default-header

Tinnitus als bijwerking van metoprolol

Home Forums Ritmestoornissen Tinnitus als bijwerking van metoprolol

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Ik slik sinds 6 maanden metoprolol (en bloedverdunnens) en heb sinds enkele maanden last van tinnitus. In de bijsluiter van metoprolol staat het vermeld als zeldzame bijwerking. Navraag bij mijn cardioloog leert dat hij niet bekend is met die bijwerking. (Nu staat ongeveer elke ziekte behalve een gebroken been in de bijsluiter….). Is iemand bekend met deze bijwerking en of verandering van medicatie het proberen waard is?

Ton

Erwin55
    Bijdrager

Hallo Ton,
    Ook ik gebruik metoprolol en ervaar een vervelende piep in mijn hoofd.
    Nu had ik die al maar is wel erger geworden. ik krijg volgende week een onderzoek bij de KNO arts.
    Misschien dat die wat meer kan vertellen betreffende medicatie.

mvg Erwin

Dank voor je reactie!
    Ik ben al bij de KNO-arts geweest op aanraden van de cardioloog die nog nooit van deze bijwerking had gehoord. De KNO-arts zei dat alle medicijnen die iets ’doen’ in je hersenen een bijwerking als deze kunnen hebben …. Ik heb ook gebeld met een deskundige van Hartpatiënten Nl en die zei dat dit wel degelijk vaker voorkomt. Ik neem nu weer contact met de cardioloog op om te vragen of het zinvol is over te stappen op een andere beta-blokker. (En sluit dan ook een kopie van de bijsluiter bij waar tinnitus als zeldzame bijwerking wordt genoemd.)
    Ton

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.