default-header

plasprikkel spontaan verdwenen na operaties.

Home Forums Na een operatie of behandeling plasprikkel spontaan verdwenen na operaties.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #79639 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ben afgelopen Juni geopereerd in EMC (verwijdering van aneurisma en tevens een omleiding(by-pass)gehad.Na de gslaagde operatie in de avond op de IC een hevige bloeding gehad en moest opnieuw worden geopereerd..Bleek een bloeding te wezen onder het borstbeen..Ook hebben ze een ICD geplaatst als waakhond…
    Na twee dagen IC op zaal gebracht en de derde dag werd de katether verwijderd..Kreeg een klein uurtje om trachten te gaan plassen..Lukte niet,dus werd er wederom een nw.kathether geplaatst.Dit heeft 4 dagen zo geduurd…in en uit met die vreselijke katheters en kreeg te horen dat men het beter vond om de katheter maar 6 weken te laten zitten……”Dit om de boel tot rust te laten komen..””werd er gezegd..
    Heb nog steeds twijfel en vragen wat men hiermee bedoelde…Heb voor de operatie NOOIT enig probleem gehad met urineren en is dus gekomen na de operaties.Wel
    Tamsolusine als medicatie(blijkt te zijn voor prostaat problemen)..Vreemd,want ik had nooit een Uroloog op zaal gezien…Dit terwijl ik hier wel om had gevraagd…Tijdens de nazorg in het SFG kreeg ik bij ontslag wederom de Tamsolusine mee en de boodschap dat er na de 6 weken katether de boel wel tot rust was gekomen…Bij bezoek Uroloog na 5 weken werd er allereerst een blassontsteking geconstateerd en bij onderzoek bleek er GEEN afwijking te zijn in de prostaat..NU vraag ik mij af..hebben de operaties en narcoses mijn plasprikkel wegenomen of is dit het gevolg van 6 weken een kathether dragen? Wie heeft enige nuttige tips voor mij of wie heeft ook dergelijke ervaringen gehad?Ben nu aan het zelf katherisren….Vreselijke toestand…Ook had ik altijd gelijk een plasprikkel bij het innemen van mijn plastablet Furosemide 40.Is nu ook weg en zie dat dit medicijn in 2 1/2 uur een liter vocht laat afdrijven..Deze controle heb ik nu omdat ik zelfkateriseer…Na deze ochtend afname zijn de volgende katerisaties van normale waardes..tussen 280-450 ml…Wie kan mij wat nuttige tips geven en mischien de oplossing geven voor deze nare nasleep na de geslaagde operaties…

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: plasprikkel spontaan verdwenen na operaties.
Je informatie: