default-header

Voorstellen

Home Forums Algemeen Voorstellen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #80053 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal, mede hart genoten en/of familieleden,

    Sinds januari 2013 mag ik me onder jullie vervoegen. Op 2 januari 2013 werd ik in die mooie grote gele taxi naar het ziekenhuis gebracht. Infarct, inmiddels gedotterd, gratis piercing gehad en aan het revalideren. Maar wat valt dat tegen……….

    Zal me ff voorstellen ben een vrouw van 55 winters jong, Veel, lang en hard gewerkt.
    Vanwege me arbeidsverleden was ik al in de WAO, met versleten gewrichten, komt daar ff een infarct overheen.
    Moet nog heel erg wennen aan de situatie en heb ook nog duizenden vraagtekens.
    Kan ik straks in juli gewoon weer lekker wandelen langs de Zeeuwse kust, met de
    Strand 5 Daagse????
    Op welke manier kan ik toch die mantelzorger voor me moeder van bijna 91 blijven?? zodat ze niet naar een tehuis hoeft?? Hoe krijg ik het teveel aan vocht me lijf uit, ben van de 65kg naar de 82 kg, heel erg balen.
    Vragen, vragen, vragen.
    Hoe ziet de toekomst van een “patiënt” eruit, waar moet je rekening mee houden.
    Ik hoop mede door middel van dit forum te accepteren dat ik “hartpatient” ben, naast mijn COPD (had ik maar niet moeten roken als een stoomboot) Ben wel gestopt hoor, al voor het infarct.
    Hoop veel van jullie te mogen leren en waar mogelijk zelf een stukje ondersteuning/bijdrage te kunnen leveren.
    Marja

    #89469 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Marja,

    Welkom op dit forum. Het is prettig om ervaringen te delen te delen met lotgenoten.

    Heel veel sterkte met het verdere herstel.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89470 Reageer
    Marja57
    Deelnemer

    Dank je wel Annemarie,
    zie dat je al Senior bent hihi
    🙂

    #89471 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Haha, ja ik zit er al geruime tijd op. Inmiddels meer dan 2 jaar met een korte onderbreking. Was een beetje struisvogelpolitiek. Accepteren dat je hartpatiënt bent, niet bepaald makkelijk. Ik heb een vrij zeldzame aangeboren hartspierziekte maar helaas nog geen lotgenoten gevonden. Toch hoop ik als hartpatiënt een bijdrage te kunnen leveren, al is het maar een luisterend oor.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89472 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Welkom
    Is nog allemaal erg vers, geef het de tijd en je zult je wel weer fitter gaan voelen.
    Wellicht dat het vochtprobleem beter moet worden aangepakt met medicatie, daar zijn wij copd patiënten met verminderde longfunctie extra gevoelig voor.

    #89485 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Marja
    Welkom hier
    groetjes linda :kiss:

    #89489 Reageer
    animal
    Gast

    Hallo Marja.
    Welkom op het forum.
    Als de revalidatie goed gaat zul je straks weer vollop kunnen wandelen .
    Ik weet niet wat die 5 daagse in houd ,maar als je het langzaam op bouwd zal ook dat misschien ook wel gaan.
    Ook voor je moeder zorgen zal best goed blijven gaan .
    Nu vooral alles rustig weer opbouwen en niet te veel willen doen.
    Ik heb 3 omleidingen gehad ,wel geen infarct ,maar dus wel een erg ingrijpende operatie in augustus.
    Ben vanaf januarie weer fulltime aan het werk ,maar wel aan het afbouwen ,want wegens reorganisatie mag er uit met een mooie ontslag vergoeding. Ik ga wel vrijwilligers werk doen ,en fiets de laatste tijd meer dan ik ooit heb gedaan.
    Voldoende bewegen ,dingen doen die je leuk vind ,gezond eten en stress voorkomen . Dan moet het allemaal goed blijven gaan .
    Groetjes Ad

    #89490 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo Marja.
    Welkom bij de club.
    Ik heb zelf vorig jaar een hartinfarct gehad, gedotterd en 2 stents gezet, gaat momenteel heel goed, heb wel veel stress, maar voel me erg goed, ik kan echt alles weer, maar je moet wel geduld hebben en revalideren, en heb jij geen plastabletten gekregen, die kreeg ik wel, en ik hou echt geen vocht vast.
    Als je nog meer wilt weten, mail maar hoor, wij zijn een ervaren team, geintje, maar je kan aan deze site heel veel hebben, er groeien zelfs vriendschappen uit, dus als je meer vragen hebt stel ze gerust.
    Sterkte en hoor nog van je .
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89562 Reageer
    jacq50
    Deelnemer

    Hallo Marja

    Probeer naar je lichaam te luisteren en doen wat je kunt doen.

    Herstellen hiervan heeft echt tijd nodig.

    Mocht het slechter worden altijd aan de bel trekken

    Mijn dokter zei vroeger al …..liever voor niks komen ,als te laat.

    Ik wens je heel veel sterkte bij je herstel.

    Warme groet Jacq uit olatz(Spanje)

    #89954 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Hoi Marja

    Ik ben ook nieuw hiermee en was je net voor met een infarct op 23 december 😉
    Ik geb al 10 weken hartrevalidatie gehad en loop sind viorige week bij hartfalen …ook een vorm van begeleiding hoe k8men lichaam en geest op 1lijn, bij hartfalen krijg je hier een dagboekje, moet ik me elke ochtend na het plassen wegen. Ze meten en wegen daar een hoop, ze houden je vochthuishouden in de gaten en stemmen de medicijnen af, zo mocht ik ineens vorige week bv 1 betablokker minder oer dag normaal was het 3. Bloeddruk was te laag . En vandaag werd het weer meten en wegen en gelijk een hartfilmpje om te kijken of alles goed ging. Nu nog naar de dietiste hoort er helaas ook bij ook al houd ik nu nog weinig vocht vast ……ff afkloppen 😉 ik wens ook jou veel succes met het nieuwe leven wat ons te wachten staat 😉 toitoitoi

    :laugh: erfgeval

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Voorstellen
Je informatie: