default-header

Spierpijn en zwakte gaat niet over na stoppen met statines

Home Forums Ik kom graag in contact met… Spierpijn en zwakte gaat niet over na stoppen met statines

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #127441 Reageer
    JanHwl
    Gast

    Ik ben in 2020 na een hartaanval door corona in het ziekenhuis gekomen, drievoudige bypass en veel medicijnen waaronder ook statines. Uiteindelijk bleek ik tegen niet één van de gebruikte medicijnen te kunnen. De bijwerkingen van statines stopten echter NIET na het stoppen van de inname van statines. Dus spierpijn, gescheurde spier/pees, scheur in de meniscus, extreme vermoeidheid en dergelijke, maar ook bij inspanning weer rabdomyolyse. Ik was intussen al het vertrouwen in de kundigheid van mijn artsen volledig kwijt en ik ben zelf alle onderzoeken gaan lezen. Dat niet reversibel zijn van het effect van statines is inmiddels iets waarvoor ik een mogelijke verklaring heb. Ik heb ook begrepen uit een engels onderzoek uit 2010 onder gestopte statinen-gebruikers dat de langdurige effecten veel vaker voorkomen dan uit de RCT’s naar voren kwam.
    Ik wil graag in contact komen met anderen die nog last hebben na het stoppen zodat we kunnen overleggen en pushen voor onderzoek waarmee dit bevestigd kan worden. Een theorie is tenslotte onvoldoende.
    Ondanks dit alles heb ik ook goed nieuws. Ik heb namelijk door het gebruik van de supplementen Q10, PQQ, en GGOH mijn energieniveau voldoende opgekrikt om weer een “normaler” leven te kunnen leiden. Mogelijk dat anderen ook baat hebben bij mijn ervaringen.
    Mvg Jan

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Spierpijn en zwakte gaat niet over na stoppen met statines
Je informatie: