default-header

zwangerschap en hartpatiënt

Home Forums Algemeen zwangerschap en hartpatiënt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80414 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo

    Zijn hier toevallig vrouwen met een hartafwijking of ritmestoornissen/pacemaker die zwanger zijn (geweest). Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren omdat we graag (op termijn) een kindje zouden willen. Nu heb ik een gecorrigeerd ASD, non compaction cardiomyopathie en een pacemaker. Uiteraard ben ik ook in overleg met mijn cardioloog, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere.

    #91824 Reageer
    Anne Ellis
    Gast

    Vanwege een totaal AV block heb ik ook sinds mijn 18e een pacemaker.
    Mijn, inmiddels 2 volwassen zonen, zijn zonder complicaties geboren.
    Het zijn bomen van kerels geworden met een goede gezondheid.
    Alleen moest ik voor alle zekerheid wel 10 dagen in het ziekenhuis blijven.
    Maar dit heb ik niet als vervelend ervaren.

    Succes met je beslissing!

    groeten,

    Annelies

    #91825 Reageer
    sandrar
    Gast

    Ik ben 1,5 jaar moeder geworden van een zoontje. Was absoluut in overleg met mijn cardioloog en ben heel erg opgevolgd. Heb een transpositie vd grote slagaders gehad en had een fel lekkende tricuspiladisklep (4/4). Mijn zoontje is ook 4 weken te vroeg op de wereld gezet omdat het te zwaar werd voor mij. Heb ook tijdens de bevalling een walking epidural verplicht moeten hebben en heb niks mogen persen. Nu heb ik sinds een maand een kunstklep en ben in afwachting of er ook een pacemaker volgt. Wat wel vaststaat is dat een tweede kindje een erg groot risico zou zijn: bloedverdunners die ik neem, het wordt te zwaar voor mij nu, grote kans op erge vroeggeboorte,… Ik en mijn man volgen de raad van de dokters, ondanks het feit dat we ons gezin bijlange niet compleet vinden. Ik zou in jouw plaats echt info inwinnen bij de cardioloog en eventueel nog een second opinion vragen. Het is echt zwaar en niet te onderschatten, zowel de zwangerschap als de bevalling..

    #91871 Reageer
    Arzu_
    Gast

    Hey,

    Ik heb mijn hartafwijking (hypertrofisch cardiomyopathie) tijdens de zwangerschap ontdekt op juist 29 weken, maar mijn klachten waren zeer vroeg (rond 17 weken) begonnen. Overdreve vermoeidheid enz..
    met de dag werd het wel erger en erger zodat ik bijna geen stap meer verder kon. Groten deels heb ik plat moeten liggen. Mijn zwangerschap is dan ook beeindigd door mijn gynaecoloog op 36.3 weken ( het moment dat baby over 2.5 kilo was om geen couveuse in te gaan) met een keizersnee omdat het veel te zwaar werd voor mij, en een normale bevalling was absoluut niet haalbaar. Heb sinds de 29 weken elke week een keer bij de gynaecoloog een keer bij de cardioloog geweest, zeer goed opgevolgd dus.. uiteindelijk ist het zwaar maar wel goed afgelopen. Alleen mag ik nu niet voor een tweede kind gaan, volgens mijn gynaecoloog én cardioloog.. nu natuurlijk kan uw situatie veel anders zijn dan de mijne, zou ik zeggen informeer u goed en volg alle adviadviezen goed op..

    #91916 Reageer
    Maantje93
    Gast

    ik ben 30 september moeder geworden van een zoon, die voor mijn hartaandoening met 32.4 geboren is. veel te vroeg en het ging zo slecht met mij en hem dat hij met een spoedkeizersneden gehaald is. tijdens mijn hartritmestornissen zakte zijn hartslag veel te ver, en mijn bloed druk het kwam er op neer dat ik te weinig zuurstof tijdens ritmestornissen had, en hij daardoor zuurstof tekort kreeg waardoor zijn hartje er steeds bijna mee stopte en hij hele diepe bardycardys kreeg. mijn vliezen waren spontaan gebroken maar sinds 27 weken had ik heel veel ritmestornissen en ze zegen ook dat een 2de kindje niet mag omdat mijn hart/lichaam hem afstoten. na complicaties en opnames in het Sophia omdat zijn longen niet goed werkte en echt onrijp waren is hij nu gelukkig thuis.

    #91917 Reageer
    Maantje93
    Gast

    Wij mogen geen kindje meer krijgen. bij mij stoot mijn lichaam de baby af omdat ik te weinig zuurstof krijg door de ritmestornissen:( mijn cardioloog gaf ons in januari groen licht omdat het anders te zwaar zou worden en hij dacht dat mij hart het nu nog aan kon.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: zwangerschap en hartpatiënt
Je informatie: