default-header

Zo ontzettend bang en ongerust

Home Forums Help?!? Zo ontzettend bang en ongerust

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #89918 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Bang-Hartje,

    De bloeddruk is inderdaad keurig! De hartslag is in mijn ogen zeker niet verontrustend. MAAR IK BEN GÉÉN ARTS! Lijkt me met je angst te maken te hebben. Ben je nu misschien aan het hyperventileren? Wat is de oorzaak van je angst? Heb je van dichtbij meegemaakt dat er iemand plotseling overleden is door hartproblemen? Lukt het je om je op je ademhaling te concentreren? Rustig door je neus inademen en door de mond uitademen. En probeer die sigaret achterwege te laten, zeker als die een trigger voor je hartslag is. Ik begrijp dat het niet gemakkelijk voor je is en hoop dat je inmiddels de juiste hulp hebt gekregen om de oorzaak van je angst aan te pakken.
    Je kunt natuurlijk altijd overleggen met de huisartsenpost.

    Sterkte.

    Groet,
    Annemarie

    #89919 Reageer
    ilze
    Deelnemer

    Hallo Bang-Hartje.

    Aller eerst zeer spijtig om te lezen hoe druk je je elke keer weer maakt, wetende dat juist voor de nodige (extra) spanningen kan zorgen. Van een afstand is moeilijk te zeggen, welke actie je moet ondernemen. Maar als ik dan idd je bloeddruk en hartslag lees, dan zien deze er prima uit. Heb je ook na laten kijken of je aan hyperventilatie lijd?

    #89920 Reageer
    ilze
    Deelnemer

    Hallo Bang-Hartje,

    Jouw eerdere woorden “Ik ben te dik, maar door de stress kan ik niet eten en ben ik wat afgevallen. Ik rook ook. Heb dit ook bij de cardioloog voorgelegd en hij zei dat dat op latere leeftijd wel voor problemen kan zorgen maar dat ik nu nog jong ben.”

    Buiten het gegeven dat ik de cardioloog hierin niet begrijp. Het is mij altijd geleerd beter te voorkomen dan te genezen, denk ik dat ook jij hierin je steentje bij zou kunnen dragen. Als ex roker weet ik hoe de verslaving werkt, dus ook dat je denkt dat een sigaret je even die rust kan geven, wat dan weer tegen je gaat werken. Maar roken en overgewicht zijn wel beide een extra kans gever op hart en of vaat ziekten.

    Dan lezende over je elke keer weer terug komende angst, wat let je om hiervoor hulp in te schakelen. Je geeft al aan dat de door jou ingenomen medicatie niet werkt. Er zijn zoveel opties hierin, en de daarbij behorende therapieën. ik hoop dat je hierin je weg zult vinden. Laat je bijv, verwijzen door de huisarts.

    wens je heel veel succes in de stappen welke je zult gaan zetten.

    groetjes ilze

    #89922 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Ik heb idd al jaren last van hyperventilatie en diverse psychische klachten waaronder borderline en angstsoornissen. Heb wel hulp. Een paar weken geleden ( weet niet of ik dat al gezegd heb ) is al me medicatie die ik al jaren gebruikte plotseling door mijn nieuwe psychiater gestopt waaronder kalmeer en slaap middelen, anti depressiva en anti psychoticum. Maar dat is 4 weken geleden en ik kan het me moeilijk voorstellen dat ik daar nu nog zo’n last van heb.

    Heb net met een arts van de dokterswacht gebelt en zij zei dat een snelle hartslag en het zien van me hartslag op me borst geen kwaad kan en dat heel veel mensen dat hebben. Ik heb zoiets van hoe kun je dat weten door de telefoon?!? Afgelopen weken meerdere malen naar een arts geweest en die hebben naar me hart geluisterd en dat klonk goed ( hartkleppen enzo ) ze vind het ook niet nodig dat ik langskom maar ik ben zo ontzettend bang. Nu slaat ie weer heel langzaam terwijl ie een half uurtje geleden nog dik boven de 100 zat. Word er moedeloos van!

    Groetjes

    #89924 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik krijg het vermoeden dat je op dit moment alleen bent. Kun je niet even bij familie of vrienden binnenlopen? Even wat afleiding zodat je je minder focust op je hartslag. Ben je trouwens abrupt gestopt met de medicatie voor je angststoornissen? Dit wordt toch altijd langzaam afgebouwd?

    #89925 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Hallo,

    Ja hij heeft het zomaar in 1 keer gestopt. Af en toen nog wel een benzo gehad ( had nog wat over ) maar heb al 4 weken vrijwel niks meer gehad.

    #89926 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Dat vind ik raar. Zeker nadat je jaren medicatie gebruikt hebt voor o.a je angststoornissen. Misschien toch even de HAP bellen voor een kalmeringstabletje om het weekend te overbruggen en dan maandag contact opnemen met je huisarts of psychiater.

    KOP OP!

    #89927 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Die psych heeft nadrukkelijk tegen de huisartsenpost gezegd me niks te geven. Heb het net ook gevraagd maar dat doen ze echt niet.

    Sorry dat ik weer begin maar ik kreeg net een ongeloofelijke pijnscheut op me borst. Echt zeer pijnlijk. Ik weet het allemaal niet meer. :'(

    #89928 Reageer
    ilze
    Deelnemer

    Hallo Bang-Hartje,

    Het lijkt me dat je met heel veel vragen zit, maar je komt ook over alsof je de artsen niet bepaald vertrouwd, kun je hiervoor een achterliggende oorzaak vinden.

    Is er ooit dmv een echo of dergelijke naar je hart gekeken?

    Mijn inziens, en ik ben nergens in afgestudeerd ofzo, maar wel ervaringsdeskundige, zowel wat betreft hart falen, als angsten en depressies, overheerst de angst op dit moment alles, waardoor je zo gefocust bent op je hartslag. En ja meerdere mensen zien hun hart kloppen, voelen sterk de aanwezigheid, maar dat betekend niet meteen dat er ook werkelijk iets aan de hand is. De een heeft nu eenmaal een totaal andere hartslag dan de ander.

    Als je jaren lang medicatie heb mogen/moeten slikken duurt het een tijdje voordat deze uit je systeem is, waardoor het dus ook kan zijn dat je nu weer meer last krijgt van bepaalde angsten, ja ook na 4 weken.

    Heeft jouw behandelaar je verteld waarom deze medicatie gestopt werd?

    Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor een soort hulp jij krijgt?

    Voor nu, sterkte, laat de moed niet zakken.

    Groetjes ilze

    #89929 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Me psych zei: je bent verslaafd we stoppen alles. Ik heb hulp van het fact team ( onderdeel van ggz )

    Me bloeddruk is nu weer te laag :s. 100/64 en hartslag: 94

    #89930 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Je bent nu zo gefocust op je hart. Kun je niet even bij familie of vrienden binnenlopen? Of bij buren? Zoek afleiding want je maakt het op deze manier alleen maar erger voor jezelf.
    Kun je in het weekend in geval van een heftige paniekaanval, zit je volgens mij nu in, telefonisch iemand van de ggz bereiken?

    #89931 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Nee ik wil nu niet bij mensen over de vloer komen.

    Die bloedrukmeter moet ik ook uit het raam gooien, dat ding is niet te vertrouwen. Nu is ie weer prima. Ligt er denk ik ook aan hoe je hem meet.

    #89932 Reageer
    ilze
    Deelnemer

    Zo vaak als jij alles op meet, dat is echt niet bevorderlijk voor je stress, je angst, je paniek.
    Waarmee meet jij je hartslag en bloeddruk op?

    groetjes ilze

    #89933 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Hoi bang hartje

    Zoals ik het lees ben je wel erg gefocust op je hart zeg…..ja en als je dat te lang doet dan ga je rare dingen zien en angsten ontwikkelen die nergens voor nodig zijn. Er zijn toch genoeg hulpposten die je begeleiden in het ziekenhuis. Zelf heb ik eerst 10 weken hartrevalidatie gehad…ben ook 3 keer bij maatschappelijk werk geweest, en sinds donderdag ben ik bij hartfalen. Die in een gesprek van bijna 2uur mij doorgemeten uitgehoort enz heeft en waar ik ook weer een stuk geruster van ben geworden. Zo heb ik een lage bloeddruk door de medicijnen , maar was hij bij de cardioloog vorige naand 90/70 en nu 80/60 en mijn hartslag 56 ik kom net van een verjaardag auto vol met kids van vrienden , ik ben nl degene die toch niet meer mag drinken en ik lig heerlijk na te genieten van de lol die er weer was. Hartfalen heeft 1 betablokker minder per dag voorgeschreven en daardoor ben ik inderdaad smiddags een stuk helderder , maar nu hyperdepyper ik weer in mn slaap…..dan word ik dus wakker en raak daar niet van in paniek, maar moet dan wel weer de ademhaling rustig krijgen….dit word door hartfalen in de gaten gehouden want moet volgende week alweer terugkomen en tevens weer een ecg. Ik weet zelf donders goed of ik wel if niet tekenen heb van een infarct en dan heb ik nog het geluk dat ik maar een pompfunctie van 18% in de linkerkamer heb…heerlijk groot risico, maar ik naak van elke dag dat ik wakker word gewoon een leuke dag, ….ik zeg komop ga niet zo bij de pakken neerzitten en leef !!!! Je hebt nuet voor niks nog een kans gekregen…en een btje angst is heel nirmaal, maar je moet je leven niet in angst doorbrengen:-) succes x

    #89934 Reageer
    Bang-Hartje
    Deelnemer

    Hallo,

    Vanacht om half 12 naar de dokterspost geweest omdat ik me weer eens niet lekker voelde. Die arts ( een hele lieve vrouw ) heeft naar me hart geluisterd, ze zei: hij klinkt goed maar je ritme is veel te snel. Van haar 1 tablet propanol mee gekregen wat me rustiger zou moeten maken. Nadat ze me ( letterlijk ) op het hart gedrukt heeft dat er niks ernstigs met me hart is zijn we weer naar huis gegaan ( trouwens een prachtige bloeddruk 120/80 mooier kan niet lijkt me ) thuis gekomen een halfje propanol ingenomen en man wat voelde ik me daar beroerd op, heel erg moe maar niet kunnen slapen en een ( te ) trage hartslag. Neem dat spul niet meer in! Net nog even met een arts gebelt en zij zei ook dat ik het beter niet meer in moet nemen ( had een vraag hoe het nu met me andere beta blokkers moest ) en ook zij zei dat die snelle hartslag niet gevaarlijk is en dat het bij mijn psychische toestand hoort. Na tien artsen die hebben geluisterd naar me hart moet ik het maar eens aanemen dat wat ik heb zeer vervelend is maar niet gevaarlijk. Ben nu heel erg moe door al die gebroken nachten en af en toe lukt het me even een dutje te doen. Moeilijk om aan te nemen maar ik zal wel moeten, er is niks ernstigs met me hart!

    Groetjes

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
Reageer op: Zo ontzettend bang en ongerust
Je informatie: