default-header

Operatie achter de rug

Home Forums Algemeen Operatie achter de rug

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79500 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, lotgenoten,
    Ik ben afgelopen donderdag onder het mes geweest ik kan vertellen dat het geen pretje was.Ik probeer het zo kort mogelijk te vertellen.
    Ik werd om 8 uur klaargemaakt om naar de o.k te rijden ik vraag aan de verpleegkundige krijg ik nog iets tegen de spanning,zegt ze dat had je eerder moeten vragen,aan de nachtverpleegster ik van o het staat toch genoteerd dat ik dat moet hebben,dus niet.Dus ik vraag mag ik een diazepan met innemen die had ik van de huisarts de dag ervoor gekregen.Ik die vlug innemen en daar gaan we.Op de o.k wordt alles in orde gemaakt de een na de ander loopt binnen omdat ik de nieuwste icd heb komen er ook twee mensen van de firma binnen en zetten de spullen klaar,ze stellen zich netjes voor.Dan komt de dokter en die gaat beginnen,hij geeft een verdoving die ik niet voel,maar dan begint de ellende,ik weet niet wat hij deed maar ik begin te gillen gillen van de pijn het leek wel of ik gestript wordt van binnen,dus de arts die begint mevrouw u moet wel rustig blijven anders kan ik niet verder en dan krijgt u niks.maar ik kon het niet verdragen die pijn dus gilde gewoon door,toen heeft hij de verpleeging een seintje dat ze narcose moeten geven.Na drie uur wordt ik wakker en dan is de dokter bezig dat ding erin zetten,nou het lijkt wel of hij met tien man staat te trekken aan mijn lijf wat een helse pijn. de icd zit en de dokter gaat weg,de ass. maakt het af hecht het dicht en verzorgt de wond verder.(dus ze zijn zo’n dire en half uur bezig geweest) ik wordt weer naar de kamer gebracht. maar na een tijdje krijg ik zoveel pijn dat ik lig te rollen en te huilen op bed,komt de hoofdzuster en die vraagt wat er is,ik zeg heb pijn in mijn long links en kan niet goed ademen ik heb zoveel pijn ook van de wond van alles zeg maar. Dus zei haald de zaal arts erbij en die komt kijken. die weet ook niet wat er aan de hand is dus ze besluiten een morfine spijt erin te doen,zodat het wat dragelijker wordt er wordt een foto gemaakt van mijn longen en er wordt een echo gemaakt,maar ze vinden niks,sávonds krijg ik koorts er wordt gelijk bloed afgenomen en op kweek gezet,Na een slechte nacht wordt de volgende ochtend gezegt dat ik straks naar huis mag dus ik vraag is alles getest,verteld de hoofd verpleegster nee maar hij staat wel aan,omdat je gisteren al narcose heb gehad en te vroeg wakker werd konden ze niet testen dus dat doen ze later,ik van oke. Maar tegen 10-11 uur komt de icd techneut en ik vraag aan hem wanneer wordt er getest want ze zeggen dat ik zo naar huis mag,waarop hij antwoord die test wordt vanmiddag gedaan onder gehele narcose,oke zei ik de zuster vertelde dat ik naar huis mocht hij nee echt niet dit moet eerst gedaan worden,en dan is het beter om nog een nacht te blijven ivm de narcose dus dat vond ik niet zo erg,dat kan ik wel begrijpen.Dus s’middags om 2 uur werd ik naar de hartbewaking gereden en daar werd iedereen opgetrommeld,de narcotiseur,dokter ,ass.verpleeging en de techneut plus iemand van de firma.daar werd ik erg lief en respectvol behandels,dus de narcotiseur zegt ga maar even lekker slapen en denk aan iets leukts voor ik het wist was ik weg,een half uur later werd ik wakker en iedereen liep weg het was klaar.Na twee uur kwam de cardioloog,en die vertelde dat alles optimaal was getest,maar hij twijfelde of hij me naar huis mocht laten gaan omdat de icd op 41 staat en hij moet op 31 wat dat inhoud dat weet ik niet,dus hij heeft overleg gehad met de arts die mij heeft geopereerd en wat meer ervaring heeft deze was jong en had nog niet zoveel ervaring.dus ze hadden besloten dat ik toch vrijdagavond weg mocht,gelukkig.Dus ik lekker naar huis,met extra medicijnen en pijnstillers. Maar zaterdag(gister) ik had hoge hartslag 100 pm.en wisselende temparatuur,en benauwd dus ik denk bel het ziekenhuis om te vragen wat ik moet doen,dus de dokter zegt je mag komen en dan kijken we alles na,dus ik erheen en alles werd in werking gesteld. Foto maken bloed prikken aan de monitor. de dokter luisterde naar me longen en wond en na twee uur kwam hij terug,en verteld dat ik een kleine klaplong had en een te hoge ontstekkings waarde,maar ze dachten dat dat misschien nog de naweeen waren van de operatie, Nu moet ik dinsdag al terug voor een longfoto,bloedprikken en icd uitlezen.Dus al met al liep het niet mee nu maar er van uit gaan dat het opknap.gaat lopen.Hebben jullie ook zoveel pech en pijn gehad want wat ik begrijp ben ik een uitzondering die zo lag te gillen.Wat ik nog wel wil zeggen is dat de cardioloog na de operatie langs kwam op de zaal om te zeggen (dat het hem speet)alleen in andere woorden.maaar kwam er wel op neer. Het is een lang verhaal maar toch wil ik het met jullie delen,ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwillelingen (en de nieuwe icd kan de ademhalling bijhouden en slaapapneu dit zijn nieuwe funktie die ze willen volgen) :S

    #86571 Reageer
    ruud-
    Deelnemer

    Tsjonge Tjinta,

    Je hebt weer heel wat meegemaakt.
    Een slecht hart is al erg zat, maar die complicaties en onverwachte dingen die anders uitvallen houden je vaak weken en maanden bezig voordat je weet hoe het nou echt met je gaat.
    De artsen gaan er meestal vanuit dat ieder mens standaard reageert op hun handelingen dus ze geloven meestal niet dat er iets niet helemaal klopt.
    Wel goed dat de arts er op terugkwam aan je bed en uitlegt dat ie snapt waarom je zo gilde bij de operatie. Een beetje meevoelen door de artsen geeft je in ieder geval een beter gevoel over jezelf…
    Veel sterkte met wennen aan de nieuwe situatie en hopen dat de complicaties mee willen vallen. Hou ons op de hoogte.

    Trouwens je bent een kanjer, dat je alweer zo’n heel verhaal getypt krijgt!!!!!

    Groet, Ruud

    #86574 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    ooh Tjinta,wat erg allemaal!!!!ik hoop voor je dat het vandaag een beetje gaat,en ook dat je wat uit kan rusten,heel veel sterkte ,liefs Nel

    #86575 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo allemaal,
    Naar een zwaar weekend gisteren toch voor controle bij ziekenhuis geweest,ze hebben de icd uitgelezen en die was gelukkig goed geen gekke dingen,omdat ik zondag nacht een met een harde knal benen en armen de lucht in wakker werd dacht ik dat ik een schok had gehad maar dit was niet het geval.Dus iemand zei tegen mij misschien was het in een droom dat je die test herbeleefde,die ze gedaan hebben vrijdag onder narcose is dit mogelijk weet iemand of heeft iemand dit ook gehad.De man van de icd zei ook tegen me nu moet je vertrouwen opbouwen omdat je nu van alles voelt en denkt en dat is logisch maar je vertrouwen op je icd is erg belangrijk,daar heeft hij wel gelijk in.Dus vanaf nu gaan we daar aan werken En ik heb gisteren gelijk weer longfoto en bloedgeprikt en dit was gelukkig niet verslechterd. Groetjes

    #86579 Reageer
    Admin Job Pieter
    Deelnemer

    En je zag er al zo tegenop….

    Dat zal je vertrouwen en je zenuwen voor een eventuele volgende keer geen goed hebben gedaan… Maar nu zit je persoonlijke bewaker er wel in.
    De waarden die je noemt 31 en 41 zijn normaal gesproken de ondergrenzen. Normaal ligt dit tussen de 40 en 45. Zolang je dan niet onder die grens komt hoeft de ICD niets te doen. Komt je hartslag er onder, dan moet de ICD aan de arbeid.
    Bij jou willen ze deze waarde dus wat lager instellen.

    Maar hou ons op de hoogte!

    #86580 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo Job.
    Bedankt voor je reaktie.Maar wat betreft de waarde wat jij zegt is wat anders,ik heb het gister aan de icd techniek gevraagd en die zei dat is de kracht die de icd moet geven als je een hartstilstand krijgt en die 41 zei hij is hoog mijn hart moet een beste klap krijgen om weer gestart te worden,hij zei dat het een behoorlijke knal is die je krijgt,normaal is die dus lager gem.31 mijn hart heeft dus meer nodig, hij zei nog het is ook niet zo leuk om dat te zien hoor het is behoorlijk.Maar hij vertelde wel dat dat met de tijd misschien lager kan als je hart wat hersteld is van alles.

    #86581 Reageer
    Admin Job Pieter
    Deelnemer

    Dan is het inderdaad het aantal Joule van de shock. Er valt ook nogal wat aan een ICD in te stellen. Ik had daar even niet bij stil gestaan omdat men ook vaker de voltage (niet helemaal terecht) meenemen in een gesprek over de intensiteit van de schock. Gezien alleen voltage vrij weinig zegt. Het aantal Joule is de daadwerkelijke energie…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Operatie achter de rug
Je informatie: