default-header

Vraag over vergoeding sterilisatie ivm geen anticonceptie.

Home Forums Verzekering Vraag over vergoeding sterilisatie ivm geen anticonceptie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79680 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik heb even een vraag waar een aantal vrouwen hier mischien ervaring mee heeft.

    Ik mag ivm mijn hartinfarct en bypass operatie vorig jaar geen normale anticonceptie meer gebruiken. Omdat ik vrij jong ben (41) werkt alles nog precies zoals t hoort te werken wat nu natuurlijk niet zo heel handig is.
    Nu wil mijn gyneacoloog mij helpen door mij eerst te steriliseren zodat ik zeker niet meer zwanger kan worden en daarna mijn baarmoederslijmvlies wegbranden zodat ik niet meer o ontzettend heftig menstrueer (bloedverdunners).

    De verzekering wil dat wegbranden wel vergoeden maar de sterilisatie wordt niet vergoed omdat ik niet juist verzekerd ben…
    Is er iemand die ervaring heeft hiermee? en die mij kan helpen om dit toch voor elkaar te krijgen? Ik heb eindelijk mijn leven ( en dus ook mijn sexualiteit) weer een beetje redelijk op de rit en ben het zat om mijn partner steeds maar weer met een condoom op te zadelen waar dit eerder niet nodig was ivm de pil.
    Zwanger worden is geen optie en hoeft ook niet zo nodig meer voor mij.

    #87720 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ik weet wel dat het bij mij in de verzekering zit…bij mijn uitgebreide extra verzekering.

    Misschien toch jezelf extra verzekeren voor dit “euvel”, zelf heb ik ook geen pil meer sinds 1999 dat ik een trombosebeen kreeg toen was ik 37 jaar..

    #87754 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Bij mij (ik was 44) heeft de cardioloog (vrouwlijke arts) voorgesteld dat ik het mirena spiraaltje kon nemen.

    Had ik dit maar eerder gedaan. Heb nu helemaal geen bloedingen meer.

    Succes Marjan

    #87759 Reageer
    johanvdz
    Deelnemer

    beste sonja
    Misschien en beetje raar dat een man hier op reageert maar wat vaak een belanrijk verschil maakt bij de verzekering is de medische noodzaak. Als je dus voor elkaar kunt krijgen dat je gynecoloog of cardioloog (de laatste is misschien zelfs nog beter) schriftelijk wil bevestigen dat dit een medische achtergrond heeft en dus niet jou eigen verzoek (wil) is sta je in iedergeval en stuk sterker en zou je aan de verzekering voor kunnen leggen. met het vooleggen moet je dan wel redelijk zelfverzekerd en dwingend zijn, ik bedoel dan eigenlijk dat vragen of….. niet zo veel zin heeft. Beter is ook vooraf wat vooronderzoek te doen of je wel kans maakt en er dan sterk in te gaan.
    weet natuurlijk niet of je hier al aan had gedacht maar dacht reageer toch maar.
    succes groet johan B) B)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Vraag over vergoeding sterilisatie ivm geen anticonceptie.
Je informatie: