default-header

Waar loop jij tegenaan?

Home Forums De jongere hartpatiënt Waar loop jij tegenaan?

  • Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door tonywisman.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #80439 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi,

    Wij zijn studenten die hartpatiënten een helpende hand willen bieden door middel van innovaties. Het belangrijkste vinden wij om dit samen met jullie te doen, zodat we echt iets moois kunnen maken. Daarom zouden wij graag willen weten waar jullie vooral tegenaan lopen. Dit kan met alles te maken hebben zoals sociaal contact, sport, contact met doctoren, angsten en bijvoorbeeld een tekort aan informatie.

    We hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen door het delen van jullie ervaringen, want wij geloven er in dat we echt iets heel moois kunnen maken voor de hartpatiënt.

    Groet Kevin en Alexandra

    #92459 Reageer
    tonywisman
    Gast

    Hallo,
    Ik ben Tony Wisman en ik loop aan tegen angsten na mijn hartinfarct en ik ben gedotterd en er is een stent geplaatst. Nu heb ik steeds last van extra slagen. Ben hiervoor naar ziekenhuis geweest. Ze hebben het gecheckt en zeggen dat het geen kwaad kan. Nou het is een angstig gevoel en doordat ik er angstig van wordt wordt het volgens mij erger. Waar ik tegenaan loop is dat ik na mijn hartinfarct naar huis ben gegaan en dat daarna de angst begint en dat je met veel vragen zit maar deze pas kan stellen bij je eerste afspraak 4 weken later.
    Vriendelijke groet,
    Tony

    #92460 Reageer
    jorevb
    Gast

    Goedemorgen Tony,

    Ik denk dat iedereen die dit meemaakt ( ook ik dus ) hier een tijd mee blijft lopen.
    Bij mij was die grote angst nog die nu naar een paar maanden wat op de achtergrond zakt maar zo gauw ik wat voel er toch weer aan denkt met even de angst terug. Dit moet slijten dus neem de tijd ervoor om jou zelfvertrouwen weer te krijgen wat jouw hart betreft.
    Probeer het Positief te benaderen en denk maar zo – Jij werd geholpen dus geef jouw hart de kans om weer zijn werk te doen en ga leuke dingen doen en denkt vooral Positief dan wordt het leven een stuk makkelijker –
    Geniet van de zomer die eraan komt en de warme zon.
    Hele warme groet van Jorevb

    #92461 Reageer
    tonywisman
    Gast

    Dank je voor je positieve woorden. Ik zal het proberen.
    Vandaag gaat het wat beter.
    groetjes Tony

    #92463 Reageer
    nesia52
    Gast

    Hallo Tony.
    Ik heb 3 jaar geleden een acuut heftig infarct gehad, 2 stents geplaatst, en een week op de hartbewaking gelegen, het gaat goed met mij, maar die angst die jij hebt is heel normaal, je bent het vertrouwen in je lichaam kwijt en dat heeft tijd nodig, veel tijd, ik heb af en toe die angst nog, het is tenslotte je motor.
    Maar als je geen klachten hebt is die angst niet nodig, maar krijg het er maar uit, ik hoop dat het verder goed met je gaat, en geloof me de angst wordt minder, maar het duurt een poos.
    Hartegroet Nesia.

    #92465 Reageer
    tonywisman
    Gast

    Het gaat volgens de doktoren ook goed en alle bloedwaardes zijn weer goed. volgens de echo valt de schade mee maar ik heb zon last van hart overslaan. Ik maak me daar druk over.
    Zal dat weer wat afzakken en heeft iemand daar ook last van gehad? Volgens mij wordt het ook erger als je je druk maakt.
    Ook heb ik een opgeblazen gevoel en het lijkt of het daardoor ook erger wordt.
    Als dat zou zakken dan ben je er misschien ook niet meer de hele dag mee bezig. Nu wordt ik er steeds mee geconfronteerd,

    #92467 Reageer
    nesia52
    Gast

    Hoi Tony, dat opgeblazen gevoel kan ook door de medicijnen komen, ik weet niet wat je slikt, maar ik heb dat ook, ben ook behoorlijk dikker geworden door de medicijnen, krijg je geen revalidatie.?

    #92469 Reageer
    tonywisman
    Gast

    Ja ik krijg hartrevalidatie. Eerst een inspanningstest op 23 april en dan bezoek cardioloog op de 28 e maar dat hartoverslaan is waardeloos.
    Ik heb lactoze gehad om naar de wc te gaan want dat gaat niet zo makkelijk en het lijkt of als er wat lucht onsnapt ( als je begrijpt wat ik bedoel) dat het hartoverslaan ook even wat minder is. gek allemaal he?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Waar loop jij tegenaan?
Je informatie: