default-header

voorstellen en advies

Home Forums Algemeen voorstellen en advies

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79949 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben een vrouw van 49 die al jaren last heb van hartritmestoornissen…Het begon in 1994..vernelde hartslag, overslagen…je kent het wel..Ik deed toen topsport dus zou het wel spanning zijn. Januari 1995 had ik ook weer zoveel last..en gaat daarna op wintersport…om een lang verhaal kort te maken.Ik ben op 2200 meter en krijg het ontzettend benauwd..ik raak weg..gelukkig opgevangen door een arts die aan het skien was..Ambulance gekomen en het gaat steeds slechter met me..niemand weet nog wat het is..Ik krijg een lichte epilepsieaanval wat naderhand overgaat in een statusepilepticus hart en adem stoppen bijna en wordt beademd naar een IC gebracht conclusie..sinus transversus trombose in het hoofd. Echt heel veel geluk gehad..Daarna natuurlijk controles, maar nee het kwam uit mijn hoofd ..jarenlang trombosedienst.Ik bleef altijd last houden van de ritme…maar weer dachten ze dat psychisch was..totdat ik weer onwel wordt en een cardioloog besluit pas in 2010 om een echo te maken van het hart.conclusie lekkende mitralisklep en aortaklep en iets verdikking bij aorta.maar dat kon allemaal geen kwaad kon ik honderd mee worden..Hoefde nooit meer op controle te komen.Beland bij Angela Maas in Zwolle en die doet een 24 uurs holter.conclusie hart stopt af en toe via een hartoverslag en af en toe wat flinke versnellingen. eventueel reveal en bloedverdunners dat nieuwe middel wat nog niet op de markt was.Bij controle geeft ze aan dat ze naar het Radboud gaat..Waar moet ik nu naar toe, want e neemt geen patienten mee.
    Vorige week heb ik opeens de hele dag een onbestendig gevoel bij het hart…en s, avonds heb ik ontzettend pijn op de borst en een hoge hartslag ik ga naar de E.H. conclusie ECG is goed behalve een iets trag R-top progressie over de voorwand met transitie in V4 en St elevatie in aVR en minimale st-depressie in II V5-V6 .
    Volgens haar was er verder niets aan de hand..

    HF was een hele tijd ook tijdens registratie HF 150-160 dus conclusie paroxismale teachycardie ..kleppen etc verder niet over gaat..

    Dit is nu 5 dagen geleden, maar blijf klachten houden..namelijk lichte druk linker borst een beetje uitstraling sleutelbeen en rug en een heel bibberend gevoel..
    Wat moet ik doen en is dit normaal..Ik kom verder nergens meer voor controles ook niet voor die kleppen.Slik ook verder niets.Wie heeft er advies voor nu!!! En naar welke cardioloog kan ik eventueel voor controles en moet voor die kleppen onder controle zijn!
    Nou ik hoop dat iemand advies kan geven…voel me zo onzeker maar wil me niet aanstellen.

    #88959 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Beste tomain,

    Heb je, nadat je cardiologe Angela Maas vertrokken is naar een ander ziekenhuis, geen vervanger/ster gekregen? Je hebt een voorgeschiedenis, je hebt klachten. Ik denk dat het heel verstandig is om via je huisarts opnieuw een cardioloog te consulteren. En als je het niet vertrouwd: bellen met de 1e Harthulp.

    Heel veel sterkte en een hartegroet,
    Annemarie

    #88960 Reageer
    tomain0909
    Deelnemer

    Ja maar dat is geen angela maas..ze zouden het regelen, maar nooit meer wat gehoord…Ik moet het nog regelen….maar wat zou je doen op dit moment…1e harthulp voel ik me weer zo een aansteller en denk zo acuu is het niet lichte druk en bibberend gevoel hart…is dat een reden…Wel merkte ik in de zomer dat een berg omhoog klimmen mij behoorlijk wat inspanning kosten en moest steeds stoppen.

    #88824 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik heb je een berichtje via je privé mailbox gestuurd.

    Groet,
    Annemarie

    #88823 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Tomain,

    hoe is het nu met je?

    Hartegroet,
    Annemarie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: voorstellen en advies
Je informatie: