default-header

AVNRT, 2 ablaties gehad, nog niet verholpen

Home Forums Ritmestoornissen AVNRT, 2 ablaties gehad, nog niet verholpen

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bo
    Gast

Hoi allemaal,

In augustus 2022 hebben ze na 8 maanden zoeken AVNRT bij mij gediagsnostiseerd.
    Januari 2023 heb ik mijn eerste ablatie gehad, echter verliep deze niet heel soepel. Ipv de gezegde 5 brandplekken en een halfuurtje werk, zijn dit 25 brandplekken geworden en 3 uur werk.
    Na deze ablatie herstelde ik niet, bleef moe, sliep 16 uur per dag. Maar er bleef gezegd worden dat de ablatie was geslaagd en ik ‘gewoon’ weer op mijn lichaam moest vertrouwen want ik hield mezelf in. Heb hiervoor nog bij een psycholoog gelopen om het ’tussen de oren uit te praten’. Heb 2x hartreavalidatie gevolgd maar de positieve resultaten bleven uit.
    In juni 2024 kreeg ik opnieuw de hartritmestoornissen, ook de verklaring waarom ik niet verbeterde, dus het zat niet tussen de oren.
    September 2024 heb ik mijn 2e ablatie gehad. Dit keer 12 brandplekken. Echter deze keer herstelde ik beter en kon ik wel aan mijn conditieopbouw werken zonder problemen.
    Dus vol goede moed keken we weer de toekomst in.
    Echter nu mei 2025 heb ik weer last gehad van mijn ritmestoornis en is de vraag: hoe nu verder?
    Weer een ablatie? Zijn er andere mogelijkheden?

Ik kijk zelf erg op tegen nog een ablatie omdat de vorige 2 vrij heftig waren en het op een risicovolle plek ligt volgens de artsen.
    Maar doorleven met dit ritmestoornis waardoor je zeer beperkt wordt in je dagelijkse bezigheden zie ik ook tegenop. (Ik ben 28)

Hebben jullie hier ervaringen mee als een hartritmestoornis steeds terugkomt?

Met vriendelijke groet,
    Bo

#140839 Reageer
    Ton
    Gast

Hoi Bo
    Heb zelf al last van hartritme stoornissen van af mijn 23 ste ben nu 58
    Bij mij is het erfelijk vader broer en mijn neven hebben het
    Heb zelf 5 ablaties gehad de laatste had redelijk goed geholpen ongeveer een jaar geen last
    Nu dit jaar weer erge last ben nu al 3 keer naar het ziekenhuis geweest voor cardioversie te laten doen
    En ik slik medicijnen bloedverdunner en verapamil want als ik last heb is mijn hartslag 160 constant
    Verapamil is om hartritme naar beneden te houden maar dat werkt dus niet altijd
    Medicijnen slik ik elke dag
    Ja wat doe je eraan
    Als ik geen last heb doe ik gewoon alles
    Frustrerend als het er weer is maar ja
    Ik heb het al zo lang hoort er bij m8j nu gewoon bij
    Vrgr ton

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: AVNRT, 2 ablaties gehad, nog niet verholpen
Je informatie: