default-header

Q10: Ubiquinol is 4 x beter opneembaar dan ubiquinon

Home Forums Supplementen Q10: Ubiquinol is 4 x beter opneembaar dan ubiquinon

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door Williewer.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79012 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Coënzym Q10 als ubiquinol beter opneembaar

    2009 – Ubiquinol, de gereduceerde vorm van coënzym Q10 (CoQ10), heeft een viermaal grotere biologische beschikbaarheid dan ubiquinon, de geoxideerde vorm van deze voedingsstof.

    Tot deze conclusie kwamen Canadese onderzoekers.

    In een kleinschalige crossoverstudie met 10 ouderen boven de 60 jaar vergeleken zij de opname van ubiquinon in een hard-gel-capsule met de opname van ubiquinol in een soft-gel-capsule.

    Uit bloedonderzoek bleek dat inname van 100 mg ubiquinol de CoQ10-bloedspiegel 4,3 maal sterker verhoogde dan de inname van 100 mg ubiquinon. De bevindingen van de studie werden gepubliceerd in de Journal of Functional Foods.

    Bron: http://www.ortho.nl

    Bron:
    Evans M, Baisley J, [..], Guthrie N. A randomized, double-blind trial on the bioavailability of two CoQ10 formulations. Journal of Functional Foods 2009; 1(1):65-73

    PS: Q10 in de vorm van ubiquinol Q10 is wel duurder dan ubiquinon Q10 (en dat is al niet echt goedkoop in Nederland).
    Zoals bij velen al bekend is, is Q10 wel belangrijk voor statine gebruikers, omdat statinen de eigen produktie van Q10 hinderen, door blokkade van de grondstof voor cholesterol, en die zelfde grondstof is ook nodig voor de eigen Q10 produktie.

    #84259 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Lisa

    Bedankt voor dit artikel over Q10.
    Helaas heb ik dus de verkeerde Q10 (ubiquinon) gekocht.
    Ik zal eens kijken of ik ubiquinol kan kopen.
    Heb je misschien een tip?

    Hartegroetjes
    Cesarina

    #84261 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Cesarina,

    De Ubiquinon is niet verkeerd hoor, en iets (Q10) is beter dan niets, maar over de beter opneembare Ubiquinol die je in Nederland kunt kopen kan ik je niet tippen want ik heb daar geen ervaring mee (ik koop vrijwel alles in de VS, veel goedkoper B) ).

    Ubiquinol is wel duurder dan ubiquinon (nu nog in ieder geval), maar, als het goed is, heeft men er dus minder van nodig dan van ubiquinon.
    Iedereen neemt nutrienten in verschillende mate op (daarom kan men eigenlijk ook geen standaard dagelijkse dosis adviseren zoals in onze ADH echter wel gebeurt).

    Ik neem zelf elke dag al een tijdje 200 mg ubiquinon (ik begon met 100 mg Q10 voor de energieproduktie en ondersteuning van mijn hart) en ik wissel dat soms af met 100 mg ubiquinol….. voor de variatie :cheer: .

    Weet je, er is ook een groot verschil in de soorten Q10: het beste kun je altijd ubiquinon (of dus de -ol) nemen in een natuurlijke vorm en in een oliebasis (in capsules) of anders kunje het samen met een beetje vet voedsel innemen (voor betere opname, want Q10 is een vetoplosbare “vitamine”, net als vitamine D, K, E en A).

    Groetjes,
    Lisa.:)

    PS: was ik nog vergeten te zeggen dat de olie in Q10 capsules natuurlijk niet geharde olie mag zijn (dat is slecht voor de mens).
    Gehydrogeneerde olie is geharde olie.

    #93819 Reageer
    dcbbeets
    Deelnemer

    Waar koop je dit in de vs?

     

    Mvg Davy

    #93821 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Davy,

    Ik ben toevallig weer even hier, en toen zag ik je vraag >

    Ik koop (al heel lang) ubiquinol bij iherb in de (VS)

    Ivm  je andere vraag in het forum: Daar koop ik ook de carnitine: het is Carnitinefumaraat (geen -tartraat voor mij :-)).

    Groet,

    Lisa.

     

    #93832 Reageer
    linda26
    Deelnemer

    Na het stukje van Lisa te hebben gelezen, leek het volgende stuk tekst ook van toepassing (hopelijk blijft deze link staan)
    Lees het maar en er zullen verschillende eye openers inzitten, en wel zo belangrijk er staat een simpele en goedkope oplossing bij

    http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=14643:nog-meer-rampzalige-gevolgen-door-gebruik-statines&catid=17:gezondheid&Itemid=30

    #127346 Reageer
    Williewer
    Gast

    Moi mensen. Ik heb onlangs mijn snaren 010 dikte gewisseld voor de 009. Dit bevalt me redelijk, alleen ik heb wel eens gelezen dat het na tijdje beter is om bijvoorbeeld 012 te spelen.
    Dit zou dan eerst 2 tot 3 maand nodig hebben om aan te wennen, maar dan speel je ook echt als een beer en je vingers worden sterker etc.
    Iemand enige ervaring ?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Q10: Ubiquinol is 4 x beter opneembaar dan ubiquinon
Je informatie: