default-header

Werken in 3 ploegendiensten en je medicijnen gebruiken..

Home Forums Ritmestoornissen Werken in 3 ploegendiensten en je medicijnen gebruiken..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80205 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal..Zijn er mensen die ook in 3 ploegen werken en ook medicijnen gebruiken..
    Ik heb altijd dagdienst gedraaid en mijn medicijnen er op afgesteld, ik gebruik metoprolol 50mg….’S morgens om 06:00 uur neem ik een 50mg tablet en ’s avonds om 18;00 uur neem ik een halve tablet 25mg.. werkt goed maar ga binnenkort ploegendiensten draaien omdat de baas dit wil, kan dit kwaad als ik ga omschakelen met medicijnen qua tijd….Voor de dag begint gebruik ik het medicijn 1 tablet..,,Aan het einde van de dag een halve tablet…Nu begin ik met de nacht dienst van 23;00 uur tot 06:00 uur kan ik dan al om 18;00 uur een hele tablet nemen i.p.v. een halve en dan ’s morgens een halve een week lang,,,en dan ga ik van de nacht naar de vroege dienst die loopt van 06;00 uur tot 14:00 uur hier kan ik dus wel de dagdienst medicijn tijd gebruiken….,,,, dan ga ik naar de late dienst van 14:00 uur tot 22:00 uur, verstandig om dan om 06;00 uur ’s morgens een hele tablet en om 18;00 uur een halve tablet….
    Al met Al komt het er op neer of het verstandig is om te switchen met medicijnen qua tijd….

    Als iemand het snapt wat hier staat en begrijp wat ik bedoel, dan zijn alle reacties welkom…

    Bedankt alvast voor het reageren..
    Groetjes Rémôn Bosveld..

    #90627 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Als ik jouw was zou ik het innemen wanneer het uitkomt.
    Je Dosis is vrij licht, dus een overdosis zal in jouw geval niet aan de orde zijn.

    Misschien heb je er wat aan.

    Tsjerk

    #90628 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Als het mogelijk is zou ik proberen op dezelfde tijd je pillen te nemen en niet te switchen.
    Je lichaam is gewend hieraan.

    Heb zelf eens een poging gedaan om andere tijden te kiezen zo in de loop van de dag en avond.
    Maar dat doe ik nooit meer.

    Succes met je werk
    Cesarina

    #90629 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hallo Rémôn,

    Volgens mij moet je het niet zo ingewikkeld maken. Medicatie werkt het best bij regelmaat en structuur, en er moet een een bepaalde spiegel van een medicijn in je bloedbaan zitten, die liefst zo contstant mogelijk moet zijn om zijn werk goed te doen. Dit staat los van je ploegendienst waarbij jij een ander dag/nachtritme hebt. Het beste kun je denk ik gewoon je schema vast blijven houden van om 6.00 uur 50 mg en om 18.00 uur 25 mg. De concentratie medicatie in je bloed is dan altijd stabiel. Op het moment dat je gaat switchen met je ploegendienst mee, gaat de medicatiespiegel in je bloed juist schommelen, en dat wil je niet.

    Succes en groetjes, Elsje.

    #90633 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Voor de zekerheid ff met je cardioloog of huisarts overleggen.

    #90636 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo Remon.
    Ik werkte tot voorkort in 5 ploegen dienst ,dat is eigenlijk hetzelfde alleen ook weekenden erbij.
    Mij werd verteld om de medicijnen op dezelfde tijdstippen te blijven innemen.
    Ze hebben namelijk een werking van 12 of 24 uur ,dus dat kun je niet zo maar gaan verstoren. En je kunt op je werk ook gewoon je medicijnen in nemen ,neem ik aan.
    Als ik vroege dienst had ,dan had ik 4 soorten pillen bij ,en ging rond 8 uur lekker in de kantine zitten om die op mijn gemak in te nemen ,en dan ook nog een kopje thee en een boterhammetje. Ik heb na mijn bypass operatie de woorden “vlug”en “snel” compleet uit mijn woordeboek verwijdert. Stress is een van de belangrijke oorzaken van hartproblemen en als je daar gevoelig voor bent kun je daar weinig aan doen ,maar wel proberen je door niemand op te laten jagen ,en zeker al niet op je werk!!
    Je mankeert nu eenmaal iets ernstigs en je baas (en collega’s) dienen daar maar rekening mee te houden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Werken in 3 ploegendiensten en je medicijnen gebruiken..
Je informatie: