default-header

vraagje

Home Forums Angina pectoris vraagje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79286 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal

    Ik hoop dat ik hier goed zit,ik had mijn vraag ook al ergens anders gesteld,maar doe het hier ook maar,sorry als het fout is,

    Weet iemand als je angina pectoris hebt en hoge bloeddruk of je dan bij een plaatselijke verdoving lidocaine mag gebruiken,ik heb het jaren geleden al eens gebruikt althans het ziekenhuis dan en toen werd ik enorm beroerd,maar toen had ik nog niet eens a.p.nu moet ik weer een ingreep laten doen en weer plaatselijk verdoofd worden maar wat moet ik dan doen,wel of geen lidocaine,of wat laten jullie gebruiken,

    alvast bedankt
    groetjes Elis.

    #85885 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi

    Weet alleen dat lidocaine een lichte verdoving veroorzaakt, ook gebruikt bij de tandarts.
    Misschien ben je er allergisch voor?
    Lijkt mij verstandig om eerst na te gaan wat de oorzaak is…

    Waarschijnlijk kan degene die de verdoving gaat doen je vertellen of het wel of niet kan.
    Toevallig ben ik net bij de tandarts geweest…Heb jaar geleden een openhart operatie gehad en heb ook hoge bloeddruk…dus was wel benieuwd….omdat het de bloeddruk kan verlagen.
    Kreeg lidocaine en het ging prima….

    Sterkte en gewoon vragen aan de arts die je gaat verdoven is mijn advies.

    Groetjes
    Cesarina

    #85886 Reageer
    Lisa
    Gast

    elis schrijft:
    [quote]Hallo allemaal

    Weet iemand als je angina pectoris hebt en hoge bloeddruk of je dan bij een plaatselijke verdoving lidocaine mag gebruiken,ik heb het jaren geleden al eens gebruikt althans het ziekenhuis dan en toen werd ik enorm beroerd,maar toen had ik nog niet eens a.p.nu moet ik weer een ingreep laten doen en weer plaatselijk verdoofd worden maar wat moet ik dan doen,wel of geen lidocaine,of wat laten jullie gebruiken,

    alvast bedankt
    groetjes Elis.[/quote]

    Hallo Elis,

    Ik hoor wel vaker over mensen die beroerd worden door verdovingen. Als er geen injectiefout is gemaakt, kan het bijvoorbeeld komen door de adrenaline/epinefrine in de verdoving (dat vernauwt de bloedvaten!) en/of er is een reactie op het conserveermiddel, zoals sulfiet, men kan zelfs op het beetje latex reageren dat meekomt uit de dop.

    Ik kan er ook niet tegen (krijg nare hartkloppingen en overslagen van gewone verdovingen zoals lidocaine en ultracaine), maar ik kan wel goed tegen scandonest 3% Plain (zonder vaatvernauwer)…. dan wel meteen ook die vragen zonder het conserveermiddel sulfiet. (dus niet verdoving nemen uit grote flesjes, maar uit de kleine buisjes).
    Scandonest is mepivacaine. Die scandonest bestelt de tandarts speciaal voor mij (en voor een paar andere clienten), dat is geen probleem

    Succes, en groetjes,
    Lisa

    PS ik bedenk me net dat scandonest mogelijk alleen voor de tandarts is bedoeld, in dat geval zou je in het ziekenhuis kunnen vragen of er ook lidocaine (oid) is zonder vaatvernauwer er in. (en zonder sulfiet moet er dan ook wel te krijgen zijn denk ik)

    #88174 Reageer
    volhoudster
    Gast

    ik ben allergisch voor dat spul en krijg er erge exceem van en hartkloppingen.bij de laaste katherisatie heb ik daarvoor een antihystamincum gehad,tagvavil..dat hielp erg goed ,ik werd er wel erg suf van.en had zes uur nodig om weer helder te worden,gewoon te kunnen lopen,maar de eerste 5 uur lag ik plat vanwege het drukverband,dus een fijne bijkomstigheid voor me,ik heb mijn tijd verslapen.. :blush:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: vraagje
Je informatie: