default-header

zwak hart

Home Forums Algemeen zwak hart

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80220 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo allemaal,ik ben nieuw hier, ik ben zelf geen hartpatiënt. maar mijn vader heeft van de week een operatie ondergaan. hij bleek al een hartinfarct gehad te hebben wat hij niet wist en heeft 4 bypasses gekregen. dit alles totaal onverwacht.
    nu heeft de chirurg gezegd dat de operatie op zich geslaagd is. en het gaat ook stapsgewijs beter, waar wij heel erg dankbaar voor zijn. maar dat hij een wel een zwak hart heeft. ik vraag me af hoe wij d moeten zien?? iemand hier ervaring mee. is een zwak hart bijvoorbeeld hetzelfde als hartfalen of heeft hij “gewoon” een slecht hart? en kan je hier goed mee leven enzovoorts.
    vr groeten geluksvogel

    #90698 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat is moeilijk te beantwoorden.
    Als ik jou was zou ik nog een keer advies vragen aan de cardioloog.
    En vooral een duidelijke uitleg over wat hij gezegd heeft.
    Dat geeft misschien rust en wat meer kennis over het hart van je vader.
    Hoop dat je vader toch snel wat opknapt.

    Hartegroetjes
    Cesarina

    #90699 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo.
    Je vader zal binnekort wel revalidatie krijgen .
    Daar hoort ook een intake gesprek en fietstest bij en daar mag je ook iemand bij meenemen.
    Er zijn waarschijnlijk ook 4 theorie lessen bij de revalidatie inbegrepen en ook daar mag de partner of iemand anders bij aanwezig zijn.
    Ik denk dat je daar al veel wijzer zult worden en anders een gesprek met de cardioloog vragen.
    Ik denk dat het infarct het hart heeft beschadigd en het daarom niet meer 100% is. Maar dat hoeft niet erg te zijn . Gewoon lekker rustig aan doen ,op tijd je medicijnen nemen ,voldoende bewegen en op je voeding letten en stress proberen te voorkomen.
    Maar al deze dingen komen als het goed is tijdens de revalidatie aan bod . Dus wel al de revalidatie gaan volgen die aangeboden wordt!
    Groetjes Ad en veel sterkte voor je vader.

    #90706 Reageer
    geluksvogel
    Deelnemer

    dankjulliewel voor jullie reacties cesarina en ad.
    wij hebben inderdaad een gesprek met de arts aangevraagd. morgen worden wij teruggebeld dus ik hoop dat wij vrijdag of begin volgende week bij haar terecht kunnen. dat zal ons duidelijk gaan geven in de situatie hopen we. hij heeft nog een lange weg te gaan natuurlijk, maar het belangrijkste is dat hij er nog is en dat hij die kans nog krijgt.
    op zich gaat het met hem steeds een stukje beter. wel krijgen wij weinig informatie van de verpleging, maar dat zal per ziekenhuis ook verschillen. eerst lag hij in het amfia in breda en daar was de communicatie veel beter.
    ik wens jullie ook sterkte. en ik blijf zeker actief op dit forum.
    groeten geluksvogel

    #90707 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Fijn dat jullie nu terecht kunnen bij de cardioloog.
    En anders blijven aandringen!

    Hoop te horen hoor hoe verder gaat.
    Wat lief en zorgzaam zijn jullie voor je vader.
    Geweldig hoor.

    Hartegroetjes
    Cesarina

    #90730 Reageer
    geluksvogel
    Deelnemer

    vandaag hebben wij een gesprek gehad in het ziekenhuis. met duidelijke uitleg over hoe en wat., de verstoppingen zaten op de hart stam, een erg gevaarlijke plek, mede door dat het hart langere tijd te weinig zuurstof heeft gekregen en het hartinfarct werkt de linkerhartkamer niet voldoende meer en ze hopen dat dit nog kan verbeteren met tzt revalidatie enzovoorts. dit gaat over 6 weken beginnen en na 3 maanden a een half jaar kunnen ze dan kijken hoe zijn hart er voor staat dmv wederom een echo.
    in de tussentijd krijgt hij natuurlijk veel medicijnen, waaronder plaspillen omdat hij nog wel wat vocht achter de longen heeft. zijn hart zal nooit meer echt sterkt worden waardoor hij sneller moe en kortademig zal blijven en natuurlijk moet uitkijken met ziek worden enzovoorts. want zijn hart pompt niet meer optimaal. dit hoeft niet levensbedreigend te zijn, maar hij heeft wel meer kans om eerder te overlijden dan iemand met een gezond hart.
    al met al best heftig maar morgen mag hij naar huis en dat is heel positief. over een half jaar weten we beter hoe hij er voor staat. en voor nu rustig blijven ademhalen 🙂 en op een gezonde manier leven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: zwak hart
Je informatie: