default-header

Ritmestoornis of iets anders?

Home Forums Ritmestoornissen Ritmestoornis of iets anders?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80502 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi,
    Ik ben een vrouw van 42 jaar. Vorig jaar ablatie (Mini Maze) gehad om boezemfibrilleren te verhelpen. Het lijkt erop dat de operatie geslaagd is. Ik heb nu alleen meer last van overslagen. Zowel vanuit de boezems als vanuit de kamers. Ik weet dat je daarmee 100 kan worden, maar is best irritant.
    Naast de overslagen ook nog een vage ‘ritmestoornis’. We hebben deze helaas nog niet kunnen vangen.
    Maar het voelt dan alsof de druk ineens wegvalt (als ik bijvoorbeeld aan het koken ben). En dan heb ik het gevoel dat ik weg zak. Ben er nog niet door flauwgevallen. Maar ben daarna wel lange tijd licht in mijn hoofd en duizelig. En heb soms wat pijn op de borst. En dat gaat pas over als ik een tijdje ga liggen.
    Ik heb dit niet zo vaak. Maar bijvoorbeeld een paar jaar geleden ook eens tijdens het fitnessen. Dat is best eng als je met zware dumbels boven je hoofd traint.
    Ik ben opzoek naar mensen die dit herkennen. Tips zijn altijd welkom, want maak me wel wat zorgen om deze ritmestoornis. Vooral omdat ik al 2 jaar rondloop met duizeligheidsklachten die niet verklaard kunnen worden door cardioloog, neuroloog en KNO-arts. Maar ik wil er vanaf…

    #92656 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Mayday,

    welkom op het forum. Ik heb je voorstel-berichtje ook gelezen.
    Wat vervelend dat je zo slecht op de medicatie hebt gereageerd. Heeft je cardioloog het met je over een reveal gehad? Dit is een hartmonitor die onder de huid geplaatst wordt en continu het hartritme registreert. Een reveal kan 3 jaar blijven zitten. Misschien dat dit een optie is om duidelijkheid te krijgen.

    Sterkte.

    Groet,
    Annemarie

    #92659 Reageer
    MayDay
    Gast

    Beste Annemarie,

    Ik zit daar idd ook aan te denken. Maar zal lastig worden om mijn cardioloog hiervan te overtuigen. Want heb het gevoel dat hij het wel prima vindt zo. In augustus weer controle. Dan wil ik het met hem bespreken. Gelukkig heb ik die ritmestoornis niet dagelijks. Denk dat het 1-2 keer per maand gebeurt. Maar zolang je niet weet wat het is, is ook niet duidelijk of er iets aan gedaan moet worden. Dit staat los van het dagelijkse overslaan wat lastig, maar niet ernstig is.
    Groeten,
    MayDay

    #92742 Reageer
    MayDay
    Gast

    Waarschijnlijk is het toch weer boezemfibrilleren. En dat is balen omdat ik al een Mini Maze operatie heb ondergaan. Heb nu een apparaatje gekocht waarmee ik zelf simpele hartfilmpjes kan maken. Die mail ik dan naar mijn cardioloog. En als het niet lukt om de foute ritmes te vangen, dan krijg ik later dit jaar een Reveal geimplanteerd. Dus naast de run pac’s en pvc’s mogelijk toch weer boezemfibrileren. Mogelijk verklaart dat ook mijn aanhoudende duizeligheidsklachten. Ik baal er enorm van. Toch weer een stap terug. Maar moet het maar accepteren en hopen dat ik de ritmes kan vastleggen. Dan kunnen we pas bepalen of het behandeld moet worden en op welke manier. 🙁

    #92743 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Mayday,

    Da’s balen als het boezemfibrilleren weer terug is, zeker nadat je al een Mini Maze hebt gehad. Helaas lees je vaker dat het probleem na 1 ablatie niet is opgelost.
    Ik hoop dat er voor jou een blijvende oplossing gaat komen.

    Sterkte gewenst.
    Groet,
    Annemarie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Ritmestoornis of iets anders?
Je informatie: