IJSKOUDE groet ( :laugh: ) Lydia

    #84742 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Lydia (Corrie 50) heeft mij gemaild met het verzoek iets over haar huidige situatie te laten weten.

    Ze schreef me dat ze totaal geen energie meer heeft om iets te doen. Als ze iets doet is ze buiten adem en krijgt pijn op haar borst. Daarbij kan ze amper de ogen openhouden, zo moe is ze. De tropische temperaturen zullen haar ook geen goed doen.

    Na overleg met haar huisarts en het LUMC heeft ze contact gehad met de GGD of er wel of geen melding gemaakt moet worden van de TBC-besmetting. Omdat het geen open TBC is, is er geen kans op besmetting. Bovendien geldt er alleen meldplicht als de TBC in de longen zit wat bij Lydia niet het geval is. 22 Augustus heeft ze een afspraak met een infectie-arts. Op haar vraag waarom dit zolang duurt kreeg ze van de GGD te horen dat dit te maken heeft met een eventuele incubatietijd. Dinsdag wordt er bloed afgenomen om te bepalen om wat voor bacterie het gaat én worden de hechtingen uit haar been gehaald.


    @Lydia
    , ik hoop dat ik het een beetje duidelijk voor je verwoord heb. Heel veel beterschap gewenst en hopelijk kun je snel zelf weer hoopvolle berichten posten.

    Hartegroet,
    Annemarie

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 239)
Reageer op: De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!
Je informatie: