default-header

Ondernemer zijn / worden met hartafwijking

Home Forums Hartkwaal en werken Ondernemer zijn / worden met hartafwijking

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #81258 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Jennifer.
    Ik denk inderdaad, dat je wel een bijzonder “geval” bent, maar dat maakt toch niet uit, je kan je verhaal kwijt en op sommige vlakken zal je heus wel respons krijgen. Veel kleine stukjes, kunnen je ook op weg helpen, om er mee om te gaa.
    Geen wonder, dat het je allemaal angstig maakt, maar je zult er eerst een beetje aan moeten wennen. En ieder nadeel heeft een voordeel, een bijzondere patient zullen ze niet wegwuiven en zeggen ohhhhh, dat…..!
    Maak een vragenlijstje voor als je weer moet, schrijf gewoon alles op en ook, wat de dokter jou vertelt.
    Spreek je angsten uit en laat je niet met een kluitje in het riet sturen, vertrouw jij het niet….., aan de bel trekken en desnoods een second opinion vragen.
    Heel veel sterkte en moed houden hoor.
    Een hartengroet van Geertje/Tolletje

    #78599 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Na jaren strijd met UWV, re-integratie bureaus heb ik besloten ondernemer te worden.. Dit bevalt me prima , werken als het gaat rusten als ik het nodig heb…

    Nu ben ik benieuwd of er meer zijn die ondernemer zijn icm hartafwijking of hartkwaal…

    Mocht je meer willen weten, of zelf ondernemer willen worden neem dan eens contact met me op

    #87164 Reageer
    duiker
    Gast

    Ron,

    Ik ben al 15 jaar onernemer en sinds twwe jaar hartpatient. Ik heb gelukkig twee partners anders was het niet te doen.
    ik wens je echter veel succes en regel je zaakjes goed.

    Duiker

    #87190 Reageer
    Letje
    Gast

    Ik ben benieuwd hoe je het hebt geregeld met een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Mijn man heeft in 2000 een infarct gehad, is daar bovenop gekomen en is vanaf 2005 zelfstandig ondernemer. Na een jaar wilde hij zich verzekeren en dat bleek dus niet mogelijk! Nu zijn toestand is verslechterd en hij nauwelijks kan werken, trekt dat een zware wissel op ons. We zijn er 50% in inkomsten op achteruit gegaan sinds toen, en daar is dus niks aan te doen. Hopelijk heb jij het goed kunnen regelen, want er zijn echt geen potjes voor -kleine- ondernemers waar het niet qua gezondheid niet goed mee gaat. Succes, in ieder geval!

    #87199 Reageer
    ronmol
    Deelnemer

    Letje,

    Via het UWV zijn dit soort verzekeringen wel beschikbaar.
    Maar via reguliere wegen bijna niet.
    Zou het geen oplossing zijn een partner in het bedrijf te zetten waardoor je man ontlast word?

    #87211 Reageer
    Letje
    Deelnemer

    Hoi Ronmol,

    Ben benieuwd naar de UWV regelingen. Punt is dat is dat ik een goed betaalde baan heb waardoor ik in staat wordt geacht de kar te trekken. Maar ik moet zeggen dat ik niet heel ervaren ben met uitkeringsinstanties en regelingen enzo, dus tips zijn altijd welkom…..’t Is gewoon zuur dat je als kleine zelfstandige ondernemer – hoewel zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering, want dat is gewoon niet op te brengen- gewoon eigen risico-drager bent. Thanks voor je reactie!

    #87252 Reageer
    freddie
    Deelnemer

    hoe en wat moet en kan ik doen

    #87259 Reageer
    ronmol
    Deelnemer

    freddie schrijft:
    [quote]hoe en wat moet en kan ik doen[/quote]

    wat bedoel je? als e iets wilt weten over het werk of mijn projecten met je even mailen of een pm.
    laten we het zuiver houden hier en geen reclame en of werving doen..

    #81668 Reageer
    Tiemen
    Deelnemer

    Hallo, Ik heb een aangeboren hartafwijking heb 2x een openhart operatie gehad ik ga per januari 2012 voor me zelf beginnen, alleen een betaalbare AOV verzekering is niet voor mij weggelegd , hoe heb jij dat opgeslost.

    Tiemen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Ondernemer zijn / worden met hartafwijking
Je informatie: