default-header

Ook even voorstellen

Home Forums Even voorstellen Ook even voorstellen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80357 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    T duurde ff voor ik deze site gevonden had of iig iets waar ik met mijn “probleem” naartoe gaan hopelijk is dat hier,Ik heet Monique 34 jaar en mijn moeder heeft ruim 3 jaar geleden een zwaar hartinfarct gehad toen 59 jaar,heeft helaas toen 4 dgn hiermee rond gelopen voor de ha erachter kwam wat t was….en t is niet altijd makkelijk omdat je niks aan mijn moeder ziet maar wat is ze veranderd en dat begrijpt niet iedereen zelfs ik heb mijn huilmomenten omdat mijn “oude” moeder pleite is!
    Zo t grote deel van mijn verhaal is eruit hopelijk vind ik hier steun hiervoor!

    Groetjes Monique

    #91377 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Monique,

    Wat goed dat je je verhaal hier doet. Meestal staat de hartpatiënt op dit forum centraal maar wat zeker niet onderschat mag worden is wat voor impact een hartinfarct van een dierbare op de directe naasten heeft. Helaas lees je vaker dat zo’n traumatische ervaring de persoon in kwestie kan veranderen. Het zal sowieso voor je moeder zwaar zijn (geweest) verder te gaan met de wetenschap dat ze 4 dagen met een zwaar infarct heeft rondgelopen. Het had heel anders af kunnen lopen. Het niet direct herkennen van de klachten door haar huisarts geeft waarschijnlijk toch weer aan dat de symptomen bij een vrouw a-typisch kunnen zijn.
    Heeft je moeder ondersteuning gehad met de psychische verwerking? Zoals je schrijft is er aan de buitenkant niets te zien. Dit is voor vele hartpatiënten herkenbaar. Heb je je moeder ooit op de vrouw af gevraagd hoe zij alles ervaren heeft? Dat je vindt dat ze veranderd is? Communicatie hierin is zo belangrijk. Het is niet erg om je verdriet aan haar te tonen. Als je dat kunt geef je haar misschien ook de ruimte om haar diepste angsten met je te delen.

    Heel veel sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Ook even voorstellen
Je informatie: