default-header

Probnp iets verhoogd,wel klachten, pm niet goed ingesteld?

Home Forums Algemeen Probnp iets verhoogd,wel klachten, pm niet goed ingesteld?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80230 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi allemaal,
    Ik heb sinds oktober een nieuwe pm en deze is (waarschijnlijk) nog niet goed ingesteld.
    In het begin wel hartslagverhoging bij loopband/crosstrainen, niet bij fietsen,anders ingesteld omdat ik last had van overslagen bij inspanning, nu helemaal geen hartslagverhoging, soms ineens wel maar dan weer te snel ritme
    Vorige week bemerkte ik dat ik toch wel kilo’s was aangekomen de laatste tijd(en het lag niet aan de oliebollen! 😉 5kg in 3! weken, en op in dag 1,5 kg, kortademig bij inspanning, nog meer vermoeid dan anders, naar de huisarts, bloed prikken, en nu blijkt dat mijn pro bnp is verhoogd, moet zijn onder de 20, is bij mij 85. Is volgens huisarts niet ernstig, wijst niet op een infarctje of zo. Geloof ik ook wel, maar heb dus wel last van bovengenoemde klachten
    Iemand bekend met deze lage waarde, en toch ook klachten?
    Ik had mijn pm voor boezemfibrilleren, maar heb ook chronotrope incompetentie(geen hartslagverhoging bij inspanning)
    Afspraak bij pmtech is volgende week, heb toch ook maar een afspraak bij cardioloog gemaakt, en dat is 1 week later
    groetjes

    #90778 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hallo Brandy,

    Die gewichtstoename lijkt mij puur een kwestie van vocht vasthouden.
    Gebruik je plasmedicatie? Zo ja, dan zou ik in overleg met de huisarts de dosis iets
    ophogen, misschien is enkele dagen al voldoende. Je zult dan waarschijnlijk ook meteen meteen minder kortademig zijn bij inspanning. Deze pro BNP waarde kan niet echt verantwoordelijk zijn voor je klachten. Zelf heb ik een pro BNP van 130 gehad, maar ook daar worden ze niet zenuwachtig van in het ziekenhuis. Pas bij waarden van tegen de duizend of meer kan dat wijzen op hartfalen. Tegelijkertijd is het niet altijd zo dat je een hoge pro BNP moet hebben bij hartfalen, het kan een indicatie zijn, meer niet. Mogelijk is je normale hartslag lager dan normaal? Is je pacemaker op een minimum hartslag ingesteld of is dat bij jou niet nodig? ( bv. een ondergrens van 60 of70 hartslagen) Hopelijk kan de pacemakertechneut verheldering bieden, het kan zijn dat de bewegingssensor iets gevoeliger afgesteld moet worden.

    Succes, Elsje.

    #90779 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi Elsje,
    Bedankt ovor je reactie, het is zeker vocht vasthouden, in gezicht, moest mijn ringen afdoen, schoenen die knellen, en toch wel opgezette benen en enkels savonds, ondanks de steunkousen
    Voorlopig nog geen plastabletten, mijn kaliumwaarde was iets aan de lage kant, en dat wordt dan nog minder
    Vind ik voorlopig prima, slik al medicatie genoeg
    Pm staat tussen 60-140, lijkt me ook goed
    En idd ik ben ook niet ongerust of zo, maar is alles altijd zo onduidelijk bij mij
    jaren geleden schildklierwaarden nog net goed werd er altijd gezegd, maar ik heb achteraf gezien 10 jaar rondgelopen met hypotheroide terwijl ik wel medicatie nodig had(miscommuniactie arts)nu du
    ana/anf positief, maar wel heel laag positief, maar dan ook wel al jaren reuma achtige klachten, loop al 7 jaar bij een reumatoloog, en nu blijkt bij de nieuwe reumatoloog dat ik artrose heb, en die lage ana/anf waarden is nog steeds onduidelijk kan niets betekenen maar kan ook omslaan in SLE/RA
    en dan nu weer deze klachten, al jaren aangegeven dat ik zo weinig energie heb, blijkt het chronotrope incompetentie te zijn..Je begrijpt dat ik zelf zoveel mogelijk meedenk en de vinger aan de pols houd 😉
    Ik heb nu een pm met een speciale sensor die “kijkt”naar de ademhaling het CLS systeem, dus dan zou de pm zeker moeten ingrijpen lijkt me, maar goed we wachten af, misschien is er een logische verklaring en is het alleen maar nodig de pm anders in te stellen

    #90780 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    PS Had ik niet ergens gelezen dat de bloedwaarden bij vrouwen anders zijn dan bij mannen??Minder uitgesproken zal ik maar zeggen, of dat nou ging over pro bnp weet ik niet meer
    Ik wist al wel dat de typische klachten bij hartinfarcten bij mannen anders zijn:Pijn op de borst, pijn in linker arm, de klassieke voorbeelden
    Maar bij vrouwen kan dat rugpijn zijn ,of “gewoon”heel erg moe, en je niet lekker voelen.. tja en ben je dan 45+ is het natuurlijk de overgang of stress of … vul maar aan..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Probnp iets verhoogd,wel klachten, pm niet goed ingesteld?
Je informatie: