default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82423
Job Pieter Tent
Gast

Zo dan meng ik me ook weer in beetje in het verloop van deze discussie.

Ik zal de reactie/vraag van Melanie niet open laten. Ik zal ook eerst reageren op hetgeen Melanie stuitend vind. Mijn opmerkingen; Toch een beetje eigen schuld dikke bult…

Melanie er staat een beetje…
Melanie ik zeg meer dan alleen die rookhokken..

Dat terzijde. Je zegt dat de horeca jarenlang zorg heeft moeten dragen voor afzuigingen en alle kosten daarvan. Dan heb jij het in het bijzonder over discotheken e.d.

Kleine cafeetjes zijn vaak niet verder gegaan dan een ventilator in een ruit te plaatsen (Voor je reageert, lees wel dat ik het niet over alle cafés heb) . Althans ik heb hier bijna niets van gemerkt/gezien. Je hebt het namelijk telkens over de kleine cafés die kapot gaan niet de discotheken. Dus…

Maar niet alleen de horeca heeft “tikken” gekregen door alle prijsstijgingen en aanpassingen van wetten. Over andere en vaak hardere “tikken” wordt minder heftig gediscussieerd.

Toen ik nog rookte ging ik rustig in een glazen rookhok zitten. Op Schiphol had ik indertijd geen andere keus. Erg vond ik het absoluut niet om even in dit hok te staan. Wat mij altijd opviel was dat ook andere mensen maar heel kort in dit hok bleven, omdat het zo erg stonk. Natuurlijk doordat ze vanuit de frisse lucht in het stinkhol kwamen. Dat sluit ook aan bij hetgeen je richt aan dhr. van Overveld. Mensen gaan er dus wel minder door roken.

Daarnaast vind ik het ook echt verschrikkelijk voor diegene die op de fles gaan.
Vandaag (20 okt) was ook in het nieuws dat bijna driekwart een omzetdaling van 26% (cafés) tot 31% (discotheken) heeft gemerkt en dat 20% personeel moet gaan ontslaan. De oproep kwam dan ook voor de minister om de wet adequaat te handhaven of op te heffen.

Met de aanpassing in het buitenland wordt gedoeld op de tolerantie regeling voor kleine cafés in Duitsland. Maar voor zo ver ik weet is dit nog niet rond.

Het is echt jammer dat niemand mee gedaan heeft aan de oproep. Want eigenlijk heb je hierdoor weinig support gekregen met je doel. Maar JIJ hebt het wel voor elkaar gekregen. Nogmaals een topprestatie. Je doet namelijk je best om je gezondheid te verbeteren. Dus dan mag je ook genieten van wat privileges. Het maakt je niet zozeer een ander mens. JIJ doet het wel, JIJ hebt wat over voor je gezondheid, JIJ bijt door, JIJ kan het.

Toen ik nog rookte heb ik altijd volmondig gezegd dat mensen die niet rookten voorrand zouden moeten krijgen. Ik ben voor mijn gezondheid gestopt, al heb ik nergens last van gehad (behalve een slechte adem en stank om me heen). Ik had zelfs een goede conditie.

Ik ben benieuwd wat in de komende periode nog meer naar buiten komt en of er iets gaat veranderen.