default-header

oedeem

Home Forums Boezemdefibrilatie oedeem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80064 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    heb een poos geleden een vraag gesteld over dikke enkels ..maar ben er niks wijzer van geworden …nu was het zo erg geworden dat mijn benen ook helemaal dik waren en ik niet eens meer schoenen aan kon …ik word nu 2 x per week gezwachteld bah wat een akelig iets is dat ..weet nog steeds niet waar dat oedeem door komt ..hartfalen heb ik niet ..wel boezemfibrilleren ..weet iemand of je door bepaalde medicijnen oedeem kunt krijgen ..het lijkt wel of ik nooit een normaal antwoord krijg van welke arts ook ..weet ook niet of het ooit nog weg gaat ….hoop dat iemand er antwoord op weet 🙁

    #89595 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Wilma
    Gebruik je misschien Verapamil? Dat heeft ook die bijwerking .
    Kijk anders even bij de bijsluiters van je medicijnen

    groet
    Sofie

    #89596 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    nee hoor dat gebruik ik niet …heb trouwens alle bijsluiters gelezen van de medicijnen die ik gebruik maar dat staat er niet bij-

    #89597 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Wilma,

    Je hebt toch heel lang dexamethason geslikt vanwege je longen? Is dit inmiddels helemaal afgebouwd? Ligt hier de oorzaak van je vochtprobleem niet?

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89598 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    ja 8 weken lang maar iemand heeft het uitgerekend en dat zou als het goed is na 1 week uit je lichaam moeten zijn en ik ben al sinds februari gestopt omdat het niet meer hoefde en alles wat ik kan vinden over oedeem in je benen komt uit op hartfalen en dat heb ik niet ..ik word er een beetje kriegel van omdat ik niks kan vinden waar het dan wel van komt en of het weg gaat na een paar weken zwachtelen en misschien nog een paar weken een steunkous ..snap er niks meer van .mag gewoon alles doen en dat doe ik ook alleen wandelen kan maar een half uurtje omdat ik de schoenen van bart aan moet …in die van mij kan ik niet door al dat verband ..volgende week donderdag moet ik terug naar de huisarts en dan ga ik niet eerder weg tot hij me heeft uit gelegd hoe en wat ..

    lieve groet van wilma

    #89599 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Wilma
    Heb je continu boezemfibrilleren of aanvalsgewijs?
    Ik heb als ik een periode BF heb, ook gezwollen enkels en benen, volgens de cardioloog komt het doordat tijdens BF de pompfunctie van het hart achteruitgaat, ik heb daarvoor ook furosemide gekregen( plastablet)
    Maar goed, heb je misschien spataderen of problemen met de lymfebanen in de benen?
    groet
    Sofie

    #89600 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    dag sofie
    ik heb boezemfibrilleren aanvalsgewijs en gebruik altijd medicijnen sinds september 2009
    en nog nooit dikke benen gehad
    mijn huisarts had me eerst ook furosemide gegeven maar ten eerste hielp het niet en mijn kalium werd er van door de war dus daar moest ik mee stoppen
    nee spataderen heb ik ook niet en problemen met de lymfebanen weet ik niet
    moet ik denk ik toch eerst naar de cardioloog
    ik weet het echt niet ..
    moet volgende week terug komen bij de dokter en zal het vragen want niks weten is ook niet leuk
    bedankt voor je reactie
    groetjes van wilma

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: oedeem
Je informatie: