- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door hippo.
- AuteurBerichten
- Bert WulmsDeelnemer
Hallo Mensen
Ik heb een vraag ik ben hartpatiënt
ben in april gedotterd 3 stands gehad plas een hartinfarct
mij vraag is , slapen doe ik redelijk goed maar zodra ik wakker word voel ik me heel erg rottig net of ik griep heb trek wel weg naar een paar uur
zodra ik een beetje de huishouding doe heb het gevoel dat ik naar beneden word getrokken schouders nek benen armen echt alles gaat regelmatig zo en pijn in mijn rechter onderbeenwie herkent dit en wat moet ik doen
RolandGastBeste A. Versteeg,
Ik zou denken dat het met de medicatie te maken heeft. Waarschijnlijk slikt u o.a een cholesterolverlager. Van statines is bekend dat ze krampen/spierpijn als mogelijke bijwerking hebben. Bloeddrukverlagers/bètablokkers kunnen een remmende werking hebben of fysieke inspanning.
Mijn advies is dan ook uw klachten met uw huisarts of cardioloog te bespreken. Wellicht zou een andere keuze van medicijnen minder klachten kunnen veroorzaken.Sterkte.
Hartegroet van Annemarie
a.versteegGastBeste Annemarie
dank voor je reactie
Ik slik veel medicatie, daarvoor slikte ik ook bètablokkers en cholesterolverlager voor hoge bloeddruk omdat ik in 2013 ook een herseninfarct gehad heb in 2015 in april ben opgenomen omdat ik kransslagaders verstopt zaten ze zaten voor 93 procent dicht
na het dotteren is het alleen maar erger geworden. toen hebben ze weer een hartkatheterisatie gedaan schijnt dat ik een klein vernauwing heb in een zijtak af en toe erg druk op mijn borst
voor alles had ik bij koud en warm weer druk op de borst agina pectotis
maar na april dat ik geholpen ben is het alleen maar slechter conditie heb ik niet veel probeer alles te doen maar is niet prettigRolandGastGeen dank!
Is u ooit hartrevalidatie aangeboden?a.versteegGastHeb ik gedaan
..::Jacob::..GastZijn de bètablokkers en cholesterolverlagers na het hartinfarct verhoogd?
a.versteegGastcholesterolverlagers niet metoprolol wel
maar daarvoor had ik ook al last al een paar maanden
ik heb wel eens een goede moment
ik probeer mijn conditie met lopen met de honden maar dat gaat minder..::Jacob::..Gasttoch maar weer aan de bel trekken
a.versteegGastHallo Jacob
ik heb morgen toch een afspraak met de cardioloog
ik neem mijn vrouw mee ik vergeet nog al wat dingen te zeggen
ik geloof af en toe mezelf niet meer met de klachten..::Jacob::..Gastaandringen op meer onderzoeken, bijv. een Mibiscan , kunnen ze ook een hoop uithalen.
Dit brengt in beeld of de hartspier voldoende zuurstof krijgt.
Een inspanningstest zou ook niet verkeerd zijn.a.versteegGastDat ga ik doen
je hoort van mijbedankt fijne avond nog
MarileneGastHallo Jacob.
Wat is een Mibiscan?
..::Jacob::..GastMarileneGastdankje wel Jacob :)
stefanGastHeel herkenbaar.
Nu 5 mnd onderweg na een infarct met drie stands.
Wakker worden en moe zijn, gevoel dat de wereld snel gaat en ik met een dikke joint wat achterblijf….
Terwijl ik sinds 5 mnd. Toch echt niet meer rook.Volgens artsen en fysio hoort hetver echt allemaal bij.
En heeft alles met herstel te maken waar je een jaar voor moet uittrekken.Groet stefan
- AuteurBerichten