default-header

Onzeker

Home Forums Algemeen Onzeker

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79810 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    In 2009 ben ik onderzocht door een cardioloog omdat ik met hartkloppingen zat. Heb echo gehad en 24 uurs registratie. Daar is niet veel uit gekomen behalve dat me hart te snel slaat.

    Nu heb ik sinds enkele weken behoorlijke cardiologische klachten. Vaak overslagen, na een paar meter lopen kort ademig en zweten, af en toe pijn op de borst/nek/arm en heel erg moe.

    Van die cardioloog heb ik beta blokkers gekregen die ik nu dus al drie jaar gebruik. Maar nog veel last. Ik weet nu al dat als ik naar de dokter ga hij gaat zeggen : het is al eens onderzocht en er is niks aan de hand met uw hart. Maar het voelt gewoon niet goed. Vaak heb ik een veel te snelle hartslag in rust >110 maar gister was ie maar 66. Ik ben zo bang dat ik een hart aanval krijg.

    Me conditie is slecht maar voorheen kon ik met gemak een eind lopen terwijl ik nu ineens moeite heb met trap lopen ( kom dan buiten adem boven )

    Ik heb slechte gewoontes zoals roken en niet veel bewegen ook ben ik te zwaar, ik weet het het is slecht maar dat doe ik al tien jaar en het lijkt me sterk dat het ineens zo slecht met me gaat. Nu zit ik te typen en heb het zooo warm, en als ik dan me vest uit doe dan krijg ik weer kippen vel.

    Ik weet dat me ademhaling niet goed is ( hyperventilatie ) maar dit voelt anders. Als ik in bed lig ( ik heb restless legs ) en ik beweeg me krijg ik vaak een opstootje in me borst. Laatst was ik met iemand aan het praten en ineens voelde het alsof me hart stil stond. Ik krijg dan bewegings drang. Het duurt een paar seconden.

    Mijn moeder heeft een hart ritme stoornis. Maar ik denk niet dat ik dat ook heb anders was het 3 jaar geleden toch wel vast gesteld ?

    Wat moet ik doen ? Ik ben er veel mee bezig. Me gedachten zeggen dat het binnekort fout gaat. Moet ik ernaar luisteren of loop ik mezelf op te fokken ?

    Ik ben bijna 28 en vind het niet normaal dat in no time me conditie zo verslechterd is.

    #88342 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    ook ik zou zeggen nogmaals na laten kijken als eerste en aangeven dat het in de familie voorkomt.
    En toch hoe moeilijk ook begin eerst eens met te stoppen met roken heb ik ook gedaan inmiddels alweer 11 jaar geleden ivm hartklachten.
    het kan wel zomaar verslechteren hoor hoe vaak hoor je niet dat mensen een infarct of aanval krijgen vanuit het niks.
    Nogmaals laten checken en doet je huisarts niets dan als je weer zulke problemen ondervindt 112 bellen en aangeven welke klachten je hebt en dat het in de fam voorkomt succes ermee

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Onzeker
Je informatie: