Hoi Alex,
Ik herken wel bepaalde dingen die jij omschrijft. Ik heb in het recente verleden jarenlang met ap-klachten rondgelopen. Niet dat het bij mij niet werd onderkend, maar ik herinner me wel een periode, vlak nadat ik voor de tweede keer ben gedotterd, dat ik een instabiele ap had en ze toen niets op een ECG zagen. Het bloedvat waarin een nieuwe stent was geplaatst, zat vlak voor de stent bijna helemaal dicht. Dit werd pas duidelijk bij catheterisatie.
Ik vraag me wel af of jij bij die inspanningstest ook pijn hebt gehad. Ze zouden dan op het hartfilmpje toch wel iets moeten zien. Ik heb zelf ook slokdarmklachten. Heel vervelend, want ik heb ze ook vaak verward met hartklachten en andersom. Als je slokdarmklachten hebt en je denkt dat het hartklachten zijn, dan is dat vervelend, maar er zijn ergere dingen. Heb je echter hartklachten en je denkt dat je slokdarm de boosdoener is, dan is dat nog vervelender. Ik weet niet of je van een kapotte hartklep ook klachten kirjgt van pijn op de borst. Het lijkt me niet, maar ik durf dat niet zomaar met zekerheid te zeggen. Ik heb een weblog gemaakt van mijn ervaringen met ap, de (vreemde) klachten die ik had en tenslotte mijn operatie. Je kunt het lezen op http://hetverhaalvanlinda.blogspot.com/
Misschien heb je er iets aan. Als jouw klachten aanhouden, zou ik vragen om een mibi-scan. Daarmee kan een eventueel zuurstofgebrek van je hart worden aangetoond en dit onderzoek is niet zo belastend als een catheterisatie. Sterkte gewenst.