default-header

uitval linkerhand

Home Forums De jongere hartpatiënt uitval linkerhand

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80146 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik 36 jaar moeder van 2 kindjes, openhartoperaties gehad, nieuw stuk aortabuis, gerepareerde aortaklep. 2e operatie na een hart tamponade, defibrilatie gehad.
    Na 2 hartoperaties merk ik dat mijn fijne motoriek in mijn linkerhand zeer verminderd is, tevens kan ik slecht goede zinnen maken en nu is mijn vraag of dit bekend voorkomt bij iemand???????? Laat het alsjeblieft weten. Groetjes Joyce

    #90323 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Kan ik eigenlijk alleen maar plaatsen bij een beroerte of iets dergelijks.
    Misschien tijdens één van de operaties toch een beetje zuurstof gebrek in de hersenen gehad en dat daar net als bij een beroerte schade is ontstaan.

    #90326 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Hoi Joyceniia,

    Ik heb het recent ook gehad, de neuroloog dacht een beknelde zenuw. Dat kan een oorzaak zijn. Maar ze wisten het niet zeker. Ik was aan het opladen met amiodaron. Dosis is toen bij mij van 600mg per dag naar 100mg per dag gebracht. Binnen 2 dagen kon ik vrijwel alles weer met mijn linkerhand. Ik ben me toen kapot geschrokken want bij mij spookte ook allerlei gedachten door mijn hoofd als een beroerte, infarct enzo.

    Het is nooit zeker geworden of het nu een beknelde zenuw was of een bijwerking van het medicijn in overdosering.

    Kijk eens in de bijsluiters van je medicatie, mogelijk heeft een van deze medicijnen deze bijwerkingen ook, of slik je ook amiodaron. Zoek of de medicatie neuropathie kan veroorzaken. Ik neem aan dat je al contact met een arts hebt gehad?

    Voor de slechte zinnen heb ik geen echte verklaring. Ik had er ook last van maar dat kwam door de paniek.

    Ik hoop dat je aan deze informatie wat hebt.

    Succes!

    #90327 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Ik weet niet hoe lang geleden die operatie was ,want als het nog maar kort geleden is kan dit ook nog bij de gevolgen van de operatie horen en vooral van de narcose.
    Als dat zo is hoort het vanzelf met de tijd over te gaan.
    Groetjes Ad

    #90328 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Joyceniia

    Is het niet beter om even de huisarts te bellen, of informatie bij het ziekenhuis te vragen.

    Als ik jou was zou ik het doen!!!
    Niet door blijven lopen met problemen die niet duidelijk zijn.

    Sterkte
    Cesarina

    #90329 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik ben het helemaal met je eens, Cesarina.
    Ik denk dat de goedbedoelde reacties nu juist meer onrust scheppen. Het gaat niet alleen om de uitval van de linkerhand maar ook om het niet goed kunnen maken van zinnen. Is volgens mij voldoende reden om een arts hierover te raadplegen.

    Sterkte, Joyceniia.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: uitval linkerhand
Je informatie: