default-header

Bewaking op afstand, geruststellend?

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Bewaking op afstand, geruststellend?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79718 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Geachte patientengroep,

    Vanuit mijn achtergrond als Ambulance en hartbewaking-Verpleegkundige ben ik nu betrokken bij het ontwikkelen van “hartbewaking thuis”‘. Wij hebben een Observatorium in de steigers staan en gaan ons straks bezig houden met het monitoren van mensen thuis. Dit betreft een project met een groot ziekenhuis, een onderzoeksbureau en een x-aantal patienten. maar wij zijn benieuwd naar een bredere mening! De voordelen zijn links en rechts al aangetoond, veelal wetenschappelijk aangetoond en vanuit de politiek worden en stimulerende maatregelen genomen om eHealth verder te ontwikkelen. Maar ziet u het zelf ook zitten? Heeft u bijvoorbeeld onbegrepen hartklachten, bent u angstig om weer te gaan werken, heeft u vaak ritmestoornissen maar wordt er niets “gevangen” tijdens de holter?
    Wat vindt u als patient?? Wij gaan straks starten maar willen graag weten wat er leeft onder de ervarinsgdeskundigen! Ben benieuwd, Kees.

    #87923 Reageer
    Wandeltheo
    Gast

    Beste Kees,
    Heel goed initiatief. Wat er hier zoal leeft? Begin maar eens te lezen,zou ik zeggen. Heel veel ervaringsverhalen zijn in de loop van een paar jaar al de revue gepasseerd.

    Bewaking op afstand geruststellend? Vooral voor de nieuwste hartgenoten: (ineens hartpatiënt en wat nu !) een uitkomst denk ik. Vanuit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik het heel geruststellend vond, toen ik na “mijn redding” op het ziekenhuis en in afwachting van de pacemaker-implantatie, nog een paar dagen aldaar kon verblijven gekoppeld aan een bewakingsmonitor, hoezeer ik ook naar huis verlangde.

    En thuisgekomen (zonder bewakingskastje) toch nog wel een paar dagen rondgelopen met de gedachte: “en wat als er nu weer wat gebeurt?”

    Weer een stap vooruit in de techniek.

    #87924 Reageer
    duiker
    Gast

    Beste Kees

    Ik kan mij voor een groot gedeelte aansluiten bij Theo. Ik ben sinds ruim een jaar in het
    bezit van een ICD en jawel met monitoring. Het lost veel op maar geeft ook nieuwe problemen. En ja het is een veilig gevoel (niet alleen voor mij) .Mijn ervaring is echter dat als er andere dan hart of technische problemen zijn de medische wereld erg slecht reageert en als je niet oppas als patient met de problemen zit. Ik ben het laatste jaar 5 maal geopereerd om de ICD binnen boord te houden.De eerste maal dat ik melde op advies van mijn huisarts dat er iets niet goed was werd er doodleuk gezegd dat er geen problemen waren . Na tussenkomst van de huisarts is dit goedgekomen. Nu wordt er wel goed gereageerd als ik weer eens bel omdat er weer wat is.

    Pim 😉

    #87926 Reageer
    Ombelet
    Deelnemer

    Beste Pim,

    Ben blij met je ervaring dat ook andere zaken dan medische en technische een luisterend oor dienen te hebben, ik zal dit in het protocol voor onze verpleegkundigen op het Observatorium opnemen, belangrijk is dat zoveel mogelijk naar de Patient geluisterd dient te worden ook als deze het gevoel heeft dat men niet begrepen wordt. Onze verpleegkundigen zullen dan met deze informatie de Patient kunnen ondersteunen naar de behandelend arts.

    Nico

    #87927 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Heb er nog geen ervaring mee, maar zou bewaking op afstand heel erg veilig vinden.

    Cesarina

    #87928 Reageer
    duiker
    Gast

    Nico,

    Wat ik bedoelde is dat er andere zaken fout kunnen gaan met een ICD of pacemaker.Kijk eens op dit forum http://www.pacemakerdragers.nl/discus/index.html.
    Het lijkt erop dat de protocollen geen rekening houden met andere medische problemen omtrent de ICD en leads .

    Pim 😉

    #88852 Reageer
    poes
    Deelnemer

    ja voor mij wel heb daar zeer goede ervaring mee in belgium via het az sint jan te Brugge
    hebben mij reeds 2 maal opgeroepen na een fibrillatie wat ik zelf niet door had het is een soort engelbewaarder

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Bewaking op afstand, geruststellend?
Je informatie: