default-header

Voeding voor het hart: cayennepeper

Home Forums Voeding Voeding voor het hart: cayennepeper

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79880 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Op de website happynews.nl is een artikel over cayennepeper, in het Nederlands:
    Cayennepeper is heel goed voor hart en vaten. Het is voeding voor het hart!

    Het artikel staat hier:
    De genezende kracht van cayennepper:

    Citaat uit het artikel:

    [quote]Voeding voor het hart
    Het volgende citaat is afkomstig van Dr. John Christopher’s nieuwsbrief: Cayenne, jaargang 1, nummer 12:

    “Bij veel mensen leidt het hart aan ondervoeding vanwege de consumptie van bewerkt voedsel, maar door het gebruik van een theelepel cayenne in een glas warm water, ontvangt het hart een krachtige dosis goede voeding. Een ieder van ons behoort te weten hoe belangrijk deze informatie is, want iedereen kan zomaar op een bepaald moment een hartaanval krijgen, zelfs u. De warme thee werkt sneller dan het gebruik van capsules of koude thee, aangezien de warme thee de celstructuur openlegt, deze laat opzwellen en cayenne sneller toegang heeft, waardoor deze krachtige voeding direct via de aderen naar het hart gaat”.

    Cayennepeper is ook bekend omdat het hartaanvallen binnen 30 seconden stopt. Een voorbeeld is dat van een 90 jaar oude man die een ernstige hartaanval kreeg: zijn dochter gaf hem een aftreksel van cayennepeper door het in zijn mond te stoppen. Hij was door de artsen zo goed als opgegeven, maar binnen enkele tellen na het toedienen van de peper kwam hij langzaam tot bewustzijn[/quote]

    Cayennepeper: goed om in je huisapotheek te hebben dus :cheer:
    Natuurlijk ook lekker in pittige gerechten die daardoor ook goed zijn voor de (hart)gezondheid.
    Neem wel biologische peper (bij de natuurwinkel hebben ze die), dat is zuiverder van kwaliteit en niet doorstraald, en dat schijnt verschil uit te maken in het uiteindelijke effect.

    Groet,
    Lisa.

    #88632 Reageer
    Lisa
    Gast

    Na de algemene info over cayennepeper geef ik nog voor mensen die nu warm zijn gaan lopen voor dit gezonde en goede kruid een recept met cayennepeper en kip:

    Kip met citroen en cayenne en gegrilde bataat
    Nodig (1 persoon):
    1 klein kipfiletje (of halve)
    1 (niet al te grote) bataat (zoete aardappel)
    Cayennepeper, halve theelepel/ ruime mespunt (zakje bijvb.bio winkel of toko)
    Citroensap
    Olijfolie
    Beetje rozemarijn (gedroogd)
    Peper en zout
    Verse kruiden, bv koriander/ peterselie
    Ter garnering: alfalfa
    Grillpan

    Lees over de bereiding zelf hier verder:
    http://gezondetenenzo.blogspot.nl/2010/10/kip-met-citroen-cayenne-en-gegrilde.html

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #88634 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ik was daarnet op zoek naar een natuurlijke bloedverdunner,nu kwam kiwi er wel erg vaak uit,maar die mag ik niet vanwege de allergie,en jawel ook de cayenneper komt in aanmerking.
    bedankt voor je artikel lisa…
    gr leny

    #88635 Reageer
    Lisa
    Gast

    volhoudster schrijft:
    [quote]ik was daarnet op zoek naar een natuurlijke bloedverdunner,nu kwam kiwi er wel erg vaak uit,maar die mag ik niet vanwege de allergie,en jawel ook de cayenneper komt in aanmerking.
    bedankt voor je artikel lisa…
    gr leny[/quote]

    Hoi Leny,

    Mooi dat je iets aan de informatie hebt.
    Alle hete kruiden zijn supergezond, beschermen ook tegen kanker.

    Maar wat ik je wilde vragen: gebruik je geen serrapeptase meer? (is ook een bloedverdunner).

    Ivm je collateralen vraag laatst ergens:
    Je kunt die niet zien bij een catheterisatie hoorde ik vandaag in een video: maar ze zijn er wel, met name als er een vernauwing begint worden die gemaakt.

    Kun je Duits lezen en verstaan?
    Dan is deze video wellicht interessant voor je…..
    http://www.herzinfarkt-alternativen.de/film.html

    Daar zie je tijdens een catheterisatie hoe het bloed in een al 90% vernauwde slagader toch gewoon aan beide zijden van die vernauwing goed stroomt.
    Raar? Nee, dat komt door de vele collateralen in je hart.
    Nou, kijk zelf maar even he :laugh:

    De website bevat nog veel meer interessante info over hartinfarct en stress (en ook nog over strophantine, dat zorgt dat je hartspier niet verzuurd blijft, want dat kan tot een infarct (en een stolsel) leiden: cayenne is alkalisch en heeft dat ontzurende effect ook een beetje.

    Groetjes,
    Lisa

    #88636 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Lisa schrijft:
    [quote]volhoudster schrijft:
    [quote]ik was daarnet op zoek naar een natuurlijke bloedverdunner,nu kwam kiwi er wel erg vaak uit,maar die mag ik niet vanwege de allergie,en jawel ook de cayenneper komt in aanmerking.
    bedankt voor je artikel lisa…
    gr leny[/quote]

    Hoi Leny,

    Mooi dat je iets aan de informatie hebt.
    Alle hete kruiden zijn supergezond, beschermen ook tegen kanker.

    Maar wat ik je wilde vragen: gebruik je geen serrapeptase meer? (is ook een bloedverdunner).

    Ivm je collateralen vraag laatst ergens:
    Je kunt die niet zien bij een catheterisatie hoorde ik vandaag in een video: maar ze zijn er wel, met name als er een vernauwing begint worden die gemaakt.

    Kun je Duits lezen en verstaan?
    Dan is deze video wellicht interessant voor je…..
    http://www.herzinfarkt-alternativen.de/film.html

    Daar zie je tijdens een catheterisatie hoe het bloed in een al 90% vernauwde slagader toch gewoon aan beide zijden van die vernauwing goed stroomt.
    Raar? Nee, dat komt door de vele collateralen in je hart.
    Nou, kijk zelf maar even he :laugh:

    De website bevat nog veel meer interessante info over hartinfarct en stress (en ook nog over strophantine, dat zorgt dat je hartspier niet verzuurd blijft, want dat kan tot een infarct (en een stolsel) leiden: cayenne is alkalisch en heeft dat ontzurende effect ook een beetje.

    Groetjes,
    Lisa[/quote]
    dankjewel lisa.
    ik zal de volgende keer als ik bij de mesoloog kom of ik de serrapeptase weer mag gebruiken.de vorige keer mocht ik dat niet vanwege een wisselwerking met mijn hartmedicatie.7 juli ga ik weer naar haar toe.
    bedankt voor de link,ik zal kijken of ik het volgen kan.
    trouwens wat ik me al een tijdje afvraag.Ben jij een orthomulculaire therapeute,dit vanwege het feit dat je zoveel informatie geeft.en veel kennis van zaken hebt.
    lieve groet leny

    #88637 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ik heb de video bekeken,maar kon het niet volgen.

    #88638 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Leny,
    Misschien kun je de catheterisatie-film een keertje bekijken met iemand erbij die Duits spreekt en het voor je kan vertalen?

    Zie maar….. niks moet hoor 😉 .

    Ik lees al sinds pakweg 1994 heel veel over orthomoleculaire geneeskunde (vitaminen, mineralen, enzymen, aminozuren etc) en ook over kruiden ….en overigens las ik ook veel over reguliere medicijnen zelf (mijn eerste boek daarover was van Ivan Wolffers…. een eye-opening boek).
    En over allerlei alternatieve geneesmethoden (Bv energetische geneeskunde) las ik ook en ik probeerde het ook uit voor mezelf: en niet alles werkte hoor 😉 … je weet, niets werkt voor iedereen goed, dat is nu eenmaal zo.

    Heb geen diploma of zo….. maar dat zegt toch niet veel, zeker tegenwoordig niet meer : motivatie, gedrevenheid en bezieling zijn belangrijk om kennis te vergaren (wat ik in de eerste plaats puur voor mijzelf deed hoor, naar oplossingen zoeken uit ontevredenheid met de reguliere geneeskunde,die vrijwel niets genas in mijn ervaring of zelfs bij veel chronisch zieke mensen niet eens ontdekte wat er aan de hand was).

    Ik doe wat iedereen die kan nadenken en lezen zelf ook kan doen….. jezelf informeren: veel bronnen raadplegen, studeren en de kennis toepassen (met name op mezelf 🙂 en de kennis ook delen.

    Heeft dit je vraag voldoende beantwoord?

    Groetjes,
    Lisa.

    #88642 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    als mijn dochter komt laat ik haar wel vertalen..dankjewel.

    Ik heb presies dezelfde ervaring als jij,gewoon bezig met gezonde voeding,alternatieve zoeken .ik lees ook erg veel over orthomoluculaire geneeswijze ed.ik hou me ook bezig met het zoeken en oplossen naar de oorzaak van ziekzijn..dus wij hebben veel gedeelde interresses.
    lieve groet leny

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Voeding voor het hart: cayennepeper
Je informatie: