4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Beste allemaal,

Vorige week zondag na een avondje drank nuttigen is mijn hart verschrikkelijk op hol geslagen, ben toen gewoon naar bed gegaan en gewacht tot het minder werd.
    De volgende dag werd ik wakker en dacht ik dat er niets meer aan de hand was, totdat ik na een paar inspanningen mijn hart weer voelde kloppen en ook er onregelmatig.
    Heb toch nog even gewacht en pas donderdag naar de dokter gegaan, die mij naar het ziekenhuis door verwees voor een ECG.
    Daar vertelde de dokter dat ik direct naar de spoedeisende hulp moest gaan omdat ik boezemfibrilleren heb, wat bijna niet voorkomt op mijn leeftijd, ben pas 27!!
    Heb dus een nacht in het ziekenhuis doorgebracht met alle stress en spanningen die ik had.
    Nu heb ik dus medicatie, Sotalol voor het ritme van mijn hart en Acenocoumarol, bloedverdunners. Over 3 weken krijg ik een cardio versie.
    Nu is mijn hartslag niet meer zo snel dankzij de Sotalol maar wel de hele dag door onregelmatig, in bed voel ik het ook goed.
    Mijn vraag is eigenlijk of dit ”normaal” is en of iedereen daar last van heeft met boezemfibrilleren?? En of het schade kan aanrichten aan je hart?

Alvast bedankt voor de reacties!

grt

#144645 Reageer
    manuela379
    Gast

hoi
    ik ken het ik ben 17 en heb ernsitge boezemfibrileren sta op de wachtlijst voor en longvene ablatie, omdat cardioversies medicatie nietmeer werk.

wel raar dat ze geen efo bij je doen om te kijken waar het vandaan op sotalol of hoe je het okaalweer schijf mag ik nietmeer ivm hartstilstand door me ritmestornisen ik heb als ik uit ben geweest meer last er van, mag oo geen drank meer.

vin het trouwens wel raar dat ze niks aan je onregematige hartslag doen ik mag niet terug naar huis voor me ritmestornis verholpen is want al slik je bloedverdunners nog mag die niet langer als 14 uur duuren!

Is het bij jou ook in de familie? ik heb het namelijk van me vader, ze weeten aleen nog niet welk gen de ritmestornisen veroorzaakt.

ik weet wel dat het heel ingrijpend is helemaal op jongeleeftijd daardoor is de onbegrip ook groot als ik zeg ooh ik heb atrium fibrileren kijken ze me aan of ik gek ben.

Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat, omdat jij ook nog jong ben.
    groetjes manuela

#153382 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

hallo Maxiem,
    Ik zelf had ook extra geleiding maar of het hetzelfde is als die van jouw weet ik niet, hoop alleen dat je er niet zo veel last van heb als ik.
    Hoe vaak heb je er last van en hoe voelt het?

#153383 Reageer
    Roland
    Deelnemer

Hallo Maxiem,

bij mij is er sprake van een rechterbundeltakblok (RBTB). Ik heb in 2009 2x een ablatie gehad vanwege ritmestoornissen. In 2010 is er een ICD geïmplanteerd nadat bleek dat er sprake was van een aangeboren hartspierziekte (ARVC).

Groet,
    Annemarie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Ritmestoornissen
Je informatie:

Ritmestoornissen - Hartpatiënten Nederland
dinsdag 9 augustus 2011
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Marly
Aysegül
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.