1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Izzy
    Deelnemer

Beste allemaal,

Ik ben een vrouw van 33 jaar.
    Sinds ca. 2 maanden heb ik last van een tragere hartslag overdag. Normaliter was mijn hartslag in de 70-80 maar nu zakt hij regelmatig naar tussen de 50-60 en een enkele keer daaronder. Ik voel mij daar vermoeid bij. Het gebeurt het vaakst wanneer ik achter de computer aan het werk ben, op de bank tv kijk, etc.; momenten waarbij er niet veel beweging is. Tijdens beweging schiet mijn hartslag wel weer omhoog maar zakt dan gelijk weer wanneer ik ga zitten.
    Omdat ik dit niet gewend ben voel ik mij hier erg angstig door en kan er zelfs een paniekaanval door krijgen. Ik heb via de huisarts een holter gehad, helaas was dit tijdens een ‘goede dag’ waarop ik maar een enkele keer ene tragere hartslag heb gehad. Ik ben doorverwezen naar de cardioloog. Deze zag tijdens het ECG en echo een normaal functionerend hart. Het enige dat zichtbaar was is een ritmestorinkje die een aantal jaren geleden ook al werd gezien, dit schijnt bij mij te horen. Hij weet niet wat de reden van mijn klachten is. Vanwege veel hart- en vaatziekten in de familie zal ik nog wel een uitgebreider onderzoek van de aorta krijgen.

Twee jaar geleden is mijn oudste kind overleden en ik heb sindsdien erg veel verdriet en stress, voelde echt alsof ik aan het einde van mijn latijn was. Inmiddels ben ik bijna 1 jaar geleden bevallen van ons jongste kind, dat gelukkig volledig gezond en wel is. Is mijn rouw/verdriet iets dat mee kan spelen? Ik las dat je wanneer je opgebrand bent juist een hogere hartslag zou moeten krijgen, zoals bij een burn-out, etc.

Ik vraag mij af of iemand bekend is met zo’n plotselinge verandering, weet wat het is en hoeveel zorgen ik mij moet maken om een hartslag tussen 50-60 overdag. Zijn er specifieke dingen die ik moet vragen aan mijn cardioloog?

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Lieve groet

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Bradycardie
Je informatie:

Bradycardie - Hartpatiënten Nederland
bradycardie burnout rouw trage hartslag verdriet zaterdag 5 augustus 2023
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Aysegül
Yvonne
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.