default-header

Zwangerschapswens

Home Forums Hartkwaal en kinderen krijgen Zwangerschapswens

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79707 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi,
    Ik ben Rachel 31 jaar. Ik heb een aangeboren hartafwijking, de tetralogie van fallot en de transpositie van de grote vaten deze is gecorrigeerd door middel van een mustard operatie. Hier ben ik in totaal 5 maal aan geopereerd en heb ook een bio klep gekregen. Mijn laatste operatie was toen ik 8 jaar oud was. Al die tijd heb ik nergens last van gehad, ja mijn conditie was niet zoals gezonde mensen, maar daar was alles mee gezegt. Ik werkte 36 uur per week. Ik ben verpleegkundige. Vorig jaar maart heb ik een hartstilstand gekregen en ben ik kortdurend gereanimeerd en eenmalig gedefibileerd., ook heb ik een ICD gekregen. Nu voel ik me weer heel erg goed en gelukkig zijn er geen dingern in mijn hart beschadigd door de reanimatie. Nu hebben we een kinderwens en zijn al even bezig. De cardioloog heeft het in zijn team besproken en ik heb groen licht gekregen. Nu is mijn vraag zijn er meer lotgenoten die ook een mustard operatie gehad hebben, ik weet dat er nog niet echt bekend is wat er met deze mensen op lange termijn gebeurd. Zijn er meer die een zwangerschap gehad hebben met deze afwijking en hoe is dat gegaan. Het maakt me soms wel onzeker. Ik voel me nu super goed en werk 32 uur nu, en wil dat graag zo houden, ben ook met een opleiding bezig als cardiac care verpleegkundige. Deze is bijna afgerond. Ik ben ook bang dat zwangerschap verslechtering van het hart bevorderd. De cardioloog ze dat ze niet weten hoe het op lange termijn zal gaan maar mijn conditie is in die mate goed dat het een zwangerschap moet aan kunnen.
    Ik hoop in contact te komen met lotgenoten zodat we wat ervaringen kunnen delen.

    Groetjes Rachel 😆

    #88049 Reageer
    isa
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik zie geen reacties staan bij je bericht!!