- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 weken, 1 dag geleden door Evelien.
- AuteurBerichten
- JellyGast
Wat fijn om ervaringen van anderen te lezen, en vooral de herkenning. Ik had gisternacht weer een aanval (duurt meestal tot max een uur) het is en blijft angstig. Het heeft bij mij ook met hormonen te maken, extra vatbaar voor een aanval weekend voor menstruatie.
Ik hou bij hoevaak ik een aanval heb dit was vorig jaar 5x.
Ik krijg ook altijd pijn op m’n borst en tintelingen in linkerarm ook moet ik veel plassen en ben duizelig.
Herkenbaar de day after, moe, gejaagd gevoel,pijn op de borst?LenaGastJa ik herken dat wel. Zijn jullie bloedwaarden daarna ook verhoogd?
Groetjes
JellyGastOf mijn bloedwaarden daarna zijn verhoogd weet ik niet. Laat jij na een aanval je bloedprikken of wordt je regelmatig bloed geprikt?
JellyGastHoi Evelien,
Pfff het blijft zeker een enge ervaring.
Vanmiddag begon het bij mij om 16.00 uur en stopte 18.00 uur weer.
Hartslag van boven de 255 gehele periode en voornamelijk gejaagd, dove tintelende armen, zweverig gevoel en zwaar borstbeen.
Ik blijf maar denken tijdens zo’n aanval het is niet ernstig het gaat over om maar niet in paniek te raken.Hoe ga jij hiermee om?
Groetjes Jelly
MarissaGastHallo Evelien,
Ik weet dat het al even geleden is dat je dit bericht hebt geplaatst. Ik zit nu in hetzelfde schuitje op het moment. Na de zwangerschap AVNRT gekregen. Heb over een maand een ablatie, vind het erg spannend! Zou graag in contact komen.
EvelienGastHoi Jelly,
Het lukte mij helaas niet eerder om hierop te reageren. Ik kon telkens niks plaatsen op ’t forum.
Het is inderdaad lastig rustig blijven. Ik bel meestal mijn man. Ik kijk of er iemand naar mij toe kan komen of dat ik ergens heen ga als het gebeurd. Nood medicatie slikken.
Heb het zelf wel eens kunnen stoppen met zo’n maneouvre. Maar niet altijd. Spontaan stopte het of door medicatie.
Als ik het niet vertrouwde heb ik wel eens de ambulance gebeld.
Hoe gaat het inmiddels met u, Jelly?
Groet,
Evelien
EvelienGastHoi Marissa,
Dat kan zeker! Balen dat ik dit niet eerder heb gezien. En toen ik het zag kon ik niet reageren op het forum. Inmiddels is dat gelukkig opgelost.
Hoe gaat het met u? Ik hoop goed.
Ik heb toen een ablatie gehad. Er een lange tijd profijt van gehad. Maar na de tweede zwangerschap weer klachten gekregen. Weer aanvallen kort en lang. Een tweede ablatie niet gelukt, wel ondergaan. Ze konden ‘m op dat moment niet goed opwekken. Dus maar de vraag of het weer een avnrt is. Wel exact dezelfde klachten. Sinds mei slik ik Metoprolol dagelijks en ook zo nodig met een aanval.
Gisteren voor het eerst weer een langere aanval gehad. Met medicatie schoot deze er na 45 minuten uit. Ik hoop dat het uitblijft of dat ik uiteindelijk wel geholpen kan worden met een abaltie maar dat is allemaal onduidelijk. Hangt ervanaf hoe het zal gaan denk ik.Ik vind de hartkloppingen ook erg vervelend omdat je er op die manier elke keer op voorbereid of op je hoede blijft.
Ik zal de pagina in de gaten blijven houden.
Lieve groet,
Evelien
- AuteurBerichten