default-header

Bedankt! Genoeg deelnemers gevonden.

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Bedankt! Genoeg deelnemers gevonden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79505 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste dames en heren,

    Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie voor de Master Medische Sociologie en Antropologie aan de Universiteit van Amsterdam. Mijn onderzoek gaat over de sociale constructie van hart- en vaatziekten (dat wil zeggen, niet zoals de ziekte van nature is, maar hoe deze gevormd wordt door mensen zelf), en hoe de ervaringen van mannen en vrouwen met deze ziekte hieraan bijdragen.

    Er is maar beperkt onderzoek gedaan naar de persoonlijke ervaringen van mannen en vrouwen met een hart- en vaatziekte die deze ervaringen met elkaar vergelijkt. Ook is er beperkt onderzoek gedaan naar hoe deze ervaringen bijdragen aan de sociale constructie van hart- en vaatziekten. De persoonlijke ervaringen van mensen staan centraal in mijn onderzoek.

    Voor mijn onderzoek was ik op zoek naar mannen en vrouwen met een hart- en vaatziekte die bereid zijn hun verhaal aan mij te vertellen. Ik heb echter genoeg vrouwen gevonden die mee willen werken, en ben nu nog op zoek naar enkele mannen.

    Wanneer u deelneemt aan het onderzoek betekent dit dat ik met u een persoonlijke afspraak wil maken om een interview te houden. Dit zal ongeveer een uurtje duren, en het zal gaan over uw persoonlijke ervaringen, er bestaan dus geen goede of foute antwoorden. Uw medewerking zal mij erg helpen bij de uitvoering van mijn onderzoek. Uiteraard zal ik ervoor zorgen dat uw privacy gewaarborgd blijft.

    Als u wilt meewerken of vragen hebt kunt u contact met mij opnemen door te mailen naar patricia.runhert@gmail.com.

    Bij voorbaart dank,
    Patricia Runhert

    #86603 Reageer
    ruud-
    Deelnemer

    Hoi Patricia,

    Ik snap het niet helemaal, ‘de sociale constructie van hart en vaatziekten’?
    Wat zijn dan de Hypotheses in je onderzoek? En dat dan in normale mensen taal natuurlijk.
    Dan snap ik misschien waar ik aan meedoe!

    Groet,
    Ruud

    #86604 Reageer
    patricia.r
    Deelnemer

    Beste Ruud,

    Allereerst bedankt voor je reactie! Ik zal het proberen uit te leggen. Ik ga ervan uit dat hart- en vaatziekten sociaal geconstrueerd zijn. Dit betekent dat ik niet de nadruk leg op de fysieke, lichamelijke aspecten van deze ziekte. In plaats daarvan wil ik kijken naar hoe deze ziekte mede gevormd wordt door het sociale, dus door iemands omgeving. Zo kan bijvoorbeeld iemands geslacht, etniciteit, of sociale klasse de manier waarop iemand zijn ziekte ervaart beinvloeden. Daarom wil ik mensen vragen naar hun ervaringen en hun verhaal. Snap je wat ik bedoel?

    Groetjes,
    Patricia

    #86605 Reageer
    ruud-
    Deelnemer

    hoi Patricia,

    Bedankt voor je uitleg.
    Blijft toch mijn vraag:
    Wat zijn je hypotheses?

    Groet, Ruud

    #86620 Reageer
    patricia.r
    Deelnemer

    Beste Ruud,

    Ik zou kunnen zeggen dat mijn hypotheses de volgende zijn:
    – Hart- en vaatziekten zijn sociaal geconstrueerd
    – Ziekte ervaringen van mensen met deze ziekte dragen bij aan deze sociale constructie

    Ik ga er dus vanuit dat de ervaringen van mensen met een hart- en vaatziekte bijdragen aan de sociale constructie van de ziekte.

    Verder moet ik erbij zeggen dat mijn onderzoek kwalitatief is, en ik dus eigenlijk niet werk vanuit hypotheses, zoals dat bij kwantitatief onderzoek gebeurd. Vandaar dat ik ze er niet bij had gezet.

    Groetjes,
    Patricia

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Bedankt! Genoeg deelnemers gevonden.
Je informatie: