default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#128988
Tina
Gast

Hoi allen

Als Belgische patiënt op dit forum gestoten op zoek naar informatie na een zeer gelijkaardige situatie. Het doet me dus ‘deugd’ jullie verhalen te lezen en te zien dat jullie dezelfde bezorgdheden delen.
In december heb ik op 32-jarige leeftijd een ooginfarct gedaan en ben hierdoor permanent in mijn rechteroog een klein stuk zicht kwijt. Mijn hersenen compenseren zeer goed en wanneer ik niet moe ben of geen stress heb, heb ik zo mijn volledige zicht terug! In UZ Brussel ook de hele batterij aan onderzoeken waar jullie van spreken en enkel een PFO werd weerhouden na slokdarmecho met bubbels. PFO met vlotte doorgang…
Ik mocht kiezen en koos ervoor (als leerkracht) om de operatie in een schoolvakantie te laten doorgaan. Zo werd ik 5 dagen geleden geopereerd om het PFO te sluiten, onder gehele narcose in België.
Vooralsnog verloopt alles zoals het hoort en ik hoop dat dit zo blijft gaan. De lies voelt wat gekneusd maar dat valt zeer goed mee en de hartkloppingen voel ik soms ook, maar had ik voorheen ook al.
Bijkomende bloedverdunners zijn voorlopig voor 6 maand staat op mijn documenten, mogelijks levenslang. Wat dat zal worden wacht ik nog even af, ik probeer er aan te denken mijn ervaring binnen enkele maanden mee te geven.

Veel goede moed allemaal en ik hoop
dat we allen snel dat vertrouwen in ons
lichaam hervinden!

Tina