default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82566
Job Pieter Tent
Gast

And the story continues….
En dat zal nog vaak genoeg gebeuren….

Conflict roken in horeca verhardt

DEN HAAG – Het conflict tussen minister Ab Klink (Volksgezondheid) en de cafés over het rookverbod verhardt.

Veel eigenaren van kleine kroegen zijn niet van plan de asbakken weer van tafel te halen na de aankondiging gisteren dat overtreders aanzienlijk strenger worden aangepakt.

Ook Koninklijke Horeca Nederland is woedend, omdat Klink weigert de circa 3500 kleine ondernemers, die in financiële problemen dreigen te komen door het rookverbod, tegemoet te komen. De bond, tot nu toe voorstander van de maatregel, zal zich er tijdens de ledenvergadering op 9 december vermoedelijk van distantiëren.

De strengere aanpak die de CDA-bewindsman aankondigde, houdt onder meer een verhoging van de boete in naar maximaal 16.000 euro. Ook kan een burgemeester in het uiterste geval een zaak tijdelijk sluiten.

Het actiecomité Buigen of Barsten, waar circa 1400 eigenaren in verenigd zijn, vatten Klinks maatregelen op als een ‘regelrechte oorlogsverklaring’. Zij beraden zich op nieuwe juridische stappen.

Een wet is een wet! Dat er iets aan maatregelen komen voor de kleine uitbaters vind ik niets minder dan terecht. Maar ik denk dat sommige uitbaters net een stap te ver gaan.
Ik ben erg benieuwd naar het verloop