default-header

Atorvastatine Teva 20 mg met atorvastatine van Ranbaxy

Home Forums Medicijnen Atorvastatine Teva 20 mg met atorvastatine van Ranbaxy

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #91562 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja, dat is wat ik er ook van heb begrepen heb. Twee handen op één buik. Dat een mailtje van Teva me verzekerd heeft, dat Ranbaxy de grote concurrent is, is dus onzin. Zorgelijk is, dat er steeds minder fabrikanten van medicijnen komen, volgens een Duitse site, zodat de prijzen kunstmatig hoog gehouden kunnen worden. Teva heeft 45.000 tot 46.000 medewerkers wereldwijd (op één site van hun staat een ander getal dan op een andere site. Ook daar gaan ze niet zo zorgvuldig mee om.) Kartelvorming over de rug van gebruikers. Valt me wel op, dat in de berichtgeving (media) cardiologen niet zo vaak meer cholesterolverlagers voor gezonde mensen aanprijzen. Wat waren er bv. 20 jaar geleden veel voorstanders van cholesterolverlagers aan gezonde mensen. Als je als gezond mens die niet zou slikken, zou je een dief van je eigen gezondheid zijn. Zoiets. Omdat atorvastatine nog maar relatief kort op de markt is, kennen we nog lang niet alle bijwerkingen. Denk maar eens, hoe lang dat met aspirine heeft geduurd.

    Uitkomst onderzoek Teva naar Ranbaxy in hun doordrukstrip heb ik nog niet. Verwacht er niet erg veel van.

    Ondertussen atorvastatine van Pfizer (het oude Lipitor) gekregen. Kreeg eerst een ander generiek medicijnen in handen geduwd, echter dit keer niet van Teva. Van welke fabrikant weet ik niet – niet goed genoeg opgelet. Nadat ik hun hierop opmerkzaam had gemaakt, verontschuldigde men zich en ik kreeg zonder verdere problemen die van Pfizer. Dat was dus ook gewoon op voorraad. Heb voorlopig niets bij hoeven te betalen.

    #91563 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ik heb zelf speciaal door de cardioloog voorgeschreven dus, Crestor 40mg

    #91564 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Als eerste, 15 jaar geleden, kreeg ik Lipobay (Bayer) voorgeschreven, tot dit van de markt werd gehaald. Daarna Zocor, eerst 20 mg, maar dat werd later verhoogd naar 40 mg. Daarvan werden de bijwerkingen een beetje al te gek van en kreeg ik Lipitor 20 mg (Lipitor werkt iets sterker werd verteld), maar eigenlijk moet ik 40 mg hebben om de cholesterolwaarden beneden de 6 te krijgen. In aanvulling krijg ik Ezetrol 10 mg. De waarden schommelen zo rond de 6.3. Voordat ik een cholesterolverlager voorgeschreven kreeg, had ik een waarde van dicht bij de 12. Niet roken, niet drinken, sporten, een vet eten: familiair.

    Waarom er bij mij niet voor Crestor is gekozen, geen idee. Ik doe het maar met atorvastatine – de bijwerkingen zijn draaglijk, maar leuk is anders. Een draaglijk klote-leven, zoiets. Maar met die extreem hoge cholesterolwaarden moet ik toch iets? Ik weet, heb dat op doktersadvies al eens gedaan, als ik enige tijd stop met atorvastatine, dan voel ik me een heel ander mens. Toen leek het, alsof ik het leven weer gemakkelijk aan kon, maar hoe dat nu zit weet ik niet. Open hartoperatie en daardoor hartfalen gekregen (volgens de cardioloog en dat denk ik zelf ook).

    Dit was een beetje o.t. – hoort in dit draadje niet thuis.

    #91565 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ik heb ook zon beetje alle soorten gehad
    Zocor later met Ezetrol, een goedkopere soort, lipitor en nu dus crestor en zitten mijn waardes nu beneden de 5, ook bij mij dus genetisch bepaald en daarom mag de huisarts of apotheek van mij niet meer aan mijn medicijnen sleutelen.
    Slik nu 14 pillen per dag en 3 pufjes en de boel is al een tijdje stabiel, dus ze moeten er nu gewoon van afblijven.

    #91566 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dan heb je een dagtaak, om ze in te nemen. :angry:

    Mijn laatste hartecho is gemaakt door iemand, die bijna klaar was met de studie cardiologie. Zij had tijd, ik had tijd, dus we kwamen wat aan de praat. Ze vertelde me, dat ze vrij gemakkelijk het atheneum gehaald had en met hele goede cijfers geslaagd, veel achten en negens, maar dat ze de studie cardiologie erg moeilijk vond, hoewel ze het een mooie studie vond en het ook de goede richting voor haar was. Ze had er plezier in, maar desondanks een loodzware studie.Helaas voor mij heeft ze bij mij hartfalen geconstateerd.

    Meer dan een jaar geleden op radio 1 het volgende gesprek gehoord tussen een radioverslaggever en een cardioloog. Het ging over het verschil tussen de oorspronkelijke medicijnen en generieke medicijnen. Over cholesterolverlagers. Dat gesprek ging ongeveer zo (als ik me goed herinner; mijn geheugen is slecht, maar dit lijkt me nog helder voor de geest te staan):

    V.: “Dus er is wel verschil?”
    C.: “Nee er is geen verschil, alleen werken de oorspronkelijke cholesterolverlagers sterker.”
    V.: “Dus toch verschil?”
    C.: “Nee, want de werkzame stof is hetzelfde.”

    Paracetamol met coffeïne kan een sterker pijnstillend effect hebben. Een kop koffie naast paracetamol doet ’t ook.
    http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Paracetamol_Coffeine.aspx?mId=10704&rId=442

    Hulpstoffen atorvastatine Ranbaxy:
    Tabletkern: calciumcarbonaat (E170), microkristallijne cellulose (E460),
    lactosemonohydraat, croscarmellose natrium (E468), polysorbaat 80 (E433),
    hydroxypropylcellulose (E463) en magnesiumstearaat (E470b)
    Tabletcoating: Opadry White YS-1-7040 (hypromellose (E464), macrogol 8000,
    titaandioxide (E171), talk (E553b), simeticonemulsie, Candelilawas (alleen 10 mg, 20
    mg en 40 mg tabletten) (E902))

    Hulpstoffen atorvastatine Teva:
    De andere stoffen in de tabletkern zijn microkristallijne cellulose, natriumcarbonaat anhydraat,
    maltosemonohydraat, natriumcroscarmellose en magnesiumstearaat.
    De andere stoffen in de filmomhulling zijn hypromellose (E464), hydroxypropylcellulose,
    triethylcitraat (E1505), polysorbaat 80 en titaandioxide (E171).

    Des te meer verontrustend, dat er twee medicijnen met dezelfde werkzame stof maar van een verschillend merk in één en dezelfde doordrukstrip zitten.

    Bovendien, wat heeft het voor zien om in het geval van atorvastatine steeds een ander merk voorgeschoteld te krijgen – de prijsverschillen zijn minimaal. Als het ene merk wat bijwerkingen aangaat draaglijk zijn, waarom dan een ander merk? Menig verhaal op mijnmedicijn.nl van mensen, die noodgedwongen moesten overstappen van Lipitor naar een generiek medicijn en daar (extra) bijwerkingen van kregen.Hier een voorbeeld ervan op mijnmedicijn.nl:

    Ik vind het pure troep, Atorvastatine. Heb mij nog nooit zo beroerd gevoeld. Ik heb altijd Lipitor geslikt en nooit klachten gehad. Ziektekostenverzekeraar wil geen Lipitor meer vergoeden en krijg je Atorvastatine in je hand gepropt met de mededeling dat het precies hetzelfde is als Lipitor. Heb medische indicatie van mijn huisarts vanwege bijwerkingen, maar ziektekostenverzekeraar beslist gewoon dat te negeren. Als Atorvastine precies hetzelfde is als Lipitor, maar wel goedkoper gemaakt kan worden dan zou je toch kunnen veronderstellen dat het medicijn niet helemaal hetzelfde is. Bovendien kost het verzekeraar toch ook geld als mensen iedere keer terug moeten haar huisarts wegen bijwerkingen? Het ergste vind ik nog dat met gezondheid van mensen wordt geknoeid. Maar goed, via thuisapotheek bestel ik nu zelf Lipitor en dit kost voor 3 maanden Euro 28 i.p.v. Euro 13 voor Atorvastatine. Mij is het wel waard om voor Euro 28 per kwartaal die andere troep niet meer door mijn lijf te pompen. Het komt er dus op neer dat ziektekostenverzekeraars voor 4 maal Euro 15 per kwartaal, dat is dus totaal Euro 60 per jaar willen bezuinigen en vervolgens u en mij krom willen laten lopen van de bijwerkingen. Moet u allen eens uitrekenen wat u aan ziektekosten betaalt per jaar en dat u vervolgens voor Euro 60 in de lichamelijk ellende wordt gestort. Schandelijk!!! Voor iedereen die het kan, betaal het lekker zelf.

    #91567 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Kortom de echten zijn beter!
    Vandaar dat ze bij mij ook van die crestor af moeten blijven, want hiermee zijn de waardes eindelijk ok.

    #91689 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nog steeds geen reactie van de fabrikant Teva, via mijn apotheek. De apotheker had mij beloofd, de reactie van Teva aan mij door te sturen. Had ik een dooddoener van de fabrikant verwacht, nu lijkt het op een doofpot uit te lopen. Maar soms liggen zaken wat genuanceerder en is niet alles, wat het in eerste instantie lijkt te zijn.

    Intern zullen ze er zeker wel mee bezig zijn, want het staat zo slordig om in een strip een medicijn van een andere fabrikant aan te treffen. Ook niet goed voor hun imago.

    Omdat het antwoord van Teva zo lang op zich laat wachten, ga ik er toch van uit, dat er iets grondig mis is. Deze menig kan gemakkelijk herzien worden door een goede, grondige en plausibele verklaring van Teva.

    #91690 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Vergeten te schrijven, hoewel ik dat een half uur geleden pas gedaan heb: brief naar mijn apotheker gestuurd, zodat het niet wordt vergeten.

    #91692 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zo-even bericht van mijn apotheek ontvangen. Hierbij integraal (ik hoop, dat dat toegestaan is) de bevindingen van de firma Teva:

    [color=#FF4000]Betreft: een aangetroffen verpakking met, volgens uw cliënt hierin een tablet 2 tabletten met afwijkende uiterlijk/ codering in een gesloten blister van ons product: Atorvastatine Teva 20 mg met batchnummer: I023.

    Dit is voor ons zeer ernstige klacht welke met uiterste zorgvuldigheid word onderzocht. Er is door mij direct een onderzoek opgestart en naar de mogelijkheden gezocht welke deze onbevestigde mix-up zou kunnen verklaren.

    Van u heb ik helaas geen representatief monster ontvangen. Het onderzoek is gebaseerd op de van u ontvangen foto’s en telefonische informatie. De inscriptie, welke door uw patiënt zijn aangetroffen hebben de codering: AS20. Deze tabletten worden niet door verhandeld. Onze producent en verpakker heeft onderzocht of een tablet met de inscriptie AS20 door hen wordt verwerkt. Uit informatie welke ik van hen heb ontvangen is vast komen te staan dat een dergelijke tablet met de inscriptie AS20 niet door hen wordt geproduceerd of wordt verpakt.

    De conclusie van dit uitgevoerde onderzoek is dat een mix-up niet onder onze verantwoordelijkheid heeft kunnen plaatsvinden.[/color]

    Het ligt niet aan ‘hullie’, maar aan mij, die de zaak wil trollen. Representatief wil in dit geval zeggen, dat ik een strip moet laten zien, waarin de tablet nog zit. Het grappige is, dat is niet zichtbaar aan de buitenkant – je moet de tablet er eerst uitdrukken. En dan geldt dat voor hun niet meer als bewijs. Tenzij dit onder wettelijk toezicht gebeurd zou zijn, maar zoveel tabletten van ‘de concurrent’ zaten er nu ook weer niet in die strip om dat alsnog te kunnen aantonen. De tabletten worden in Spanje gemaakt, maar dat doet eigenlijk niet ter zaken.

    Hun straatje is schoongeveegd.

    MAAR DE TABLETTEN VAN RANBAXY ZATEN DAADWERKELIJK IN EEN DOORDRUKSTRIP VAN HET MERK TEVA!

    Maar het bewijs ontbreekt – de bewaarde tabletten en de gemaakte foto is geen bewijs voor de firma. Case closed.

    #91694 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    [quote]Onze producent en verpakker heeft[/quote] zou dat Ranbaxy zijn 😛

    #91696 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Je zou het haast denken, maar nee, dat kan niet:

    [url]http://www.ranbaxy.com/business-operations/manufacturing[/url]

    De fabrieken van Ranbaxy staan in acht landen – echter niet in Spanje.

    Waar Teva allemaal produceert ben ik nog niet achter, maar dat het voor de patiënten een feestje is om hun medicijnen te gebruiken, zie je hier (pdf):

    [url]http://www.tevapharm.com/Documents/Teva%20CSR%20Report%202012.pdf[/url]

    Ah, waarschijnlijk gevonden. Teva produceert in 11 Europese landen en wel deze:

    [url]http://www.tevapharm.com/Europe/Pages/Teva-Europe.aspx[/url]

    #91699 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Er is ergens een connectie anders kunnen ze niet door elkaar komen.
    Wellicht dezelfde pillen alleen andere opdruk en goedkoper dan zelf produceren.
    De kaboutertjes stoppen er niet stiekum andere pillen tussen. :laugh:

    #91877 Reageer
    Joos001
    Gast

    Ik schrik een beetje van dit bericht. Ik gebruik ook Atorvastine maar dan 10 mg van Ranbaxy. Is deze wel toegelaten?

    #91880 Reageer
    Hermann1001
    Gast

    Ja, die zijn in Nederland weer toegestaan. Zover ik weet in Amerika nog steeds niet.

    Maar je kunt ’t ook zo bekijken:

    Pierre Hyacintus Maria van de Kletersteeg- wie anders? 26 oktober 2014 om 18:00
    Daar is de apotheek toch niet voor? Dat zijn alleen verkopers van voorverpakte pilletjes, die af en toe nationalistisch spleen.

    De eerste keer dan Lipitor voorgeschreven kreeg, zei de apotheek: dat geef ik niet, ik geef wat anders dat net zo goed is alleen veel goedkoper.”
    Ikke: het gaat jou niet aan WAT er wordt voorgeschreven; dus of je geeft Lipitor, of je geeft recept terug en ik ga ergens anders heen”
    Ik kreeg Lipitor, en een sjacherijnige smoel….

    P.s.: met Lipitor zijn je kansen op NIET herhalen van aanval 30% groter dan met goedkope middelen..
    Misschien net zoiets als met metal legeringen: als je RVS koopt uit oostblok zit wel alles erin, maar met het eindproduct verniel je je machine gereeedschappen.
    Met Duits of Fins of Chinees matereaal niet”

    Van het forum: http://aadverbaast.wordpress.com/2014/10/20/seroquel-quetiapine-en-alzheimer/

    Ik slik weer Lipitor.

    #92184 Reageer
    Hermann1001
    Gast

    39 medicijnen uit de handel gehaald
    Bron: http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/30497/

    Het zal niet verbazen, dat zowel Teva als Ranbaxy genoemd worden.
    Pdf: db.cbg-me150123-overzicht-schorsinggeneesmiddelen.pdfb.nl/doc/

    “Volgens Feenstra gaat het om medicijnen die allemaal geen patent meer hebben en dus goedkoop geproduceerd kunnen worden.”

    Goed spul voor de verzekeraars, die generieke medicijnen. En nee hoor, ’t is allemaal ’t zelfde, er zit geen verschil in. Wel goed voor de verzekeraars, niet goed voor de patiënten, zo rolt dat tegenwoordig in Nederland.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
Reageer op: Atorvastatine Teva 20 mg met atorvastatine van Ranbaxy
Je informatie: