default-header

Mentaal op volle toeren

Home Forums Algemeen Mentaal op volle toeren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80455 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Herkent iemand dit?

    Voorheen was ik altijd fysiek flink bezig, veel op de fiets en vooral veel aan de wandel met de honden. Maar ook in en om het huis. Eigenlijk was stilzitten niet mijn ding. Ben daar nog steeds niet goed in
    Nu is mijn conditie op de helft van wat het was. Oftewel…ik zit veel meer :S en merk dat ik daardoor veel meer mentaal doe. Maar dan soms zóveel dat ik werkelijk álles tegelijk wil doen. Ik zat altijd al vol met ideeën om te gaan ondernemen, maar het lijkt soms wel alsof het mentale het gemis van het fysieke overneemt. Zo ook op het forum. Ik moet mezelf afremmen om niet alles nu en meteen te gaan lezen
    Hebben nog meer hier “last” van?

    #92219 Reageer
    Roland
    Gast

    Het is zeker herkenbaar, Suzanne. Of het komt doordat we het een met het ander willen compenseren? Maar pas op voor deze valkuil. Ook op mentaalvlak kun je jezelf overvoeren met informatie en allerlei ideeën. Dit komt in mijn beleving niet ten goede aan fysieke rust, ’s nachts kun je door blijven malen. Het is daarom heel belangrijk dat er een bepaalde balans is. Regelmatig even afschakelen, een momentje voor jezelf nemen. Dit kan bijvoorbeeld met yoga-oefeningen. Een mindfulness training kan hierbij ook helpen.

    Groetjes,
    Annemarie

    #92220 Reageer
    brandy
    Gast

    Lichaam en geest is 1…althans naar mijn idee
    iedereen denkt bij vermoeidheid aan fysieke moeheid,
    maar bij nadenken,lezen,tv kijken gebruik je ook energie,en dat vergeten we..
    Heb wel eens gelezen dat de hersenen heel veel/ de meeste energie verbruiken,
    Daarom ben ik ook moe na een visite,winkelen,praten aan de telefoon,allemaal belangrijk want als je niet veel buiten de deur meer bent dan wil je toch je sociale contacten houden..
    dat snappen mensen die gezond zijn niet zo goed,dat je bekaf kunt zijn na 2 uurtjes bezoek
    ik heb wel eens gedacht dat de ernstige (naar mijn mening invaliderende moeheid) erger is dan chroninische pijn..
    dus ja ook mentale inspanning moet je doseren,net zoals fysieke inspanning,
    en dat is best lastig als je vanalles wilt en ook nogal een ongedurig typetje bent,zoals ik…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Mentaal op volle toeren
Je informatie: