default-header

Bicuspide Aortaklep en Aneurysma

Home Forums Hartkleppen Bicuspide Aortaklep en Aneurysma

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #85724 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    Positief nieuws. :laugh:
    1 april de hartkatheterisatie gehad, de cardioloog zijn dat mijn kransslagaders eruit zagen als een pasgeboren kind, prima dus.
    Alle signalen staan volgens mij nu op groen om geopereerd te worden.
    Eerst ga ik in mei nog een weekje op vakantie naar Texel, daarna zal het wel niet lang meer duren eer ik aan de beurt ben.

    Grt,

    Henk

    #85869 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    Vandaag de controles gehad bij Amphia Molengracht Breda.

    – Bloedonderzoek
    – Urineonderzoek
    – Longfunctie test, zgn blaastest
    – Longfoto
    – Hartfilmpje

    Hierna een gesprek met een algemene visuele controle.
    Alles was prima en de operatie krijgt een go.
    Het enige wat het nog kan tegenhouden is de uitslag van bloed en urine.

    Tijdens het wachten wel een bizar voorval:
    Ik zei in de wachtkamer tegen mijn vrouw, ik zou hier best willen werken, de omgang met mensen trekt me wel. Even later moest ik naar binnen voor een longfoto. De verpleegster die me daarbij hielp zei:, je komt me bekend voor, werk jij toevallig ook in dit ziekenhuis.

    Als alles volgens schema verloopt ben ik over twee weken aan de beurt.
    Fijne pinksterdagen en geniet van het mooie weer, de temp mag nog wel een beetje hoger.

    Grt,

    Henk

    #85870 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wens je heel veel sterkte met je operatie en kom maar gauw terug om te vertellen hoe alles is verlopen.
    Houd je taai!
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #85902 Reageer
    henkgrui
    Gast

    Hallo Allemaal,
    Donderdag 3 juni ben ik in de ochtend geopereerd. Aorta klep is vervangen en een stuk van de aorta dat verwijd was. Dit was allemaal succesvol verlopen. Donderdagmiddag 4 juni naar de IC. Vrijdag ben ik naar de zaal gegaan. Zaterdag was de eerste dag dat ik alweer het bed uit moest om te lopen, dit ging allemaal prima. Na de operatie ben ik liefdevol verzorgd door de medewerkers van het Amphia ziekenhuis in Breda. Woensdag 9 juni mocht ik al weer naar huis. Maag en darmklachten van de narcose gooien helaas wat roet in het eten van de revalidatie. Het lijkt vandaag beter te gaan. De operatie is me niet tegen gevallen echter het laat wel een flinke indruk achter en mijn conditie is nu inderdaad bijna 0. Ik hou jullie op de hoogte.

    De maag darmklachten kunnen ook veroorzaakt worden door te lage bloeddruk, dit omdat ze deze bewust laag willen houden mbv medicijnen, wie herkent dit? Ik denk dat de beste oplossing hiervoor veel water drinken is en eventueel sportdrank om chemicaliën aan te vullen. Iemand hier ervaring mee?

    Grt,

    Henk

    #85903 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Dag Henk,

    goed te lezen dat je het doorstaan hebt. Je was al snel weer thuis, dus dat is op zich prima. Ik heb wat langer in het ziekenhuis gelegen na dezelfde operatie. Dinsdags operatie > zondags naar eigen ziekenhuis > zaterdags naar huis. Totaal 12 dagen ziekenhuis.

    Ik heb gelukkig geen maag/darmklachten gehad, maar mijn conditie was ook tot het nulpunt gedaald. Vond het wel frappant dat je binnen een paar weken toch weer heel veel kan en na de revalidatieperiode was ik alweer bijna op mijn oude niveau.

    Ik wens je nog een goed herstel en hoop dat je snel van de maag/darmklachten verlost bent!

    Vriendelijke groet,
    Ine

    #85949 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    4 weken na de operatie…..
    Deze hitte is een drama, kan zo weinig wandelen buiten, wat toch het beste is voor het herstel. Misschien een tropen rooster gaan hanteren en heel vroeg opstaan. 😉

    Vanmorgen op controle geweest bij Cardioloog Tilburg, niet mijn eigen cardioloog.
    Controles waren goed, half augustus een echo in mijn eigen ziekenhuis. 25 Augustus controles Breda en gesprek chirurg, september nog een controle eigen cardioloog in Tilburg. Mag nog niet autorijden of fietsen ivm borstbeen, moet daar zeker nog 2 weken mee wachten. Wekelijks controle bloed ivm bloedverdunner medicatie, eind dit jaar een workshop om dit zelf te gaan doen met een apparaat.

    Problemen met mijn buik en ontlasting is mogelijk een bijwerking van de bloeddrukhartritme medicatie (niet de verdunners), (komt vaker voor) deze gaan we nu halveren, ipv 2 x een half tablet 1 x een half tablet. Over twee weken bloeddruk controle bij huisarts. Op het ziekenhuis was deze perfect 118/78. Misschien een beetje te laag maar dat is gunstig voor het herstel van de hartspier.

    #85950 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Beste Henk,

    dat klinkt goed allemaal. Je bent prima op weg naar volledig herstel. De bijwerkingen van die pilletjes die je na zo’n operatie allemaal moet slikken herken ik wel. Ik had vooral duizeligheidsklachten. Maar na verloop van tijd is veel medicatie teruggebracht. Ik slik nu alleen nog de bloedverdunners en een half pilletje om de bloeddruk laag te houden, die overigens altijd al laag was en is. Eind augustus (ca. 1 jaar na operatie) heb ik weer een gesprek met mijn cardioloog en wellicht dat dan het laatste pilletje ook over boord kan.

    Ik heb inmiddels de zelfmeetcursus bij Trombosedienst gedaan en bepaal nu zelf mijn bloedwaarde en doseerschema. Ideaal en van harte aan te bevelen!

    Ik hoop dat je herstel verder voorspoedig gaat!

    Vriendelijke groet,
    Ine

    #85951 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    Hallo Ine,

    Het bepalen van de bloedwaarde, doe je dat dagelijks of 1 x in de week?

    Grt,

    Henk

    #85952 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    dat doe ik vooralsnog een keer per week, meestal op donderdag. Dat gaat via een vingerprikje. Is erg makkelijk en pijnloos. Het metertje geeft dan de INR waarde aan. Die waarde vul ik in op een schema. Dit schema is gewoon een word documentje waarop per regel 7 kolommetjes staan die de dagen van de week vertegenwoordigen.
    Dus op donderdag vul ik dan in: INR waarde 3,40 (dat was deze ook vandaag) en vervolgens geef ik aan hoeveel tabletten ik denk nodig te hebben in de volgende 7 dagen om deze waarde op pijl te houden. Dat stuur ik dan per email naar de “zelfmeetarts” van de Trombosedienst. Meestal heb ik binnen een uur reactie in de vorm van “prima schema” of “ik zou vandaag en zaterdag een half pilletje meer nemen”, etc.

    Ik ben nog een beetje aan het inregelen omdat ik overgestapt ben van Acenoucomarol naar Fenprocoumon. (Van die laatste heb je minder pillen nodig en zijn de INR schommelingen wat minder.) Als straks blijkt dat mijn waardes redelijk op peil blijven kun je overgaan tot 1x per 2 weken prikken bijv. of nog minder …

    Succes met alles!
    groetjes, Ine

    #86389 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    Even weer een update, na lange tijd….

    Gelukkig zijn de problemen met mijn buik, vlak na het laatste schrijven, verdwenen.
    Half Augustus ben ik halve dagen gaan werken en begin September weer full time, dus precies 3 maanden na de operatie. Conditie was toen al weer prima ik ging al een half uur op de hometrainer en 5 km hardlopen. Half september nog wel een flinke buikgriep gehad, tenminste dat was de verklaring van de arts.

    Nu december is mijn conditie prima, 3 tot 4 maal per week ga ik een half uur thuis op de crosstrainer en daarna zo’n 4 á 5 kilometer hardlopen. Ik voel me dus prima, ik heb het idee dat ik me ook beter kan concentreren.

    Ik heb nu ook de zelfmeting workshop gedaan voor de bloedverdunners en heb vandaag de eerste dosering verzonden en deze was meteen goedgekeurd. Over 3 maanden heb ik als het goed is mijn certificaat. Het zelf meten is perfect en je hebt meer vrijheid en controle.

    In maart moet ik weer terug naar mijn eigen cardioloog.

    Ik wens iedereen zeer fijne feestdagen en vooral een gezond en HARTelijk 2011….

    #86408 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste Henk,

    Ik heb heel je verhaal en de reactie van verschillende mensen helemaal gelezen. Het doet mij deugd wat ik allemaal lees. Mijn man (30) zal in januari ook geopereerd gaan worden heeft ook een bicuspide aortaklep en een aneurysma. Dit is ongeveer 2 jaar geleden bij toeval geconstateerd. Het is voor ons dus een hele spannende tijd. Wat wij ons afvroegen hoe e.e.a. ook ervaren wordt door de partner. Ik sta ernaast ben niet degene die de operatie moet ondergaan, maar soms heb ik het er moeilijker mee dan mijn man.

    Zijn er misschien mensen die dit lezen en hun verhaal willen delen. Ik merk namelijk hoe meer ik erover lees vooral de verhalen van mensen die de operatie hebben ondergaan, ik er steeds positiever tegenover sta.

    Mvg Marleen :laugh:

    #86409 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    Hallo Marleen,

    Ik spreek even voor mezelf, blijf het positief zien, natuurlijk de ingreep is niet niks en natuurlijk zijn er altijd risico’s maar die loop je ook als je in een auto stapt, zeker in deze tijd met het huidige weer.

    Bij mij was het voor mijn vrouw en mijn dochter spannender dan voor mezelf, ze werden tijdens de operatie zeer goed op de hoogte gebracht van de vorderingen maar toch duurt de tijd dan lang terwijl ik helemaal van de wereld was. Vergeet niet dat er 8 mensen voor je man klaar staan om de operatie goed te laten verlopen.

    Nogmaals blijf het positief zien, het risico voor je man is nu grotere dan wanneer er geen ingreep gedaan word. Ik wens jullie het aller beste en veel gezondheid voor 2011 en natuurlijk veel sterkte en laat nog even horen hoe het allemaal gegaan is.

    #86418 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste Henk,

    Bedankt voor je reactie we laten zeker weten hoe het is verlopen.

    Toch nog 1 vraag hoe heb jij je kunnen voorbereiden op de operatie????

    Groet,

    Marleen

    #86421 Reageer
    henkgrui
    Deelnemer

    Hallo Marleen,

    Ik ben ermee geboren en stond heel mijn leven al onder controle, ik wist dat eens de tijd zou komen dat ik eraan geholpen moest worden. Nadat ik te horen heb gekregen dat het zover was om over te gaan tot opereren, ben ik veel gaan wandelen in de natuur en heb er heel veel over nagedacht en op een gegeven moment de knop omgezet, het moet immers toch gebeuren. Verder heb ik er natuurlijk ook thuis met mijn vrouw, dochter en met familie over gepraat. Blijf het positief zien, er zijn een hoop mensen die ermee rondlopen en nog niets in de gaten hebben, wat dat betreft moet je blij zijn dat het op tijd is geconstateerd.

    Blijf positief, negativiteit werkt alleen maar tegen je. Ook stress maakt het alleen maar moeilijker voor je, blijf rustig en laat het over je heen komen dat maakt het herstel ook makkelijker.

    Sterkte.

    Grt,

    Henk

    Ps: Is je man sportief aangelegd en hoe is zijn conditie op dit moment?

    #86422 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Henk,

    Mijn man was tot 2 jaar geleden behoorlijk sportief fanatiek mountainbiker, maar ja dat is hem afgeraden dus je begrijpt dat de conditie aangezienlijk minder is geworden. We proberen wel regelmatig tegaan wandelen maar daar komt het ook niet altijd van.

    Groet,

    Marleen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
Reageer op: Bicuspide Aortaklep en Aneurysma
Je informatie: