default-header

voorstellen en ook een vraag

Home Forums Algemeen voorstellen en ook een vraag

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79317 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal
    Ik benRonald en ben 62 jaar jong Ik ben getrouwd met een hele lieve vrouw en we hebben 2 dochters Inmiddels zijn daar een schoonzoon en 2 prachtige kleindochters bij gekomen.
    Ik heb al enkele jaren hartproblemen,maar het is allemaal erg moeilijk.
    Daarom ook gelijk een vraag
    Ik heb Primaire addison en ben diabetes ook heb ik een hypofyse uitval en ik ben 100% blind Sinds enkele jaren dus ook hartproblemen En daar ligt dus het probleem Alle onderzoeken zijn volgens de cardioloog goed, alleen heb ik een 60% vernauwing van de kransslagader
    Ik ben 2x gecatheriseert de 1e keer was het 70% en de 2e keer 60 % vernauwt.
    Ik heb iedere keer vreselijke pijn op de borst met uitstraling naar de keel en arm
    Een nitrospray helpt maar een poosje.
    Iedere keer als ik de huisarts bel omdat de pijn erg heftig is wordt ik ingestuurd
    De ene keer wordt ik opgenomen voor enkele dagen maar, vaak kan ik na een paar uur weer naar huis.
    Dit maakt ons erg onrustig want wat is het dan toch
    Nu moet ik a.s dinsdag weer naar de cardioloog omdat bij de laatste opname is gezecht dat er weer een meting moet worden gedaan en daar zit ik toch echt niet op te wachten Want dat zijn stres situatie waar ik niet tegen kan met mijn Addison
    Wie herkent deze hartproblemen en kan mij raad geven
    groeten Ronals

    #85958 Reageer
    Lisa
    Gast

    Ronald 63 schrijft:
    [quote] Een nitrospray helpt maar een poosje.
    Iedere keer als ik de huisarts bel omdat de pijn erg heftig is wordt ik ingestuurd
    De ene keer wordt ik opgenomen voor enkele dagen maar, vaak kan ik na een paar uur weer naar huis.
    Dit maakt ons erg onrustig want wat is het dan toch [/quote]

    Hallo Ronald

    Als nitrospray steeds even helpt heb je dan misschien regelmatig spasmen van de slokdarm of in de hart-bloedvaten? Dat kan beiden flink pijn doen….. spasmen in de vaten en de slokdarm kunnen komen door te weing magnesium in je voeding.

    [quote]Nu moet ik a.s dinsdag weer naar de cardioloog omdat bij de laatste opname is gezecht dat er weer een meting moet worden gedaan en daar zit ik toch echt niet op te wachten Want dat zijn stres situatie waar ik niet tegen kan met mijn Addison[/quote]

    Ja, dat is begrijpelijk, als je bijnieren niet goed kunnen werken kun je beter zoveel mogelijk stress vermijden..

    Is er geen alternatief voor de nieuwe catheterisatie (ik neem aan dat je die weer gaat krijgen?)? Bijvoorbeeld een MUGA scan of scintigrafie? Dan alleen in rust scannen, niet met een stress test erbij (is bij mij ook alleen in rust gedaan, dat moet de arts er dan wel goed bij zeggen tegen het personeel daar).

    Voordeel is dat je dan ook veel minder straling krijgt dan bij een catheterisatie en het is niet invasief (ze hoeven je lichaam niet in met een catheter). Hoe minder straling hoe beter.

    Maar ik weet niet of het kan als alternatief in jouw geval,. maar je kunt er naar vragen en of er nog andere minder belastende mogelijkheden.zijn.
    (en of je mogelijk last van slokdarm- of coronaire spasmen hebt).

    Succes Ronald en beterschap.

    Groetjes, Lisa 🙂

    #85961 Reageer
    Ronald 63
    Deelnemer

    Dank je wel voor je reactie Lisa
    Ik heb op het internet gezocht naar spasme van de slokdarm en begrijp je reactie nu wel. Het zou kunnen,maar ik heb totaal geen problemen met eten ik eet heel erg langzaam en kouw alles heel goed.Ook heb ik geen maagzuur of oprispingen
    Ook nog even een vraagje over de nitrospray. Ik neem 1 spray ,moet dan de pijn helemaal weg gaan ? Begrijp ik dat zo goed . . Als je hier meer over weet hoor ik dit graag
    groeten Ronald

    #85962 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Ronald 63 schrijft:
    [quote]Dank je wel voor je reactie Lisa
    Ik heb op het internet gezocht naar spasme van de slokdarm en begrijp je reactie nu wel. Het zou kunnen,maar ik heb totaal geen problemen met eten ik eet heel erg langzaam en kouw alles heel goed.Ook heb ik geen maagzuur of oprispingen [/quote]

    Het kan ook daar los van staan? …Maagzuur/oprisping kan irriteren en zo slokdarm-spasmen (krampen) geven, maar de spasmen kunnen ook door iets anders veroorzaakt worden, door een tekort aan iets (magnesium vaak), of bv een allergisch iets. Misschien krijg je een idee als je noteert op welke momenten je die pijn krijgt ….. misschien kun je een verband met iets ontdekken?

    [quote]Ook nog even een vraagje over de nitrospray. Ik neem 1 spray ,moet dan de pijn helemaal weg gaan ? Begrijp ik dat zo goed . . Als je hier meer over weet hoor ik dit graag
    groeten Ronald[/quote]

    1 spray is normaal (en als de pijn blijft dan nog 1 spray proberen, zo herinner ik het me)
    De spray werkt ongeveer een half uur tot 1 uur, dan is de nitro weer uitgewerkt.
    Het verwijdt de bloedvaten van het hart, maar heft ook spasmen op.
    (Bij een infarct werkt de spray niet meer…. ofwel (zo heb ik het geleerd) als de nitrospray niets (meer) doet, dan is er of een infarct al gaande of (als dat niet geconstateeerd kan worden) dan er is iets geheel anders dat niet met het hart te maken heeft.)

    Groetjes,
    Lisa 🙂

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: voorstellen en ook een vraag
Je informatie: