default-header

Smaak verandering

Home Forums Algemeen Smaak verandering

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #80193 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo lezers, ik heb een vraag. [size=CMS2CMS_LARGE][/size]

    Sinds mijn hartfalen ernstiger is geworden, ben ik gek op citroenen. Ik kan ze eten als een sinaasappel, gewoon puur. Ben gek op bubbelwater met verse citroen en/of limoensap. Het kan niet zuur genoeg. Ook bitter vind ik heerlijk maar ik kan niet echt iets bitters vinden. Oh wel, een pilsje. Zijn er onder u hartfalen patiënten die, net als ik voorheen van een citroen niets moesten hebben, maar voor wie er nu geen lekkerder smaak meer is dan het pure spul?

    Hartegroet, Rob

    #90525 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    beetje vreemd :laugh:

    #90526 Reageer
    Jeftha
    Gast

    ik merk wel een duidelijke smaak verandering, o.a. ik heb nu een voorkeur voor venkelthee,sinasappelthee smaakt mij niet meer, maar sinasappels en mandarijnen smaken me nog steeds prima. Ik ontbijtte altijd met zure granny smith appels en zoete appels krg ik niet door mijn keel, nu is het andersom!

    #90527 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Kan ik niet bevestigen

    #90528 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Rob,

    misschien wordt de smaakverandering veroorzaakt door bepaalde (hart)medicatie.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #90529 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hallo Rob,

    Even een tip/waarschuwing: Pas op met je voorkeur voor bitter bij bijvoorbeeld Grapefruit. Deze citrusvrucht heeft namelijk een wisselwerking met vele medicijnen, dus check dat even voordat je grapefruit eet.

    Groetjes, Elsje.

    #90530 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Het is bij mij niet direct smaak verandering ,maar ik heb tegenwoordig wel veel meer eetlust ,vind alles lekker ,.
    Van te voren kwam ik vaak met een misselijk gevoel uit bed en nu met vollop eetlust.
    Eet met plezier licht bruin brood ,geen jonge kaas meer maar de belegen versie en dan 30+.
    Koekjes en chocolade hebben plaats gemaakt voor veel fruit ,,en de chips hebben plaats gemaakt voor ongezoute noten en snack a jacks.

    #90531 Reageer
    Biebs
    Gast

    Whahaha het licht dus niet aan mij! Ik ben niet gek! Jihaa!
    Ik lust ineens geen koffie meer, chocolade vind ik maar zo zo en kan me nu helemaal rond eten in droge crackers. En de Granny Smiith appels hebben hier ook het veld moeten ruimen voor de zoetere. Eindelijk herkenning!

    **Stuiterd nog ff blij verder**

    #90547 Reageer
    Robvanzwet61
    Deelnemer

    Biebs schrijft:
    [quote]Whahaha het licht dus niet aan mij! Ik ben niet gek! Jihaa!
    Ik lust ineens geen koffie meer, chocolade vind ik maar zo zo en kan me nu helemaal rond eten in droge crackers. En de Granny Smiith appels hebben hier ook het veld moeten ruimen voor de zoetere. Eindelijk herkenning!

    **Stuiterd nog ff blij verder**[/quote]

    🙂
    Ha! Das waar ook! Ik was een tijd gek op chocola nu geef ik er niks meer om, alleen die hele donkere met 70% cacao vind ik nog lekker! Maar ik kijk er niet van op als die smaakveranderingen die ik doormaak te maken hebben met al die pillen (zoals hier door iemand – ik kan nu typende, niet zien wie dat is – is gesuggereerd).

    #90548 Reageer
    Robvanzwet61
    Deelnemer

    Roland schrijft:
    [quote]Hallo Rob,

    misschien wordt de smaakverandering veroorzaakt door bepaalde (hart)medicatie.

    Hartegroet,
    Annemarie[/quote]

    Ik denk dat je gelijk hebt. Want veel van die medicijnen hebben effect op hormonen en dat bepaalt toch ook een deel je smaak? Zwangere vrouwen hebben soms trek in de gekste dingen.

    #90557 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Rob,

    Misschien geeft je lichaam (hart) gewoon aan waar het nu vooral behoefte aan heeft: zure vruchten (met oa vitamine C dus) en bittere dingen (bitter in de mond maakt het hart gezond, is een gezegde :)).

    groetjes,
    Lisa.

    PS: Hou je van spruitjes? Die zijn ook lekker bitter (en gezond) :).

    #90558 Reageer
    Robvanzwet61
    Deelnemer

    Lisa schrijft:
    [quote]Hoi Rob,

    Misschien geeft je lichaam (hart) gewoon aan waar het nu vooral behoefte aan heeft: zure vruchten (met oa vitamine C dus) en bittere dingen (bitter in de mond maakt het hart gezond, is een gezegde :)).

    groetjes,
    Lisa.

    PS: Hou je van spruitjes? Die zijn ook lekker bitter (en gezond) :).[/quote]

    Hallo Lisa,
    Ik vind spruitjes tegenwoordig zoet. Ze hebben ze zo gekweekt zodat ook kinderen ze makkelijker eten. Net als witlof. Ook niet bitter meer 🙁
    Maar het kan natuurlijk ook aan mijn smaak liggen, dat ik die groente gewoon niet meer bitter vind. Lekker en gezond vind ik ze nog wel. Ik eet minder aardappelen maar meer groente dan voorheen. 😛

    #90559 Reageer
    Robvanzwet61
    Deelnemer

    Maar het kan ook, ik heb daar nooit bij nagedacht, dat mijn lichaam erom vraagt. Interessant. Weet iemand of dat ooit wetenschappelijk is onderzocht? Dat je lichaam/door je smaak te veranderen, je op zoek laat gaan naar iets dat het nodig heeft?

    #90561 Reageer
    Jeftha
    Deelnemer

    Wetenschappelijk onderzocht of niet, voor oosters denkende mensen en paranormaal denkende mensen is dat de natuurlijkste zaak van de wereld. In wezen hebben we oerinstincten en gaven die ons de weg wijzen, maar helaas door de ontwikkelingen, die wij o.a. goede manieren, beschaving, etiquette, noemen zijn die gaven ondergesneeuwd en lijken te zijn verdwenen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Smaak verandering
Je informatie: