default-header

Tambocor en antibiotica

Home Forums Boezemdefibrilatie Tambocor en antibiotica

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79995 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 69 jaar, heb ernstig COPD met Atrium fibrilleren/flutter als bijkomend probleem. Dodelijk vermoeiend als dat te lang aanhoudt.
    Ik heb net een week ziekenhuisellende achter de rug, met een longontsteking en atriumflutter. Voor de longontsteking kreeg ik o.a. het antibioticum Amoxicilline voorgeschreven. Om het hartritme onder controle te krijgen kreeg ik Tambocor, Bisoprololfumeraat en Lanoxin toegediend. Verder gebruik ik nog Spiriva en Foster voor mijn longen.
    Tambocor was nieuw voor me, en toen de klachten niet verdwenen en voor mijn gevoel zelfs verergerden, gaf ik dat medicijn in eerste instantie de schuld (heb het ook niet meer genomen). Nu begin ik te twijfelen aan die beslissing. Het (grotendeels) verdwijnen van de klachten viel namelijk samen met het einde van de antibiotica kuur.
    Bij de interacties met andere medicijnen wordt vermeld dat Tambocor niet samen met Azitromicine (eveneens een antibiotica) gebruikt mag worden. Zou dat soms ook voor Amoxicilline gelden? Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn rikketik is gelukkig weer redelijk tot rust gekomen en dat wil ik graag zo houden… met of zonder Tambocor.

    #89271 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    volgens mij kan ammoxicilline geen kwaad voor je hartritme maar spiriva wel …dat staat in de bijsluiter
    ik had ook spiriva en heb nu atrovent en alvesco —dan heb je niet zo snel ritmestoornissen
    ben zelf ook met een dikke kuur amoxicilline/clavulaan bezig plus dexamethason afbouwend vanwege een longontsteking …kreeg opeens gisteren een atriumfibrillilatie en heb extra sotalol genomen mag 1 x per dag extra 80 mg …vandaag nog niet over …maar ik ben goed ontstold dus kijk ik het nog een dag aan …als het morgenochtend nog niet over is bel ik de huisarts …misschien toch de amox maar dit middel heb ik van de longarts gekregen en de kuur is pas volgende week maandag af dus ik ben er een beetje bang voor ….ik weet eigenlijk niet hoe lang je kunt door lopen zitten met een atrium fibrillatie …meestal kreeg ik na 2 dagen een cardioversie of infuus en dan was het weg maar in het begin was de hartslag steeds zo rond de 130/150 en nu sinds ik sotalol gebruik onregelmatig tussen de 80 en 100 dus ik weet ook n iet wat ik moet doen..vind het best angstig maar ik hoop altijd dat het overgaat —mij bloeddruk is al gezakt dus ik hoop het maar anders wordt het weer zo,n lange nacht ….veel geluk en gezondheid …korvertje

    #89273 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Wilma,

    Misschien toch even overleggen met huisarts, niet te lang mee blijven lopen. Ik kan me niet voorstellen dat er een relatie is tussen de antibiotica en de atrium fibrillatie. Ik leest dat je angstig bent om zo de nacht in te gaan.

    Ik mail je vandaag nog.

    Hartegroet,
    Annemarie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Tambocor en antibiotica
Je informatie: