default-header

vermoeidheid

Home Forums De jongere hartpatiënt vermoeidheid

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #80394 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenoten ik ben Peter.
    Hebben jullie ervaring met vermoeidheid ? mijn pompfunctie is 38% maar ben steeds erg moe en met sporten krijg ik mijn conditie niet beter .
    Het UWV wil dat ik 20 uur in de week ga werken maar dat gaat me niet lukken hoe gaan jullie hiermee om?

    #91602 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Welkom hier.
    Het eerste advies is neem op tijd je rust.
    Pompfunctie van 38% is nog niet eens zo slecht.
    Maar wat is je voorgeschiedenis?
    Conditie verbeteren bij hartpatiënten heeft veel tijd nodig, vooral omdat je daarin afgeremd wordt door gebruik van bètablokkers.
    Is eigenlijk maar één advies te geven blijven bewegen en luisteren naar je lichaam.

    #91603 Reageer
    peter62
    Deelnemer

    mijn conditie is altijd wel slecht geweest voor het hartfalen heb ik daar ook al problemen mee gehad

    #91606 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Toch zoveel mogelijk blijven bewegen.

    #91607 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Peter,
    loopt je hartslag wel op bij inspanning?

    #91608 Reageer
    peter62
    Deelnemer

    Hallo Brandy.
    ja mijn hartslag loopt op van 100 in rust naar 145-150 vandaag bij het sporten bij het lopen op de loopband 10 minuten en 5 minuten fietsen daarna was ik buiten adem .
    Hees klinken, duizelingen ,droge mond en vermoeid. En waar ik in de nacht veel last van blijf houden een bloedneus dichtbranden was geen optie volgens KNO i.v.m. onvoldoende slijm, bed is al schuin gezet en een extra kussen mag niet baten helaas. groeten peter

    #91609 Reageer
    Artist86
    Gast

    Hoi Peter,

    Wauw, je hebt het zelfde als ik.
    Echt zo goed als alles. De hoge hartslag in rust en dan nog hoger bij bewegen. Duizelig, vermoeid, droge mond, hees. Ken het allemaal. Kan je helaas geen advies geven. Op het moment mag ik helemaal niet sporten, wat mijn conditie niet veel goeds doet natuurlijk.
    Maar elke dag proberen te bewegen is het beste advies. Door elke dag te bewegen zorg je dat je conditie op pijl blijft en misschien dat er zelfs verbetering in komt.

    #91610 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Komt mij ook wel bekend voor en bloedneuzen zijn mij ook niet onbekend, echter nog geen actie op ondernomen omdat ik het wijt aan de bloedverdunners.

    #91614 Reageer
    Esmaralda
    Deelnemer

    Hoi Peter,

    Mijn pompkracht is rond de 34 zou ook moeten werken. Ben ook altijd moe. Het lijkt alsof er lood in mijn armen en benen zit. Probeer te sporten en te fietsen maar mijn hartslag moet onder 120 blijven ivm pacemaker/icd. Ik zie s avonds ook erg dubbel. Ik denk dat dat door mijn medicatie. Ik slik bloedverdunners, tambocor, Fosinoprilnatrium, metoprolol, en spironolacton. Het blijft raar. Van een jonge 29 jarige naar voor mijn gevoel een halve bejaarde. Ik heb met pieken last gehad van erge hartkloppingen. Ik slik 200 mg tambocor en 50 mg metoprolol en als ik erg last krijg s avonds neem ik nog een metoprolol. Maar 20 uur werken? Ik ben blij als ik mijn huishouding af heb. Ook laat ik 4 x per dag mijn honden uit en moet n aar bij 6 trappen op en af. Op valt me vaak zwaar. Ik doe wel vrijwilligerswerk en probeer een bedrijfje aan huis op te zetten. Zodat ik niet hoef te reizen. Ik werk ook voor een cosmetica bedrijf en moet daarbij met tassen slepen en moet dan met ov. Soms ben ik bang dat ik huis niet haal. Ik ben dan misselijk van de moeheid. Het niet meer kunnen vind ik zo frustrerend. ..

    #91623 Reageer
    peter62
    Deelnemer

    Ik heb vandaag contact gehad met hartfalen en ga nu in de avond de metoprolol in de avond innemen en de fosinopril in de ochtend dat is nu anders om. en dan hopen dat het goed gaat want dit is waardeloos. Ik werd misselijk van de vermoeidheid en vreselijk slap gevoel .Ik ga ook sporten via het MCA kijken of de conditie beter kan worden.Je wordt er moedeloos van we wachten maar af.

    #91624 Reageer
    Esmaralda
    Deelnemer

    Ik slik s ochtends metoprolol Fosinoprilnatrium een plas pil en tambocor. S avonds bloedverdunners en Fosinoprilnatrium. Daarmee blijft het bij mij meestal wel rustig. Als het s avonds onrustig is neem ik nog een metoprolol. En dat werkt altijd goed. Hoeveel mg metoprolol krijg je? Ze kunnen ook het aantal mg aanpassen. Gaat Tot 200 geloof ik. Het is altijd ff zoeken bij welke medicijnen je het best voelt. Ik ben na bijna 3 jaar nog steeds aan het rommelen.

    #91625 Reageer

    @ Esmeralda

    Bedoel je dat je LVEF (pompfunctie) van je hart 34% is en dat je Tambocor (flecaïnide) slikt? Dat is heel bijzonder. Wat ik er van weet is dat je dat middel echt niet mag slikken met een zwakke hartspier. Ik slik het middel zelf ook, maar ik mocht het pas na een echocardiogram toen bleek dat de pompfunctie goed was. Ik wil je niet bang maken en je bent natuurlijk goed beschermd door je ICD maar het is niet gebruikelijk.

    @ Peter

    Ik had ook altijd ruzie met de metoprolol. Dan weer een trage hartslag en dan weer weinig effect. Ik had metoprolol Sandoz retard en die heb ik in overleg met de cardioloog vervangen door de originele Selokeen ZOC (die ik in het ziekenhuis ook kreeg). Weg klachten. Hartslag constant stabiel en nooit meer problemen. Gewoon in de ochtend innemen net als de ACE-remmer en de rest van de dag nergens meer naar omkijken.

    Succes!

    #91626 Reageer
    Esmaralda
    Deelnemer

    200 mg zelfs. Met geen enkel ander medicijn blijft mijn boezemfibrileren weg. Ze hebben zich met alle hoge piefjes cardiologie van nl over mijn dossier gebogen en dit moest t worden. Doe het er al bijna 3 jaar op. We zien t wel. Onkruid vergaat niet, zo zie je maar weer

    #91627 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Ooow als je het al 3 jaar slikt hoef je je geen zorgen te maken. Ongelukken met tambocor gebeuren meestal vlak na het starten ermee. Nou dan is het mooi dat het voor jou werkt 🙂 Want het is toch heel vervelend als je zo jong al atriumfibrilleren hebt. Het is echt een hardnekkige kwaal. Ik weet er alles van.

    Bij mij helpt tambocor ook heel goed. Ik slik ook 200mg. Maar ik was in het begin erg bang om er mee te starten. Je leest genoeg verhalen van hartstilstanden en gevaarlijke ritmestoornissen. En ik heb geen ICD. Het is bij mij niet de enige optie. Ik kan ook een zombie-dosering sotalol nemen of amiodaron. Maar liever dit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: vermoeidheid
Je informatie: