default-header

Pacemaker (dddr) en algehele anesthesie

Home Forums Hart- en vaatziekten Pacemaker (dddr) en algehele anesthesie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79667 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb sinds 5 jaar een pacemaker (DDDR) en wordt binnenkort geopereerd onder algehele anesthesie. Wie weet hoe dat gaat en waar speciaal op moet worden gelet?
    bij voorbaat dank voor je reactie

    Jacques

    #87592 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Beste Jacques,

    Heb ook al heel lang een DDDR pacemaker en ben meerdere keren onder algehele narcose geopereerd.
    Wanneer je tegen je behandelend arts zegt dat je een pacemaker hebt weet deze wel welke extra voorbereidingen en maatregelen er nodig zijn. Staat natuurlijk ook in je status dat je pacemakerdrager bent.
    Verder is er tijdens de operatie altijd een pacemakertechnicus aanwezig.
    Heb je toch nog twijfels over het verloop tijdens de operatie…zeg het tegen je behandelend arts hij of zij kan je vragen het beste beantwoorden.
    Geloof me….het komt allemaal goed 😉

    Sterkte!

    groeten,

    Anna Ellis

    #87595 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Jacques,

    Ben nog niet zo lang geleden ook 2x geopereerd aan schouder, resp bovenarm. Heb ook een DDDR-pacemaker, die in het operabel gebied zat, dus gevoelig voor storingen vanwege de te gebruiken (electr.) operatie-messen.
    Heb een aangepaste narcose gekregen (overlegd tussen narcotiseur en cardioloog) en voor en na de operatie kwam de pm-technicus, om de pacemaker even in een “vaste stand” te zetten, zodat deze niet meer be-invloed kon worden door de overige apparatuur.

    Waar moet je overigen aan ge-opereerd worden? Zie je er tegen op?
    Veel succes alvast en hoor graag t.z.t. nader van je.
    groeten,
    Theo

    #87600 Reageer
    Jacques
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie. Ik moet geopereerd worden aan een liesbreuk. Ik heb geprobeerd via google wat informatie te krijgen over pacemaker en narcose, maar dat lukte niet. Vandaar mijn vraag. Ik zag niet zozeer op tegen de operatie, maar het was voor me niet duidelijk hoe het zat met het bijstellen van de pacemaker.
    Je informatie stelt wat dat betreft dus gerust. Bedankt
    Jacques

    #87671 Reageer
    Jacques
    Deelnemer

    Inmiddels is de operatie achter de rug en blijkt de pacemaker inderdaad geen probleem.
    Het blijkt dat alleen de gevoeligheid moet worden veranderd omdat de pm anders kan reageren op de forse stroomstoten die nodig zijn voor het dichtbranden van de bloedvaatjes.
    Groet, Jacques

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Pacemaker (dddr) en algehele anesthesie
Je informatie: