default-header

stamcel therapie

Home Forums Angina pectoris stamcel therapie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79510 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hoy allemaal
    van mijn cardioloog gehoord dat hij verder niks meer voor me kan doen vorig jr shockwave behandeling in maastricht gehad niet veel opgeleverd en nu zou hij contact op nemen leiden voor een stamcel therapie
    wie heeft hier informatie over of zelf ondergaan?
    alvast bedankt, groetjes marij

    #86676 Reageer
    josebo
    Deelnemer

    L.S. U kunt ook contact opnemen met De Universiteit van Utrecht. Daar heb ik mijn licht opgestoken en op kennisnet .nl kunt U alles lezen over stamceltherapie/ Vriendelijke groeten José Borsboom

    #86678 Reageer
    leila
    Gast

    dank je voor de informatie
    marij

    #86679 Reageer
    glenn49
    Deelnemer

    hoi marij,

    ik heb 17 jr. geleden een zware hartinfract gehad waarbij ik binnen 1 week onder het mes moest en 6 omleidingen kreeg. daarna weer een aantal infarcten. inmiddels zijn er 10 stents geplaatst. Ik heb mij als 1 van de eersten in leiden aangemeld voor de stamcelbehandeling en behoorde tot de eerste groep die werd geholpen. mijn linker hartkamer die slechts voor 25% werkte, werkte slechts 6 weken na de stamceltransplantatie weer voor 98% en kon ik alles weer doen. helaas kreeg ik ong. een half jaar later tot 2 x toe weer een hartinfarct waarbij alles teniet was gedaan en ik weer terug bij af was. ik heb vorig jaar voor de tweede keer een stamceltransplantatie gehad en die is helaas mislukt. a.s. mei beginnen de onderzoeken weer in leiden (waar je bijna binneste buiten wordt gekeerd) en krijg ik (volgens mij als eerste in nederland) voor de derde keer een transplantatie. hopen dat de arts het nu wel goed doet, omdat het vorige keer voor hem de eerste keer was of zo. hoewel het aanprikken via je bekken voor het beenmerg (waar men de stamcellen uithaalt) zeeeeeeeeeer pijnlijk is kijk ik er toch weer naar uit en hoop ik dat het dit keer weer zo gaat als de eerste keer. mocht je naar leiden willen bellen voor een afspraak of informatie, vraag dan naar de assistente van dokter Atsma die het project leidt. wil je meer van of via mij weten, laat het dan horen. erg veel succes gewenst, glenn.

    #86687 Reageer
    leila
    Gast

    in ieder geval bedankt voor de reactie,mijn cardioloog heeft mij aangemeld in leiden zou bericht krijgen nu 3wk.later ongeveer en wacht nog.ik weet ook totaal niet wat op me afkomt nog geen verdere informatie gehad spannend.
    uit hoeveel keer bestaat die behandeling? moet ook reizen vanuit limburg.
    maar het was ook inderdaad die dokter dat weet ik wel (ATSMA)
    dus glenn alvast bedankt

    #86688 Reageer
    glenn49
    Deelnemer

    hoi leila,

    je kan zelf ook naar leiden toe bellen als je dat wilt en vragen naar de secretaresse van dr. Atsma. nadat je bent opgeroepen krijg je eerst een intake-gesprek waarna je ca. 8 tot 9 keer naar leiden moet om diverse onderzoeken te ondergaan. na de onderzoeken wordt je mogelijk opgeroepen voor de stamceltransplantatie waarbij je 4 tot 5 dagen in leiden moet blijven. nadat je weer naar huis mag krijg je wederom 8 tot 9 keer een oproep voor wederom verschillende onderzoeken om te kunnen constateren of de behandeling resultaat heeft opgeleverd en wat voor resultaat is bereikt. verder blijf je onder controle bij je eigen cardioloog. erg veel en ver reizen hoort daar ook bij en dat moet men er maar voor over hebben als men de behandeling belangrijk vindt. ik kom zelf uit kampen (boven zwolle) dus ook ik moest elke keer ruim 380 km. rijden per onderzoek. ik hoor graag van je hoe het is gegaan. groetjes en succes, glenn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: stamcel therapie
Je informatie: