default-header

Zo ontzettend bang en ongerust

Home Forums Help?!? Zo ontzettend bang en ongerust

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #89935 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Hoi

    Nu vast proberen te houden die laatste gedachte, maar ja ik ken de ups en downs natuurlijk ook , we gaan het proberen te accepteren , want we hebben geen andere keus. Elke dag is er weer een en daar gaan we voor :
    Go for it ! 🙂

    #89936 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo bang hartje

    Misschien een overbodige vraag…maar hebben ze weleens je schildklier getest?

    Cesarina

    #89937 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Even een dringende vraag. Ik voel me al de hele dag niet lekker, licht in me hoofd, duizelig, moe, zwakte en nu kom ik net bij de huisarts weg en die zegt dat ik teveel bisoprololfumaraat heb gehad, heb 5 mg gehad en 3 kwart van 5 mg. Voor mij reden tot paniek omdat ik me echt niet lekker voel. Is dit echt teveel en moet ik me zorgen maken? Volgens mij is me hartslag veels te traag, durf hem niet te meten. Ik ben heel erg bang.

    #89938 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Maak ik me te druk?

    #89939 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Bang-Hartje,

    nadat je afgelopen zaterdag op zondagnacht op de dokterspost bent geweest was je toch enigszins gerustgesteld? Probeer je niet zo te focussen op je hartslag. Drink rustig een kopje thee, loop even een blokje om. De reactie van de huisarts heeft je duidelijk ongerust gemaakt. Als hij het niet zou vertrouwen, als er sprake zou zijn van een overdosering, dan had hij wel actie ondernomen. Wat voor advies heb je van je huisarts gekregen? Ik neem aan dat je een bepaalde dosis is voorgeschreven. Houd je je daar wel aan? Ik denk dat jouw klachten, niet lekker voelen, licht in het hoofd, duizelig etc. alles te maken heeft met angst.

    Kop op!

    Groetjes,
    Annemarie

    #89940 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Volgens mij maak jij je wel heel erg druk ja, als de huisarts iets niet vertrouwd laat hij je niet naar huis gaan en hou aub op met constant je eigen hartslag en bloeddruk te controleren….ik zou er zenuwachtig van worden 😉 ga een eindje wandelen of ergens een bakje thee leuten, zoek asjeblief afleiding, want hier word je niet vrolijk van en geniet he niet genoeg van het leven 😉 sterkte 😉

    #89941 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Bang-Hartje,

    hoe kunnen wij helpen??? Wat je hier op het forum vindt zijn lotgenoten die bereid zijn jou een hart onder de riem te steken en je een luisterend oor bieden. Er worden adviezen gegeven maar blijkbaar niet het antwoord dat je wilt horen, namelijk dat er iets ernstigs aan de hand is. Het is niet aan ons om jou te zeggen wat wel of juist niet te doen. Aangezien je bij de ggz bekend bent is dit ook de instantie waar je hulp mag verwachten wat betreft je angsten. Geruststellen kunnen we je niet, dat is inmiddels duidelijk. Maar je angsten beginnen zo groot te worden dat je er letterlijk ziek van wordt. En om de vicieuze cirkel te doorbreken zijn toch echt professionele hulpverleners nodig.

    Toch een advies van mij: neem morgenvroeg contact op met je huisarts en je psycholoog want dit houd je niet lang vol. Je doet jezelf te kort terwijl het leven genoeg mooie dingen te bieden heeft. Laat de moed niet zakken!

    Een warme groet,
    Annemarie

    #89942 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Het gaat niet om me angsten nu maar om het feit dat ik teveel beta blokkers heb genomen. Maarja elke arts zegt wat anders, de 1 zegt 1 is het maximum de ander zegt 2 en weer een andere arts wou me drie per dag voorschrijven. Wat ik wel weet is dat ik me niet lekker voel en dit gevoel nog niet eerder heb gehad. Ik ben nu redelijk ontspannen. Lekker moe en met een warme kruik onder de wol. Af en toe een overslag of hartklopping maar dat neem ik op de koop toe.

    #89944 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Hallo,

    Me hartslag is nu de hele dag al keurig rond de 90 🙂 voor mij is dat oke.

    Ff over de vraag of ik wel eens op me schildklier ben geprikt, volgens mij was het voor het laatst 1,5 jaar geleden. Heb wel heel veel klachten die bij een te snel werkende schildklier horen waaronder dus een snelle hartslag, heel erg moe, het heel snel warm hebben ( lig de hele dag met een natte koude handdoek op me hoofd ) etc.

    Ik heb b12 tekort ( gehad ) waar ik nu injecties voor krijg, was niet veel te laag maar die injecties zijn wel nodig ( ben trouwens veels te laat met de injectie halen ) verder heb ik zwaar vitamine d tekort. Hij moet rond de 80 zijn en mijne is 9. Daar moet ik pilletjes voor nemen maar dat doe ik dus niet.

    Ik lig de hele dag al op de bank zo moe ben ik. Misschien maar beter dan kan ik me niet te druk maken. Opzich ben ik relaxt maar af en toe komt de angst weer boven.

    Groetjes

    #89945 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Sorry hoor, maar wat heb je nou eigenlijk precies allemaal ? Want de heke dag op de bank liggen dat is geloof ik ook niet de bedoeling 🙂 .. sorry hoor maar ik ben een zeer actief iemand 😉 met helaas nu wat beperkingen, maar ik ga elke dag tot het uiterste 😉

    #89946 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Hoe bedoel je wat heb je nu precies allemaal?

    Ik ben gewoon doodmoe en moet me rust pakken, heb al weken niet fatsoenelijk geslapen.

    #89947 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Helemaal mee eens, niets doen verslechterd je conditie.
    Kom eens van die bank af ga een flinke wandeling maken in de buitenlucht, kan je goed op slapen.
    Heb ook van alles gehad maar net als erfgeval ga ik ook meestal tot het uiterste en als ik dan kijk wat ik allemaal nog kan valt het me weer reuze mee.

    #89948 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    En met een flinke wandeling maak je je hoofd leeg. 😉

    #89949 Reageer
    ilze
    Deelnemer

    hoe moe je ook bent, juist de beweging zorgt voor het terug winnen van je conditie. Vaak is het hoe meer je toe geeft hoe beroerder je je gaat voelen. De grens opzoeken, soms er een klein beetje over heen gaan, te ver gaan we natuurlijk vrijwel allemaal, omdat toch een deel van je doen en laten je afgepakt word. Maar dat andere deel, dat dien je te koesteren. ik weet dat als ik blijf zitten, hoe moe ook, ik niet het geen behaald zou hebben wat ik nu behaald heb. Ja soms (lees vaak) zul je je zelf die schop onder de kont moeten geven.

    Succes, en heb wat meer vertrouwen in je kunnen.
    groetjes ilze

    #89950 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    bang hartje,

    even over je lage vtd, heb ik ook gehad, nota bene jaren lang vitd capsules geslikt, ben overgegaan of vitd3, deze neemt mijn lichaam wèl op. ook geef je aan dat je deze pilletjes niet meer slikt, maar waarom dan niet, als je weet dat je vitd zo laag is?!(is toch niet zoveel moeite)
    een vitd tekort kan op den duur ernstige gezondheidsklachten veroorzaken..
    hetzelfde geldt voor je vitb injectie, ook deze neem je niet of te laat, .ik ken iemand die vitb injecties krijgt, en als deze uitgewerkt is dan voelt ze dat heel goed aan haar lichaam
    ik heb echt waar..jarenlang zeer slecht of bijna niet geslapen, dit sloopt een mens, vandaar dat je je overdag zo moe voelt
    probeer toch regelmaat in je leven te krijgen, bepaalde tijd opstaan(ook al heb je geen oog dichtgedaan)en op een vast tijd weer naar bed
    probeer dat kleine beetje energie wat je hebt goed te verdelen over de dag, dus opstaan,eten, even rusten, dan een klein klusje doen,weer rusten etc
    probeer een klein eindje te wandelen, kies een tijd uit wanneer jij je het fitst voelt, een rondje om het huis, in je straat, en dan langzaam uitbouwen tot 2 rondjes..etc
    kortom er zijn tal van mogelijkheden om zèlf in actie te komen, vind je dat moeilijk,probeer dan of je iemand kunt vinden die je kan bijstaan
    groetjes

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
Reageer op: Zo ontzettend bang en ongerust
Je informatie: