Even een vraag aan jullie collega hartpatiënten.
Op 18 juli ben ik gedotterd en dit keer is het in plaats van via de lies, via de pols gebeurd.
De eerste weken had ik wel een beurs gevoel in mijn arm, tegen het bot aan in de bovenarm en het leek eigenlijk met de tijd (na ongeveer 3 weken) wat minder te worden. Nu echter begint die arm (rechts) steeds meer op te spelen. Lang gebruiken kan ik hem niet en het voelt of ik spierpijn in de pezen heb, net boven mijn elleboog gewricht naar de bovenarm. Hij is ook drukpijnlijk. Word er inmiddels ook s nachts wakker van, als hij ‘verkeerd’ ligt. Het liefst leg ik hem gebogen tegen mijn bovenlijf, hand tegen mijn kin. Dan is de pijn het minst. Maar zoals afwassen, schrijven en typen leveren nu wel problemen op.
Mijn pols is eigenlijk heel smal en het is tijdens de catheterisatie nogal een ‘gevecht’ geweest om de ‘stofzuiger’ naar binnen te krijgen. Moest steeds een of ander spulletje ingespoten worden, wat een heet gevoel geeft om het vat wijder te maken.
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring? En hoe is dat overgegaan? Is het een kwestie van tijd of moet ik juist aan de bel gaan hangen bij de cardioloog? Voel me zo’n zeurkees, want cardiaal gezien lijkt het allemaal goed te gaan nu.
groetjes Patrice